ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

R


FFF

Idd heel erg mooi, en je bent aardig opgeschoten vind ik.

Sullivan

 O0

Mooi stukje gereedschap, dat fineerzaagje.

mvg,
Frank

fgroen

Wow! Zeer fraai!  :o

Op de achterkant van dat topkastje lijkt het net, of er een gezicht opstaat....  ;D 8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

eerste laagje, komt heftiger over dan het in werkelijkheid is.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Rob_Dingen

Hoi Ruud

Je gaat als een speer.
Bedoel je het eerste laagje olie?

Rob

ruud2

Quote from: Rob_Dingen on February 14, 2007, 08:26:39
Hoi Ruud

Je gaat als een speer.
Bedoel je het eerste laagje olie?

Rob

nog lang niet klaar.
nee, plastic coating , de olie komt daarna.
de plastic in 1 of 2 lagen, het fineer zuigt sterk, maar mag niet dichtslibben .
de olie in meerdere lagen tot de juiste glansgraad is bereikt, kan oplopen tot wel 10 of meer lagen.
wat niet te zien is op de foto is de detail tekening die ontstaat , onder elke hoek licht deze anders op, schitterend!

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

fgroen

WOW!! Wat een patroon man!!!  :o


Grenst aan het drukke voor mijn smaak... (ik heb zelf wat rustiger birdseye genomen voor mijn Avaclones)

Wel lekker "bold", om er maar eens een Engelse term tegenaan te smijten.  8)
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

Erik van Voorst (in memoriam)

#835
 O0

Hou het bij 1 laagje...alles slibt straks toch wel dicht (als je dat wilt) maar dan door de laag na laag olie..met verkrijging van diepte...2 lagen Plastic kan al voor ongewenste hoogglans zorgen..1 laag is genoeg... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

1 laagje het is.
vanavond mat geschuurd met 400, de coating was goed hard na twee dagen uitharden,mooie witte stof.
de eerste laag danish oil en het patroontje komt tot leven.
:o :o
nog x laagjes te gaan. :P
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

de units passen als gegoten in hun behuizing.
bij demontage zijn ze er ,ook omdat het schuim zich goed heeft gezet, moeilijk uit te krijgen.
ik heb daarom M6 draad getapt in de bestaande getrapte gaten.
bij demontage even een langere M6 bout indraaien en je hebt houvast om de units er snel en onbeschadigd uit de sponning te halen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Sullivan

#838
Is het gevaar van schroefdraad in je unit niet dat je hem nooit heel strak vast kan zetten. De unit kan nu zichzelf niet strakker tegen de kast aandrukken door de bout aan te draaien.

edit: stom ik snap het al. De units worden gewoon vast gezet met schroeven. Het is puur om de units eruit te trekken.

mvg,
Frank

ruud2

yep, van de schroefdraad heb je geen last.
de kleinste inwendige diameter blijft gewoon 5 mm.
ende kop van het vastzetboutje blijft gewoon mooi verzonken en heeft hetzelfde oplegvlak.

gtn,Ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Davey

Quote from: ruud2 on February 15, 2007, 22:19:45
1 laagje het is.
vanavond mat geschuurd met 400, de coating was goed hard na twee dagen uitharden,mooie witte stof.
de eerste laag danish oil en het patroontje komt tot leven.
:o :o
nog x laagjes te gaan. :P

Wat een superproject. Ben benieuwd hoe het met de danish oil is. Zit je al op de 20 laagjes  ;)

ruud2

Quote from: Davey on March 10, 2007, 19:34:11
Wat een superproject. Ben benieuwd hoe het met de danish oil is. Zit je al op de 20 laagjes  ;)


dank je ,
wat de danish oil betreft zitten kasten nu op 9 lagen, waarvan ik zelf vind dat het nog niet het gewenste resultaat heeft, maar dat heeft alles te maken met de structuur van het fineer.
Op de plekken waar de "noesten/wortels" zitten is er veel relief in het fineer daar mag het nog wat gladder.
het zonnetje schijnt er nu op en wat een mooie structuur en diepte werking.

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Davey

Quote from: ruud2 on March 11, 2007, 11:15:04

dank je ,
wat de danish oil betreft zitten kasten nu op 9 lagen, waarvan ik zelf vind dat het nog niet het gewenste resultaat heeft, maar dat heeft alles te maken met de structuur van het fineer.
Op de plekken waar de "noesten/wortels" zitten is er veel relief in het fineer daar mag het nog wat gladder.
het zonnetje schijnt er nu op en wat een mooie structuur en diepte werking.

ruud.
Dat geloof ik. Fantastisch mooie structuur zit er in. Kan me ook helemaal voorstellen dat je ze absoluut perfect wilt hebben. Als ik het allemaal kon maken zou ik precies hetzelfde doen, maar ja......... :'(.

Misschien kan je vast een klein fotootje erop zetten  ;D

ruud2

Quote from: Davey on March 11, 2007, 12:27:09

Misschien kan je vast een klein fotootje erop zetten  ;D

klein fotootje dan , de zon is al weer weg :-\
binnenkort is het projectje klaar en dan zorg ik wel dat er wat mooiere fotos geplaatst worden.

groet, ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Davey

Het lijkt wel of ze uit steen gehakt zijn (soort marmer). Komt door de dieptewerking denk ik. Erg mooi hoor.

Marc Heijligers

Quote from: ruud2 on March 11, 2007, 22:13:50
binnenkort is het projectje klaar en dan zorg ik wel dat er wat mooiere fotos geplaatst worden.

Net even bij Ruud langs geweest, maar het ziet er heel erg mooi uit. Ik heb nog nooit een speaker gezien die er zo "hout" uit ziet als deze. Het mooiste fineerwerk wat ik tot nu toe gezien heb.

Grtn,
Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Davey

Quote from: Marc Heijligers on March 13, 2007, 18:58:50
Net even bij Ruud langs geweest, maar het ziet er heel erg mooi uit. Ik heb nog nooit een speaker gezien die er zo "hout" uit ziet als deze. Het mooiste fineerwerk wat ik tot nu toe gezien heb.

Grtn,
Marc
Wij wachten wel op die "grote" foto's. Wij hebben geduld  :'(

ruud2

he, he , eindelijk m'n hardstenenplaten opgehaald  ;D
dus weer werk dit weekend.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Davey

Dat betekend nog 1 week en dan zijn ze dus helemaal af  O0

ruud2

#849
 ;D
na al die tijd en dan af.....??
je weet nooit wat ik nu weer bedenk >:D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.