ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fgroen

Absoluut vet!!!  8)

Worden ze gespoten als ze klaar zijn?
Een aktief leven geeft meer voldoening dan een passief leven.

ruud2

kzat te denken aan donker grijze suede structuurlak.
terugliggende randen worden zwart , zoals bij de kasten
fineer baantjes tussen de "koelribben".

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

voor de liefhebbers een kleine update want ik ben al 1,5 jaar bezig met filteren.
het knutselfilter is in die tijd geevolueerd tot een volwaardig filter.
ongeveer 20  :P  stuks zijn er gebouwd  voordat het z'n vruchten ging afwerpen.
Marc Heijligers heeft me ondersteund met raad en daad en Rob Dingen heeft de metingen verricht en daaruit het vrijwel definitieve filter samengesteld. ( wat een zware krengen, auto in , auto uit ,trap af, trap op  :P :P en dat enige malen )
Maar beiden bedankt voor jullie tijd en inzet O0 O0
Er waren n.l. meerdere metingen nodig om eea. te corrigeren en te vermaken in de hardware en wat te experimenteren met vilt.
Ook om erachter te komen wat ik van het resultaat verwacht is een langdurige zaak, luisteren , wijzigen , luisteren enz enz.
Deze week ben ik begonnen aan de laatse fase van het filter , het omzetten van normale naar hoogwaardige componenten.
enige foto's van tussenfases.

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

nog wat verbeteringen ...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Sander Sassen

Beste Ruud,

Klakkeloos componenten vervangen door duurdere is geen garantie voor een goed, cq. beter, resultaat, vooral spoelen met een lagere Rdc kunnen je filterhellingen die je met veel meten en luisteren precies goed hebt weten te krijgen danig veranderen. Hou dus aub. rekening dat duurder of beter niet altijd resulteert in een beter geluid.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

ruud2

#755
klopt Sander, ben ik volledig met je eens.
heb in tussentijd zelf eea. kunnen ontdekken en beluisteren bij Marc.
het resultaat met normale componenten is goed, betere moeten dat nog maar zien te overtreffen. nb.er is rekening gehouden om met kleinere waarden van bv. de condensatoren grootheden te kunnen tweeken.
Echter niet alles is klakkeloos vervangen, ook is er nog wat normaals ingebleven, niet overal heeft het zin om duur spul in te zetten.
zie ook de site van Marc Heijligers zijn ervaringen stroken wat dat betreft met de mijne.
en dan derbij , onder de streep telt het aardig aan... :o

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

inbouw....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jan Deckers

Hi Ruud,

geweldig dat je weer eens post. Ik vroeg me al af....hoe staat het met het filter? Ben zelf ook weer bezig, heel voorzichtig wat proberen. Blijkbaar is het Marc H.-virus heel besmettelijk ;D

Enne ruud......heb je ook wat schema's????

grtn
Jan

ruud2

Quote from: Jan Deckers on July  8, 2006, 23:08:59


Blijkbaar is het Marc H.-virus heel besmettelijk ;D


grtn
Jan


zeer besmettelijk!!!!!!!!!!!!!! ;D en nog geen antistoffen hiertegen gevonden >:D

schema in overleg met Rob te plaatsen.


Ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

Het is een lange weg....maar dan heb je ook wat...... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

TerVeen

Jan,

Jouw Ligne Ceramiques waren toch perfect?! ;D

Grtn,

Wim

ruud2

Quote from: Erik van Voorst on July  9, 2006, 16:43:10
Het is een lange weg....maar dan heb je ook wat...... 8)

inderdaad, zeeeeeeer lang , maar het einde komt in zicht ( denk ik, je weet maar nooit!)

vanmiddag weer wat geknutseld aan de filterkasten, bedrading achterop gemaakt.
detail, doordat de (gewone koperdraad , geen zilver en goud voor mij, Sander) getwist is krijg je een soort schroefdraad.
door nu een gaatje in een kunststof onderzet dop te boren kun je deze op de zgn. schroefdraad draaien en zo de draad aan de voorzijde mooi klemmen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

kunststof dopjes
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

Als ik het nu snap...heb je nu een custom-made....printplaat... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Quote from: Erik van Voorst on July  9, 2006, 19:40:38
Als ik het nu snap...heb je nu een custom-made....printplaat... ;D

yep, goed gezien Erik , lijkt er wel een beetje op.
valt alleen niet mee om alle componenten goed te plaatsen in een "kleine" ruimte.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Marc Heijligers

Quote from: Sander_Sassen on July  8, 2006, 20:56:13
Klakkeloos componenten vervangen door duurdere is geen garantie voor een goed, cq. beter, resultaat, vooral spoelen met een lagere Rdc kunnen je filterhellingen die je met veel meten en luisteren precies goed hebt weten te krijgen danig veranderen. Hou dus aub. rekening dat duurder of beter niet altijd resulteert in een beter geluid.

D'r is al een flink verhaal met proberen aan vooraf gegaan, dus Ruud weet waar hij aan begint.

Leuk idee, met die "printplaat".

Marc
Een arbeider werkt met zijn handen. Een vakman werkt met zijn handen en zijn hoofd. Een kunstenaar werkt met zijn handen, zijn hoofd en zijn hart.

Sander Sassen

Zo gaat 't ook hoor, dit zijn de printplaten voor m'n Yellow Peril luidsprekers, exclusief de 2.2mH Tritec en 12mH E130 trafokern uiteraard :)





Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

ruud2

Quote from: Sander_Sassen on July 10, 2006, 14:04:19
Zo gaat 't ook hoor, dit zijn de printplaten voor m'n Yellow Peril luidsprekers, exclusief de 2.2mH Tritec en 12mH E130 trafokern uiteraard :)





Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com


ziet er erg profie uit Sander!  helaas is bij mijn filterkasten onvoldoende ruimte in het plattevlak ! om alle componenten redelijk netjes kwijt te kunnen op een separate print. schipperen in en met de ruimte dus.
maar ik zie dat jij ook redelijk normale componenten gebruikt , dus wat dat betreft zitten we toch wel op dezelfde golflengte.
alleen die tinspoel boven op de foto heb ik wat moeite mee ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Merijn

Sander, hebben die twee spoeltjes rechts geen last van elkaar? Zo nee, wat zou je dan als minimum afstand aanraden?
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Sander Sassen

#769
Hi Ruud,

Quotealleen die tinspoel boven op de foto heb ik wat moeite mee  ;D

Hahaha, da's 0.71-mm silversoldeer (met flux) om precies te zijn, de print is overigens voorzien van kopersporen met 105-um dikte en zijn verzilverd met 0.3-um zilver. Weerstanden zijn 3-watt MOX van Welwyn/Tyco en de condensatoren voor mid/hoog Audyn Cap Plus, en voor 't laag en de diverse zuigkringen standaard Audyn Cap. Spoelen zijn Tritec voor mid/hoog, E130 trafokern voor 't laag en 1-mm en 0.71-mm met kern voor de zuigkringen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

Sander Sassen

Hi Merijn,

Nee, zijn beide voor een zuigkring, is niet zo kritisch, voor 't mid/hoog moet je wel wat meer moeite doen, dmv. het draaien of kantelen van spoelen die op <10-cm van elkaar staan.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
http://www.hardwareanalysis.com
Cute, cuddly and colorful, but beware the nasty bite

ruud2

verbind de lijntjes en kleur de plaatjes  :P alleen nog wat weerstandjes.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Rob_Dingen

Hoi Ruud

Quote from: ruud2 on July 12, 2006, 20:51:12
verbind de lijntjes en kleur de plaatjes  :P alleen nog wat weerstandjes.
Zeker het eerste deel uit je quote is belangrijk dat het goed gebeurt ;)
Komt helemaal goed ruud.

Rob

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.