ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

hallo Erik,

je hebt PM.

waarom de verschillende lijmen, het formica komt van de "rol" en heeft een lichte kromming.
omdat de kasten zich niet altijd laten inklemmen door de vorm gebruik ik een kontaktlijm in het midden die meteen hecht en zo de bolling elimineert.
de randen met houtlijm omdat deze niet flexibel is zoals de kontaktlijm,kan later ook niet meer loslaten.
voelt en is harder aan de randen. wel is het formica beschadigings gevoelig aan de randen, dus let erg goed op met schuiven.
daarintegen is het wel eenvoudig te repareren, houtlijm en plakbandje erover.
ga vandaag verder met de laatste stukjes en de wiggen voor achter de speakers.

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

...ga ik over nadenken.... ;D

Is het goed te snijden met een stanleymes of trekt het mes zich vast in het materiaal.... ???


Of is het zaagwerk met de decoupeerzaag....
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

het is HPL  harde kunststofplaat, formica is een merknaam.
zagen , schuren verder niet te verwerken met een mes o.i.d.
maar wel skon, wa? hier nog even een plaatje van de voor en achterzijde na weer een dagje werk.
morgen op de subs zetten, afstellen en draden trekken. door de darmpjes

nb. wegens pc onderhoud enige dagen afwezig.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jeroen_B

Ziet er goed uit!
Zeker om facetten mee te bekleden die zijn uitgezaagd uit een heleboel lagen MDF.
Waar kan je dit spul kopen? En is het duur ?


jeroen

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: ruud2 on January 29, 2005, 10:44:13
hallo Erik,

je hebt PM.

waarom de verschillende lijmen, het formica komt van de "rol" en heeft een lichte kromming.
omdat de kasten zich niet altijd laten inklemmen door de vorm gebruik ik een kontaktlijm in het midden die meteen hecht en zo de bolling elimineert.
de randen met houtlijm omdat deze niet flexibel is zoals de kontaktlijm,kan later ook niet meer loslaten.
voelt en is harder aan de randen. wel is het formica beschadigings gevoelig aan de randen, dus let erg goed op met schuiven.
daarintegen is het wel eenvoudig te repareren, houtlijm en plakbandje erover.
ga vandaag verder met de laatste stukjes en de wiggen voor achter de speakers.

groet, ruud


Wat bedoel je met de wiggen voor achter de speakers  ???
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: ruud2 on January 28, 2005, 15:46:55

nog een karweitje wat zeer arbeidsintensief is, het exact stellen van de vier tiptoes, je kunt er namelijk niet bij.
eerst stellen zonder tussenplaat ,dan deze weer monteren.
weer zwaar tillen......erop,eraf ...... :P
ik denk dat een gaatje dwars in de tiptoe zodat met een staafje eea. versteld kan worden wat verlichting geeft.
boren maar weer...

Je kunt zulke tiptoes met die mogelijkheid tot verstellen aan de punt kant en klaar kopen Ruud....uiteraard weet ik niet of je met de hoogte uitkomt.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

Straks in het echt bij je kijken of het gelukt is  :P

Tot zo  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

enne?
leuk je samen met Aafje eens te mogen ontmoeten, gezellig gesproken en geluisterd.
voor herhaling vatbaar.

groet, Ruud en Jeanne
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

nog wat foto's .
de wig op de schoor gelijmd.

de zelfgedraaide pootjes , verstellen met een pen.
tussen de punten en kast twee ringen met daartussen een gegolfde veerring om alle speling ( evt. rammel) te elimineren.
later wordt de tussenplaat geplaatst en zijn de pootjes volledig uit het zicht.

helaas heb ik deze week moeten vaststellen dat een van de c79's maar op halve kracht speelt,&*%$#, dus deze gaan retour.
even een testkastje gemaakt , om ze bij de leverancier te meten, het probleem te verifieren  en vervolgens terug te sturen naar de importeur...... :(
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

#485
Ruud,

Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan bij mij...het zaakje speelt al over een paar maandjes  :P

Ik was zeer onder de indruk van een speaker die letterlijk en figuurlijk op halve kracht speelde en MET ZONDER etons... 8)

Ik heb tot nu toe nog nooit een kast ongekleurder gehoord en een speaker nog nooit sneller horen klinken
....voor mij is dit echt ...bye bye electrostaten....wat een potentie....je gaat nog leuke dingen straks meemaken.

Ondanks dat je nu nog door bepaalde zaken heen moet luisteren...ben ik weer razend enthousiast(er)
en bij thuiskomst toch nog even aan de xXx-en gewerkt.....morgen mijn pers afbouwen.....en pics

Hierbij nog een fotootje van je prachtige speakers!!!!!!!!!!!!!!!!!

PS.
Voor de kijkers...het mid is ook strak met zijn facetten...je ziet alleen de lichtinval op een reeds gefineerd stuk tegen een ongefineerd stuk.... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

kun je nagaan wat jouw nog te wachten staat, qua geluidskwaliteit dan.
zeker evenaar je dit resultaat destemeer met je D20's.
ergens in het begin heb ik eens gesteld , "al komt het maar in de buurt van een sentinel ben ik al tevreden" ;)   
maar waar kan ik ergens een sentinel beluisteren? want ik heb geen referentie!!
wel leuk ,Erik,  als ze vragen hoeveel  kennissen je hebt met
sentinels ,hahahaha ;D ;D


Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

....Misschien kun je via Guido vragen of het mogelijk is bij een kennis te luisteren naar zijn Sentinel.....kun je eens onderzoeken. ;)

Ook kun je via Rhapsody even het contact in Amsterdam vragen daar staat ook een Sentinel. ;)

In Alkmaar kun je bij Ben Hoedjes luisteren naar zijn voorloper de Osiris....wel eerst een afspraak maken.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

#488
zie je wel , allemaal kennissen met bla bla's
overigens hebben we gisteren alleen "normale"cd's gedraaid.
met sacd is het allemaal nog net ff extremer.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#489
even een testkastje gemaakt en morgen op pad om eea te meten, de  ene c79 verschilt qua geluidssterkte van de andere  ???
zou eigenlijk niet mogen , ze worden gematchd geleverd.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Arno P


Rudo

Quote from: ruud2 on February 15, 2005, 20:07:11
even een testkastje gemaakt en morgen op pad om eea te meten, de  ene c79 verschilt qua geluidssterkte van de andere  ???
zou eigenlijk niet mogen , ze worden gematchd geleverd.
Dat is wel lullig en knullig. Bij mijn C12 tweeters zat de kap achterop niet goed vastgemaakt. Ik kreeg toen en nu dus weer wat bedenkingen tav de productcontrole bij Thiel.
importeur van DEQX, Mytek, leverancier van PS Audio, ontwerper van AudioSense producten

ruud2

#492
procedure weet ik morgen , dit gebeurd in de winkel in Oss.

@ Rudo , eerst meten en vaststellen , dan terug naar de importeur.
    indien de fout niet reproduceerbaar is zal er bij het filter gezocht moeten worden,
    maar bij verwisselen van de units gaat de fout mee......
    maak morgen wel melding wat er geconstateerd is.
   
is er dus inderdaad wat loos , zoals in jouw geval dan zal het repareren ook wel op zich laten wachten, en wachten duurt lang!!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

resultaat van de meting in een dodekamer.
er is dus wat goed mis met een van de drivers.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Merijn

En dat noemen ze matchen...

visueel gematched zeker... ???
I Prefer Coffee For Mental Stability...

ruud2

hallo Merijn,

waar de oorzaak ligt? ik weet het nog niet!
de foto is wat onduidelijk ,maar tussen 32 en 220 Hz valt een unit zelfs buiten de grafiek en pas boven de 10kHz is het verschil nog zo'n 3 db.
het gebruiksgebied is ca. 250- 2500 Hz.
ik ben wel benieuwd naar de uitleg van de fabrikant.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Merijn

Was afgelopen week bij Kharma en OLS, wat me opviel aan de units was toch wel een ietsie slordigheid bij de units, vooral de antiresonantie tweak was bij iedere unit scheef gemonteerd. Ook zaten er soldeerspetters op het membraan. Nu denk ik niet dat de heren van OLS/Kharma dat zelf doen, vond het iig apart.

Wat me wel opviel was hoe vreselijk autoritair en machtig strak de Kharma's zijn. Heb met ontzag geluisterd naar de Exquisit mini diamond. Belooft wat voor de grote reuzen van Erik, Doede en u!
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

#497
Hoi Merijn,

Antiresonantie tweak.....doel je hiermede op de 2 lasergeboorde gaten in het keramiekschuim...???
Soldeerspetters op het membraan... :o

Ik had ze er over gevraagd.......misschien waren ze wel van een tweakerige DIY-klant..... ;D

Ik heb verder geen onvolkomenheden aan mijn units gezien... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Merijn

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik bedoel met soldeerspetters twee heel kleine bolletjes soldeer op een van de middentoners. Was de heren ook opgevallen. Toch denk ik na "herbezinning" dat dat haast bij Kharma moet zijn gebeurd, wat wordt er bij Accuton gesoldeerd...

Met de resonantietweak bedoel ik de zwarte ronde viltjes die op bepaalde middentoners op het membraan geplakt zijn. Aangezien de korf er voor zit moet dit bij Accuton zijn gedaan. Het ging hier om meer dan een paar mm.
I Prefer Coffee For Mental Stability...

Erik van Voorst (in memoriam)

....he...een nieuwe resonantie tweak......I Learn Everyday Mr. Fawlty..... ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!