ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

ruud2

dank jullie voor je bezorgdheid over het filter, maar ik kan je gerust stellen het is alleen een knutselfilter voor het inspelen.
volgens ingewijden duurt dat inspelen zo'n twee weken, de bijsluiter bij de thiels geeft op 8-12 weken.. ::)
enfin, de eerste staat al te spelen ...... ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

advr

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

ruud2

foto's , ja ze zijn allemaal verdwenen.....// :'( :'(

laatste update hierbij  ; het speelt en helemaal niet verkeerd ook nog met een knutselfilter... ;D

en  foto's er aan hangen gaat  kennelijk ook niet meer via extra opties.....

nou ja , oren tegen het scherm en goed luisteren wellicht ..........
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

kuiperik

Heb je hem wel aan staan? Ik hoor helemaal niets!  ::)
Dream Theater in opbouw, zelfbouwspeakers: Scan Speak Event (TL), Hatt mkIII, Focal TL Sub en wat apparatuur om ze te laten zingen.

Erik van Voorst (in memoriam)

#379
Hoi Ruud,

Wat voor filter ben je mee begonnen (6dB/12/24) serie of parrallel.

Wat voor versterker(s) heb je eraan " hangen "  ???

Je begrijpt mijn nieuwsgierigheid.....hoe presteren ze tov je oude.....bij een eerste indruk  ;)

Groetjes

Erik

Ps
Mijn pics waren ook weg....je kunt ze wel aan een eigen page linken.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

#380
L.S,

aangezien ik dus geen eigen page heb en de link niet meer werkt voor de fotos... :'(

ooggetuigen verslag : ik zie twee mannen van het paaseiland in een woonkamer met daarachter een plankje
met roodkoperen ronde en blauwe elektrische dingen.

oorgetuigenverslag : ondanks eenvoudige filtercomponenten een zeer rustig, open en zeer gedetailleerd geluid , dat beloofd wat voor de toekomst!! :o ;D
de kasten zijn nog niet gevuld met longhair o.i.d. en de units hebben nog gewoon koperdraadjes.
het laag mag nog wat dikker , maar deze valt ook (te) sterk af. dit moet t.z.t. de sub goedmaken
scheidingsfreq. op 400  en  2000 hz.  serie filter
c95 valt 12 db af naar onder
c79 6 db onder en 6 db boven
c12 6 db boven
versterker:27.5 van Mark Levinson.

foto: wat valt zwaar tegen , iets wat je niet verwacht : het maken van de frontjes.
iedere afwijking in het ruitpatroon (0.5 mm!) is goed zichtbaar, @$%#&, een nieuwe uitfrezen...
het is een soort L-profiel met een uitsparing voor het vilt binnenin en afgeschuinde randen aan de buitenzijde in de vorm van een ruit ( voor het topje dan).
paperclip Rh.135.jpg ( :'()

toevoeging: wat me direct opviel is een ruimtelijkheid die waarschijnlijk mede wordt veroorzaakt door een hoge plaatsing van de units
dit nav. 1 "oude" speaker en een nieuwe tegelijker tijd spelend te hebben. positie oud ca. 80 cm en nieuw ca. 150 cm vanaf de grond.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Erik van Voorst (in memoriam)

Grappig

Zo een hoogte vergelijk is precies mijn oude en nieuwe situatie.

Heb je ook volledig 6dB al eens geprobeerd. Staat je sub momenteel met een spoel op de ML??

Het verhaal van het frontje is mij onduidelijk.

Alhoewel mijn (standaard)site al vol is...wil ik best wel een fotootje van je hosten en posten
dan moet je hem maar even opsturen.  ;)

Groetjes
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

ruud2

Erik,

dank je voor je aanbod voor het foto plaatsen, mocht het te lang gaan duren dan kom ik er wel op terug.
verder heb ik (nog ) niets uitgeprobeerd met filtering, heb er ook te weinig verstand van!
de units staan eerst in te spelen , en ondertussen kan ik lekker verder afbouwen.

nb. de subs zijn nog leeg , sterker nog ,de units moeten nog besteld worden!
een totaal andere werkwijze en benadering dan bij jou dus...

wat dat frontje betreft , daar kom ik wel verder op terug als er weer foto's geatteched kunnen worden, intussen kan ik dan weer wat vooruit werken en wat foto voorraad maken.

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

B.J.

Hier kan je gratis pics hosten: http://imageshack.us/index3.php

Wil je een album maken en ze hier posten neem je deze: http://photobucket.com/

Zoek je iets anders kijk hier: http://www.free-webhosts.com/free-image-hosting.php?sort=1

Allemaal gratis natuurlijk.

Scheelt frank ook weer dataverkeer!

ruud2

#384
foto?
Rob zoals je ziet is de tweeter nu ook ingefreesd!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

knutselfilter
foto's plaatsen gaat alweer , nu alle vorige foto's nog herplaatsen aub.?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jan Deckers

Hi ruud,

dat ziet er al heel erg goed uit.....en dat filter uh, als ik goed kijk komt het me bekend voor, of vergis ik me dan..... ;D

Kun je me vertellen of jij verschill hoort tussen hoe je de C12 en C79 in de kast schroeft (of te wel oortjes omhoog of oortjes opzij?). als er al verschil is?
En natuurlijk hoe het met de dag beter gaat klinken, en zo.

GRTN,

Jan

ruud2

#387
nee , Jan je vergist je niet maar toch net ff anders..... ;D
(andere .. ) en de weerstand voor het laag zal moeten veranderen , denk ik               maar wie ben ik.....
nog geen tijd gevonden om te experimenteren, eerst inspelen  en ja, wachten is moeilijk het kan niet snel genoeg gaan
gelukkig heb ik de rust weer gevonden en ga aan de afwerking beginnen, alhoewel m'n handen jeuken om van alles te tweaken..
na enige dagen komt er wat meer rust en laag in, de vioollaters dan.

groet, ruud

en als er mensen over die grijze kabel beginnen, .... zeer snelle kabel wordt nomaal gebruikt  in rontgen apparatuur...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

ben begonnen aan het afwerken van de kasten
eerst frames maken
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

van zwart karton zijn eerst pasmallen gemaakt, zeer precies want iedere kleine afwijking is goed te zien..
kijken of alles mooi gelijk loopt langs de randen...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#390
gaatjes doorboren voor de "nippies"
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

de kleinere boor diameter (o3) is nu ook afgetekend op de subkast, deze opboren voor de bus (o5)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

intikken van het kunststof busje , iets nat maken gaat ie er makkelijker in ...... ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

de nippies in het frame tikken en passen.....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

twee stuks in de middelste spijl is voldoende..
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

stof erop , en het lijkt meteen al verder af.... :)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

natuurlijk zijn de frames eerst zwart gespoten... ::)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

binnen het profiel is een stapje gefreesd om de stof vast te zetten en in een later stadium komt daar nog een hybride diffractie materiaal in die alle nieten weer afdekt zodat alles er strak uitziet....
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

het resultaat van weer een paar uurtjes werk.. ;D
de mid kastjes als laatste , omdat ze het moeilijkst zijn ( 3D) en omdat de lijnen mooi in elkaar moeten doorlopen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Robbo

#399
Ziet er keurig uit.   

Maar zijn de kappen puur voor het stof en/of voor de looks?  In principe zijn de mid/hoog units al beveiligd tegen 'vingers'  :)