ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SARK

Hoezo AU, zijn toch leuke surrounds  ;D
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

ruud2

#326
@ Jan DeckersĀ  , idd IMF, nog steeds!! kan ie goed mee , weliswaar isie wat gemodificerd want het middengebied kon wel een update gebruiken, maar het laaaaag......lekker,lekker

dat van die link is wat voor Michiel z'n deur speaker......(included?) ;D

@Erik, met de correctie moet dat ook grotendeels opgelost zijn, maar er blijft een klein verschil. met z'n 1.64 M. wordt ie ook niet hoger, althans mocht ik geen extra volume nodig hebben dan vervalt de onderste plaat en wordt er een "extern" volume
aangesloten, zie een van de cadfoto's.

trouwens, hoe langer ik erna kijk des te mooier vind ik hem , vooral het middendeel doet "dik "aan . maar als geheel lijkt hij niet groot.
verder commentaar , alien of een egyptische doodskist volgens m'n zonen, eh pap, krijg ik die oude..?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#327
laatste doorkijkje en dan de deur dicht en klemmen erop....
de klus van het bouwpakket zit er bijna op, wat te doen als het af is .......... ???
komende maand toch weinig tijd want m'n druivenoogst wacht en van vorig jaar moet nog op de fles :)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Robbo


ruud2

de keuze van het weglaten van de randjes houd in dat er op de kasten niets komt, behalve een lichte kleur fineer dan.
het was eigelijk de bedoeling om de inlegvlakken te spuiten met een soft touch lak, suede achtig.
de functie moet nu worden overgenomen door een hybride speakerafdekking , dwz. een afdekdoek met daarachter een gelaagde vilt opbouw van meerdere dikten en hardheden.
dikte heb ik nog niet bepaald maar zal zo rond de cm uitkomen.
wel zit ik ernu aan vast om een speakerafdekking te maken en te laten zitten.....maarja, mijn oren bepalen hoe eea. eruit gaat zien.. ;)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Robert - Jan

Quoteweinig tijd want m'n duivenoogst wacht en van vorig jaar moet nog op de fles

Tjee Ruud, eerst vervoer je de luidsprekers op hondjes en nu maak je ook al een drankje van duiven  ??? Wat heb jij toch met dieren................  8)

Groeten,
Robert - Jan
If they don't know wine is finer, let them boil water!

ruud2

#331
ja, ja erg wakker vanmorgen........
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

michiel

Quote from: ruud2 on September 14, 2004, 08:31:18
@ Jan DeckersĀ  , idd IMF, nog steeds!! kan ie goed mee , weliswaar isie wat gemodificerd want het middengebied kon wel een update gebruiken, maar het laaaaag......lekker,lekker

dat van die link is wat voor Michiel z'n deur speaker......(included?) ;D

Hahaha, dat zit er voorlopig helaas niet in. Dus nog ff wachten tot ik een eigen huis heb (geef me nog een jaartje of 5  ;D)
Het gaat toch maar die 200 liter kast worden. De test opstelling heb ik al draaien, maar dan de 15" TL vanplaats gesloten sub. Is best heftig moet ik zeggen. 8)

Maar laten we maar weer terug gaan naar jou speakertjes. ;)

ruud2

nog steeds konijnenhokken zonder speakertjes..... >:(
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

geen foto's vandaag... :-\
wel gewerkt gisteravond aan de hokken, de punten van de midkast afgezaagd , ingefreesd voor de tussenplaten en het topje
gemonteerd op de midkast.
vanavond strak maken en corrigeren van de vlakken onderling van het topje en de mid, dit is nodig omdat de platen zijn ingefreesd .(wat niet gepland was).

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#335
omdat de tussenplaten dus zijn ingefreesd moeten de hoofdvlakken van top en mid worden gecorrigeerd, dit moet  gebeuren voordat de facetten worden aangebracht anders gaan er teveel lijnen aan de haal en krijg je het nooit meer strak.
zwaar werk, de delen worden op elkaar geklemd en vlak neergelegd , daarvoor gebruik ik de afvalstukken van het topje.
het te schuren vlak komt zo mooi horizontaal te liggen. worstelen met 70 kg :P
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#336
schuren met een bandschuurmachine is een vak apart, blijf je ff te lang stilstaan dan heb je een zonk....
goed opletten dus en blijven bewegen in diverse richtingen.
eerst gebruik ik een nieuwe band, gaat razend snel!! daarna een versleten band om de laatste restjes te vlakken.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#337
controle tussentijds, aftekenen met en stift, verdwijnen de lijnen dan is er voldoende materiaal verdwenen.
geprobeerd om de spuitersmethode toe te passen met een nevel van zwarte lak gaat niet goed, de lak dringt teveel in het hout,
weer wat geleerd...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#338
controle in meerdere richtingen met een rei..... :)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#339
voor een vlak en strak resultaat , hoe strak?
de resultante van de vlakken zijn de lijnen op de hoeken. kijk in de lengte richting langs de lijn, is ie strak en recht dan is het perfect. ;) ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

ik zie dat de teller juist de 4000 is gepasseerd , en het zijn (voor mij)  nog steeds konijnenhokken bij gebrek aan units!!
enfin, ga vanavond de facetten aanbrengen als laatste bewerking en ze vast in de huiskamer zetten ....gewicht per stuk...
ca. 180 kg .... ::) ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

VlisChris

180 kg per stuk???? Dat is, tja, heftig te noemen :)
Hoe komen ze zo zwaar? Wat gaan de drivers wegen?
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Jan Deckers

Hi Ruud,

als ze zo zwaar zijn kun je natuurlijk de plaatslijk unitleverancier dwingen ze even op te tillen, of per ongeluk vallen ze pardoes uit de luch boven op de betreffende winkelier >:D >:D....nee nu denk ik toch te slecht.
Kun je je bestelling niet annuleren en bv in duitsland je zaken bestellen?

GRTN,

Jan

ruud2

#343
hallo christiaan,

ja, ze zijn zwaar nietwaar. veel lood.
niet alleen zit er in de subkast lood verlijmd tussen de platen ook de binnenzijde is beplakt hiermee.
heb het gewicht van een 581 eton zo niet bij de hand , maar 2,5 kg zal ie wel halen
c12 0.55 kg  c79 0.9 kg  c95 4.5 kg (opgaaf fabrikant)
filterkabinet : nog onbekend, moet nog ontworpen en gemaakt worden.

overigens de sentinel weegt volgens opgaaf 415 kg , echter staat er niet bij op dit per stuk of systeem is
maar aangezien mijn ontwerp 0.85 maal bedraagt en ca. 180 kg weegt zal 1 bla bla wel 415/2 wegen.
of kent iemand andere data?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

hallo Jan,

de winkel waar ze gekocht zijn kan er in principe ook niets aan doen , behalve dan de importeur blijven bestoken!
het schijnt wat te maken te hebben dat focal niet meer levert voor zelfbouw???
er is wat op aanbetaald, dus een anulering..........
overigens ben ik inmiddels door de betreffende leverancier teruggebeld en te horen gekregen dat twee van de drie typen gereserveerd liggen bij de importeur.
geduld is een schone zaak....... :D
ach , en niet alleen m'n wijn moet nog worden gefilterd... :)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

dit zou een extended volume/ filterkabinet, zand gevuld kunnen worden, nog meer kg... ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jan Deckers

Hi Ruud,

wat lees ik....wijn .... filteren ... heb je je eigen chateau? Chateau  Ruud le deux premier Grand Cru (of zoiets?)
DAt wordt zeker een proeverij als de speakersklaar zijn  ;D gniffel gniffel.
Ik begrijp inderdaad de vertraging. Ik heb inderdaad ook gelezen ergens dat Focal zich terugtrekt uit de zelfbouw.
Staat misschien wel op de site van de importeur (www.clofis.nl  dacht ik zo)

GRTN,

Jan

ruud2

#347
chateau, wast maar waar...... ;) men's home is his castle.. :-\
wel (te) veel ambities... ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Scout77


ruud2

ben nu echt op het punt gekomen dat  de bouw stil ligt....
eerst bij de eerste nog wat facetten gecorrigeerd en de tweede op dezelfde stand gebracht.... :)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.