ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

Beste Jan,
  he scotty , sattle die Huner wir rieten nach Laramy...... hande hoch ;D
het lood is gewoon gelijmd met (industrie ) houtlijm en zit muurvast!!
de topjes wegen zo'n 17 kg /stuk kaal!! ;D

ja michiel  een stukje handvaardigheid hoort erbij , plaats dadelijk nog wel wat van de afschoring en het op maat maken.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#76
het topje in aanbouw..
foto van het cnc frezen houden jullie nog te goed, heb ik vergeten en ligt op het werk (vakantie)
dus dat duurt wel 3 weken.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#77
de zaag erin..
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#78
bandschuurmachine erover ..
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#79
oh ja , denk wel om het loodstof ! altijd een stofkapje dragen!! >:D
dan aftekenen van de gaten en kale plekken....
maar vooral met alle gereedschappen.. let op veiligheid en een veilig werkomgeving voor uzelf en anderen !!!!!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#80
de gaatjes en kale plekken worden afgeplamuurd met 2K plamuur...
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#81
voila, at your service , twee topjes (zonder facetten , die komen later)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

Michiel,
aanvullig op foto 208 , de schoor konstruktie.
deze is te lang gemaakt, als nu de achterwand in het huis wordt geschoven tot aan de vertikale schoor blijft er een spleet over (foto219) meet deze op en trek de maat va de voorzijde af+ 2x de looddikte.
verlijm daarna het geheel en alles zit opgesloten.
later als ik de speakers heb wordt er een u vormig stukje ingelijmd ter afsteuning van de speaker, zodat deze eenn zware gedempte schoor heeft.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#83
toch nog gevonden, het cnc frezen van de frontjes ;D
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#84
kkdwd, nietwaar?
een stagiare heeft de opdracht gekregen te participeren in het project, hij mocht de spikes draaien en onderlegplaatjes.
ze worden met inserts bevestigd, over de verstelbaarheid denken de  geleerden nogb ff na... ;D


voor zover, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jan Deckers

Hi Ruud,

kun je ons ook niet zo'n stagiaire lenen ;D? Dat wordt met de dag mooier. Het lijkt met al dat lood erop dat deze speaker zelfs tegen een nucleaire ramp kan. Zoveel lood lijkt wel alle straling van buiten, en binnen, tegen te houden. Wordt nog leuk als je ze door de douane moet krijgen >:D >:D (gniffel).

GRTN,

Jan

Sullivan

#86
Ruud,

Dit ziet er echt fantastisch uit.  :o

Heeft het nog een extra voordeel dat de voorkant en achterkant een andere houtrichting hebben, of is het puur een praktische reden i.v.m. de helling?

mvg,
Frank

ruud2

awel Jan , dat van die nucleaire zal vandaag nie goe vallen, no comment dus  :-X

de voor en achter zijde hebben dezelfde hoek en bestaan uit dezelfde trapeziumvorm met 1 rechte hoek, en puur zaag en konstruktie technisch zo gevormd.
de kleinste zijde is 18 mm en dat is nou toevallig ( nou ja ) net zo dik als de materiaaldikte van de houtplaten(!) ;) ;D


ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Robbo

Dadelijk ben je nog eerder klaar dan Eric  ;)

Gydotron

Uiteraard zijn dit leuke projecten en is het erg interessant om te zien hoe e.e.a. gemaakt wordt maar ik denk dat je met eenvoudigere manieren welliswaar even ver, misschien nog verder kan komen. Ik ga nu in de kop van een Avalon Opus kloon een dikke laag bitumen aanbrengen. Neen, niet die zelfklevende maar een blok bitumen en die smelten en in de kast gieten. Op die manier kan je de hoeken ook een ronding laten maken. De massa wordt ook erg zwaar en je hebt MDF en bitumen samen, 2 verschillende materialen die mekaars resonanties voor een groot stuk opheffen. Maar begrijp me niet verkeerd, alle respect voor dit en Eric's project.

MVG  Guido

ruud2

Hallo Guido,

er zijn meerdere wegen naar het zonnige Rome........... :) :) :)
des al niet te min wil ik graag leren en vol dan uiteraard ook jouw topic! :)

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jan Deckers

Hi Ruud,

mijn excuses voor de ongelukkige post. Ik las pas later het verschikkelijke nieuws uit Belgie. Sorry, ik kijk geen TV in de vakantie en lees de krant pas lekker laat. Mijn uitspraak was slechts op het lood gericht. :-[ :-[
Ik blijf me verder verbazen en verheugen over je mooie project. ;)

GRTN,

Jan

ruud2

hoi Jan,

no offence,
by the way , prettige vakantie ! :) :)

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Shorty

Prachtig, prachtig!

Maar hoe haalt iemand het in z'n hoofd om z'n speakers "Violators' te noemen? Wat een ongelooflijke smakeloosheid om je luidsprekers 'Verkrachters' te noemen. Bah!

Bart J.

Grindtegel

#94
Volgens mij is de vertaling van violator overtreder....
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Niet actief

Quote from: Grindtegel on August  1, 2004, 22:59:13
Volgens mij is de vertaling van violator overtreder....

Hmm, en Van Dale - Engels geeft beide mogelijkheden, plus nog enkele meer....
Maar echt positief istnie  ;)

Arieson

Quote from: ThingMan on August  1, 2004, 23:13:59


Hmm, en Van Dale - Engels geeft beide mogelijkheden, plus nog enkele meer....
Maar echt positief istnie  ;)

Valt dit niet onder zinloos geweld?  ??? Violater?  >:D Ook niet echt een naam wat de oren streelt.
Ik hoop dat de muziek die ze in de nabije toekomst weer gaan geven dat beter doet.  :) ;)

Grindtegel

Wat een zinloos  >:D gezeur zeg, Depeche Mode heeft ook een cd genaamd Violator, misscien zijn ze daar wel naar vernoemd  :P

Ik vind het in ieder geval wel een gave naam!
Marantz | Bryston | Monitor Audio | Velodyne | JVC | Oppo | HDI Dune   ---   Mytek | Violectric | Fostex | Roon

Spacebass

Quote from: Grindtegel on August  1, 2004, 23:50:29
Wat een zinloos  >:D gezeur zeg, Depeche Mode heeft ook een cd genaamd Violator, misscien zijn ze daar wel naar vernoemd  :P

Ik vind het in ieder geval wel een gave naam!
Helemaal mee eens!

What's in a Name, gaan we dit bj elke DIY krijgen  ::)
Eerst was xXx niet goed en nou dit weer  ;D

ruud2

L.S,

ja , ja,  het heeft even geduurd maar nou zijn jullie er toch over begonnen.
Shorty , als jij met je maten in het cafe komt en ze springen door de ramen naar buiten .....
kijk eens goed naar mijn handtekening...... ;D ik ben diegene die bleef zitten >:D >:D
in mijn vocabulair heet vialotor overtreding, van wat ....van alles, vul maar in.
voornamelijk de gehele opzet van het project , .. >:D

groet, ruud :) :) :) :)
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.