ontwerp en bouw van de violators,

Started by ruud2, July 28, 2004, 11:40:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ruud2

#25
de groeven zijn ingevuld met een  autolack die zeer hard wordt
met een scherp mesje zijn daarna de rande strak bijgewerkt, de letters
L en R komen dan ook scherp naar voren.
om een gematteerd oppervlak te krijgen zijn de plaatjes licht gestraald
met alu-oxide.
zie het resultaat.
ze worden tzt. ingelegd in de v vorm onder op de sub kast.
bevestiging met dubbeltape.

ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Robert - Jan

Gaaf gedaan zeg, doe je dat freeswerk zelf (thuis bedoel ik)?

p.s. Gefeliciteerd, je bent net gepromoveerd tot junior member  O0


Robert - Jan
If they don't know wine is finer, let them boil water!

ruud2

WOW junior  member , feest..gebak...bier :) :) :)

nee, Robert_Jan helaas kan ik dit thuis niet :'(
de plaatjes zijn in cad ontworpen en cnc gefreesd op het werk,
en dat kost me dus...... juist gebak. :)

ruud.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jan Deckers

Hi Ruud,

dat ziet er mooi uit.  :) :) :) Ik ben zelf bezig met de C-12 en de C-79 met als woofer een eton in een transmissielijn kast. Werk momenteel aan het filter. Ik zal tzt eens wat op het forum zetten aangaande de progressie.
DAt freeswerk ziet er inderdaad ook geweldig uit.  :) Complimenten!!
Ik ben ook benieuwd hoe die B&W kloon eruit ziet (of is die nooit gebouwd?).

GRTN,

Jan

ruud2

Dag Jan,

welke eton gebruik je?
en ja alles op het forum...meer , meer.. :P
de  B&W kloon is nooit verder gekomen dan een ontwerp en wat probeersels
met  een" zwevende" middentoner in m'n huidige boxen (IMF).
bij testing staat nog een van de schetsen.

ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jan Deckers

Hi Ruud,

ik gebruik een 8inch woofer met een fase kegel. Deze zaten eerst in mijn (gesloten) subwoofer, maar speelden in een TL toch een stuk mooier m.i. Het betreft de 8-472/32 HEX. De TL is ook een soort IMF-lijn en speelt zeer goed. Momenteel ook bezig om de uiteindelijke kasten te maken.  :) :-\ ;D

GRTN,

Jan

Sullivan

#31
Hi Ruud,

Leuk om nu het echte werk te zien i.p.v. al dat getest ;). Ik blijf het volgen.

Is het trouwens niet makkelijker om even een jpg te genereren van uit 3D cad i.p.v. een foto te maken van je monitor?

mvg,
Frank

ruud2

#32
hallo Sullivan,

idd is een echt screenshot mooier , heb gisteren van Frank G een programma gekregen
moet het alleen nog installeren. zal vandaag wel niet lukkken daar het de laatste dag is
voor mijn vakantie  :) :) :) :) :) en er is hier veel "opruimwerk " :-\
zal in iedergeval nog wat zaagwerkfoto's plaatsen , dan zal het wel ff wat stiller worden met verslaggeving :(
oh ja, al dat echte werk ( dankje  ;D) zal ook nog moeten worden uitgetest en tal van kleine details , die overigens
net zo of nog belangrijker zijn dan de grote lijnen moeten uit de dikke duim worden gehaald en genoteerd , optekening gezet
foto gemaakt enz.... ^-^

groet, ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

patrick_vdb

Hi,

Quote from: ruud2 on July 30, 2004, 08:21:00
idd is een echt screenshot mooier , heb gisteren van Frank G een programma gekregen
moet het alleen nog installeren

De "print screen" optie werkt anders ook perfect hoor voor het maken van screenshots.

mvrg

Patrick

advr

Quote from: patrick_vdb on July 30, 2004, 08:25:11
Hi,



De "print screen" optie werkt anders ook perfect hoor voor het maken van screenshots.

mvrg

Patrick

Hoi Patrick,

Probeer Gadwin eens op http://www.gadwin.com/ dat werkt ook super en gemakkelijk als wat. ;D


Ad.
Ollinn SET 300B, Mc Systems M3 (mod), Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

FrankB

 :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o

SCHITTEREND, heb er geen andere woorden voor
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

ruud2

#36
L.S,

vanuit de cad solids zijn eenvoudige samenstellingstekeningen gemaakt en daaruit de separate zaagstukken.
en eindelijk de zagerij had tijd!!
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#37
stapeltje hout .....
om uit te rekenen hoeveel platen er nodig zijn heb ik ook wat zaagplannen gemaakt.
hout, : MDf 10 en 18 mm , spaanplaat 18 mm , berkenmultiplex 18 mm
gewicht : veel
voordeel van een gecomputeriseerde zaagtafel is dat je gewoon de maten ingeeft en een plaat hout
inlegd, de rest gaat bijna vanzelf.
nadeel is echter dat er alleen rechte lijnen worden gezaagd , wel met een hoge naukeurigheid.
de maten op tekening zijn twee decimalen achter de komma, het zagen gaat op een decimaal, er zitten dus afrondingfouten
in, en ja soms vindt je die toch nog terug.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#38
en natuurlijk dacht de zaagcomputer anders over mijn zaagplannen  >:(
waardoor er een halve plaat (!) extra moet worden aangerukt.
nou ja , het zij zo.
op het scherm zie je gele balkjes, da zij de plaatjes hout , is er een gezaagd dan wordt ie vanzelf
van het scherm afgevoerd en schuift uit de machine.
totale zaagtijd ongeveer 3 uur.
nee , dat ben ik niet op de foto.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jaqo

Extreme DHZ dit. Mooi om te zien  :o

Als je in dit tempo doorgaat ben je nog eerder klaar dan Erik  ;D

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

ruud2

nadat alles in rechte stukken is gezaagd worden de iets te grote delen(bewust gedaan)
voor de schuine zij en achterkanten onder de juiste hoeken gezaagd, echter handmatig.
zaagtijd ook ca. 3 uur
en het resultaat een achterbak vol plankjes! ;D ;D

ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

Beste Jaqo,

deze foto's zijn van enige weken geleden, maar vergeet niet dat erna al dat geautomatiseerde gedoe
het handwerk komt kijken....... :'( en dat kost veel tijd
zal nog wel even een plaatje posten van de huidige status.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

patrick_vdb

Hi,

Da's nog eens wat anders dan de zaagschuur van Erik ;D ;)

Mooi werk Ruud, we zijn benieuwd naar het eindresultaat (en de vorderingen net zo)

mvrg

Patrick

ruud2

#43
status 28/7
nog veel losse plankjes , de topjes zijn echter al gereed, staan links.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jaqo

Quote from: ruud2 on July 30, 2004, 11:03:04
deze foto's zijn van enige weken geleden, maar vergeet niet dat erna al dat geautomatiseerde gedoe
het handwerk komt kijken....... :'( en dat kost veel tijd
zal nog wel even een plaatje posten van de huidige status.

Ruud,

Komt zeker nog heel handwerk bij kijken, ben ik van overtuigd. MAAR het scheelt heel erg veel werk als alle stukjes al zo mooi gezaagd zijn.  Wat een mooie stapeltjes  ;)

Jaqo
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

ruud2

he , er missen twee foto's.
bij deze nogmaals.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Jaqo

In ieder geval is je auto al violated, met zoveel hout erin gaat ie bijna door z'n assen  ;D
Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

ruud2

Beste Patrick,

je roeit met de riemen die je hebt, en zelf heb ik groot respect voor Erik die zelf alles
heeft moeten zagen !! O0
helaas voor het eindresultaat zul je toch mij hele relaas moeten toezien, en zover ben ik nog niet.
erger nog , de bestelde speakers zijn nog niet eens binnen ( bestel datum 5/5 geloof ik!)
zometeen zijn ze nog uit produktie ook, dan zit ik met mooie stapels hout, en voor de openhaard kun je ook niet gebruiken want er zit een partij lood in dat wil je niet weten.

ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

#48
auto vol hout, de topjes had ik al eerder gezaagd en dat was ook al een halve bak vol. :) ;D.

ruud
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

hoofdbestanddelen van het topje, echter dan wel in meervoud.
verschillende materialen ven verschillende dikte en tussen de lagen hout steeds een lood laag.
verlijming met witte houtlijm en veel lijmtangen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.