Subwoofer shoot-out

Started by Bart_M, July 20, 2004, 20:37:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Om hoe laat beginnen op 4 september?

11:00
11 (78.6%)
14:00
0 (0%)
16:00
1 (7.1%)
19:00
1 (7.1%)
Maakt niet uit!
1 (7.1%)

Total Members Voted: 14

patrick_vdb

Hi,

Quote from: Blue-Eyes on July 20, 2004, 21:26:17
Patrick met een ASW850 is ook leuk.

Word ik hiermee bedoelt?

Overigens een uiterst interessante shoot-out maar Garmt heeft wel gelijk wat betreft de ambitueze plannen om meer dan 5 subs te testen, vooral als er ook nog vanalles gemeten gaat worden.

Mvrg

Patrick

Harry HT

Hoi,
Quote from: patrick_vdb on July 21, 2004, 01:11:00
Overigens een uiterst interessante shoot-out maar Garmt heeft wel gelijk wat betreft de ambitueze plannen om meer dan 5 subs te testen, vooral als er ook nog vanalles gemeten gaat worden.
Valt wel mee hoor, gewoon alle 5 tegelijk aanzetten en langzaam het volume opschroeven, dit is tevens een duurzaamheid test.  :)

Tien subs testen lijkt me ook wat teveel, de subs die aan elkaar gewaagd zijn(vooraf bepaald >:D) om daar de verschillen tussen te horen/voelen, dat lijkt me wel wat. Daar kun je wat meer tijd aanbesteden.
Maar echte monster subs, tja, die hoeven niet te overtuigen, deze subs behoeven geen inleiding.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Bart_M

#27
Ok, dan proberen we alleen nog een Focal sub erbij te krijgen. Daarna zitten we ook aan 10 man.  ;)
Dan hebben we denk ik toch wel een redelijke verzameling van supersubs die er in Nederland zijn.

Rob_Dingen

Hoi

Ik kan aan alle waardes voldoen die Garmt stelt wat betreft metingen.
Alleen vervorming en free to air moet je buiten doen dus ik weet niet of dat gaat en zal aan het weer liggen.
Verder ben ik alleen gastheer en wil me niet bemoeien met het aantal subs maar als je iedere sub wilt meten en beluisteren ben je even bezig.
Ook moet je ze een voor een opstellen op dezelfde plaats om goed te kunnen oordelen.

Rob

bmateijsen

Quote from: Blue-Eyes on July 20, 2004, 21:26:17
Bjorn met zijn Velodyne lijkt me heftig om er bij te hebben! Patrick met een ASW850 is ook leuk.

Zou inderdaad best leuk zijn, maar zit een beetje vol in augustus... En het afstellen van de velodyne DD-12 duurt ook wel even... Zoals het er nu uit ziet is er een leuk lijstje subwoofers... ik zou er niet echt veel meer bij nemen..

Groet Bjorn

cinepaulis

Hoi !

Ben benieuwd of we het halen om ook alle subs door te meten.
Wat misschien kan is een soort ruwe "karakterschets" maken bij het luisteren.
Met een paar aspecten zoals bijv:
- punch
- diepte
- definitie
- max. SPL
Dan zou je bijv. wat lijsten kunnen maken waarop een ieder zijn mening kwijt kan.

Nou ja, het is maar een losse gedachte  ::)

gr.
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

thommy

#31
Quote from: KrunK on July 20, 2004, 21:28:46
Het wordt steeds beter. Nu nog een grote Focal sub...
Belgie is niet zo ver van Nederland... :)

Hi Bart en Rob,

Bedankt voor de uitnodiging ;)
Lijkt me echt zeer leuk om als dat subgeweld even naast elkaar te horen.
Is mischien ook een gelegenheid om eens te horen dat er wel degelijk muzikale en minder muzikale subs bestaan, m.a.w. er is namelijk nogal wat onderling verschil met het weergeven van muziek.

Maaar, ik woon inderdaad niet zo ver weg van Rob, enig probleem is echter om zulke monstersubs te vervoeren?
ik beschik namelijk niet over een bestelwagen of stationwagen en deze subjes kunnen echt niet op de achterbank/koffer van m'n A-4.

Komt nog bij dat ze om en bij de 100kg wegen(schatting)

Maar op zich zou het zeer leerrijk/interessant zijn.
Zal als eens gaan uitvissen of er een mogelijkheid bestaat om alsnog de subjes richting eindhoven te transporteren.

Mvgr
Yves.


Robbo

Mijn ASW4000 wordt natuurlijk weggeblazen door de subs van Rob, maar indien interesse ben ik bereid met mijn monster richting Eindhoven te komen.





patrick_vdb

Hi,

Ik ben ook benieuwd hoe men het allemaal logistiek gezien gaat regelen. Er zitten toch wat subjes bij van flink wat kilootjes, gecombineerd met het formaat vaak lastig om effe te tillen/verplaatsen?

mvrg

Patrick

Harry HT

Hoi,
Quote from: patrick_vdb on July 21, 2004, 23:56:43
Ik ben ook benieuwd hoe men het allemaal logistiek gezien gaat regelen. Er zitten toch wat subjes bij van flink wat kilootjes, gecombineerd met het formaat vaak lastig om effe te tillen/verplaatsen?
Met een goede steekwagen, deken, sjorbanden en een kleine aanhanger kom je best ver. De trap naar de kelder kan makkelijk worden afgedaald met de sub vastgesjord op de steekwagen, gewoon rustig tree voor tree naar beneden.
In het verleden heb ik genoeg wasmachines van 75 kg op deze manier onbeschadigd de trap af en op gekregen.

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

patrick_vdb

Hi Harry,

Je hebt gelijk, met een steekwagen, deken en sjorbanden kom je al een heel end, die aanhanger heb ik niet nodig ;D

mvrg

Patrick

Spacebass

Ja maar de sub van Erik the DIY master kan toch niet ontbreken? Zonder "U-571" kan het nooit een volledige test zijn  ;D

Tis maar een idee natuurlijk  ;)

Bart_M

#37
Mochten we de ASW4000 en Thommy's Focal sub erbij hebben, dan zijn we denk ik compleet.
Ik zet Robbo vast op de lijst met zijn sub, en Thommy met zijn Focal sub als reserve.
Yves, uiteraard ben je ook zonder sub welkom. :)

Rob_Dingen

Hoi

Ik denk dat je moet zorgen voor een leuke mix van zelfbouw en commercieele subs zelfbouw hoeft niet te overheersen.
En een voorwaarde voor de zelfbouw subs moet zijn dat het nu nog te maken is anders heeft het geen zin als de units bijv niet meer leverbaar zijn.

Rob

Bart_M

Op dit moment hebben we denk ik een leuke mix.
Alle drivers zijn nog leverbaar.
We zitten nu wel vol denk ik.

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: Spacebass on July 22, 2004, 00:35:25
Ja maar de sub van Erik the DIY master kan toch niet ontbreken? Zonder "U-571" kan het nooit een volledige test zijn  ;D

Tis maar een idee natuurlijk  ;)

Het is onmogelijk om dat ding te verplaatsen....hij loopt echt tegen de 300 kg........maar ik ben er zeker van dat hij de komende tijd nog wel gehoord gaat worden door meer forumleden
....... ;)

Ik wens jullie in ieder geval een leuke dag toe !!!!!
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

SiR-ROUND

Leuk plan, wel arbeidsintensief. Lijkt me wel moeilijk om de subs te beoordelen.

Wie gaar er trouwens op handen en voeten door de ruimte? Ik denk Garmt, die heeft een goede subhandeiding geschreven. ;D

Bart_M

En wij erachteraan?
Jullile willen natuurlijk foto's zien. ;D

SiR-ROUND

Ik ben wel benieuwd... Eh... Niet naar de kruipfoto's...

Toen ik er was bij Rob, heb ik niet zoveel bass ervaren, ik weet niet of dat aan mij lag? Rob zei wel dat er een probleem was qua plaatsing in zijn ruimte of is dat al opgelost?

Robbo

OK, dan ben ik erbij.   

Grindtegel helpt mij mee sjouwen (sub weegt 75kg) dus als hij er ook nog bij kan, zou top zijn.


Bart_M

#45
Quote from: SiR-ROUND on July 22, 2004, 10:58:02
Toen ik er was bij Rob, heb ik niet zoveel bass ervaren, ik weet niet of dat aan mij lag?

Lag aan jou denk ik...
Of het was dat je net niet de juiste fragmenten hebt gehoord.

Quote from: Robbo on July 22, 2004, 11:11:14
Grindtegel helpt mij mee sjouwen (sub weegt 75kg) dus als hij er ook nog bij kan, zou top zijn.

Volgens mij heeft Garmt de lichtste sub (qua gewicht) van iedereen.

Met Grindtegel erbij zitten we op 13 man.
Rob, jij als gastheer moet maar aangeven of het ok is.

Robbo

Zullen we maar vast een datum prikken:   za 28 augustus ?

blue-eyes

Reminder: ik kan alleen als ik hulp heb, lees ander vervoer. De sub ga ik echt niet alleen in mijn auto tillen (60kg). Het gewicht is niet het grootste probleem wel mijn auto......

Ik weet niet of jullie foto's nog herrinneren van een TIK sub in een MR2......... Dat was eens en nooit meer! Dat was mm werk...

Ik zou Martin vriendelijk moeten aankijken. Miranda gaat uiteraard dan ook mee, dus als het lukt is bestaat de afvaardiging met de TIK uit 3 personen.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MarcoV

#48
Zo op het eerste gezicht zou 28 augustus mij prima uitkomen. Het is dat Almere/Lelystad voor mij uit de richting is, heel misschien kan ik qua vervoer nog helpen.

Marco

BOUBOU

mmm..... jammer, net te laat!!!!  28 augustus zou mij goed uit komen.

Indien er uitvallers zijn houd ik mij aanbevolen voor het luisteren.
Zelf heb ik wel een sub, maar helaas geen transport  :(

Mvgr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub