High Fidelity Limburg editie 2004

Started by Marco Lisi, October 21, 2004, 13:48:36

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Del member

Sta op het punt te vertrekken, eindje rijden .... misschien tot tegen 14:00.

Fransvis

Quote from: ccpl on November 13, 2004, 22:06:59

Themescene H77 : eerste in Europa wist men me te vertellen, te goedkope verkoopprijs ook (yeah right, watch the price drop in the next few months), aangestuurd via DVHS (leuk !) component op 1080i. Vond het een groot, zwaar, lelijk en log beest van een projector. Werd heel warm (ik stond er een halve meter vanaf en voelde hem gloeien), slechts 1 a 2 keer regenbogen gezien maar aan deze prijsklasse toch 1 a 2 maal teveel... was mooi, diep, lekker zwart, maar qua diepgang viel die een beetje tegen, alsook overal 'smoothness of picture', het kan natuurlijk aan de transfer van 'True Lies' gelegen hebben, maar vond deze toch wat tegenvallen voor z'n prijs.


Ben ook op de beurs geweest. Rondje gemaakt, maar de H77 was bij verre het beste wat ik in lange tijd gezien heb. Wat een strak plaatje. Wat is er mis met de prijs ? Met de wetenschap dat de Sharp XV12000 en de Sims en de Marantzen nog allemaal een stuk duurder zijn, vind ik dit nog wel meevallen.

Vond het een groot, zwaar, lelijk en log beest van een projector.....waarschijnlijk nog nooit een Barco 808 gezien....dan is dit toch wel een heel klein compact projectortje.

Ik vind deze H77 een topper. Voor mij absoluut geen CRT meer....

Frans

ccpl

QuoteBen ook op de beurs geweest. Rondje gemaakt, maar de H77 was bij verre het beste wat ik in lange tijd gezien heb. Wat een strak plaatje. Wat is er mis met de prijs ? Met de wetenschap dat de Sharp XV12000 en de Sims en de Marantzen nog allemaal een stuk duurder zijn, vind ik dit nog wel meevallen.

Vond het een groot, zwaar, lelijk en log beest van een projector.....waarschijnlijk nog nooit een Barco 808 gezien....dan is dit toch wel een heel klein compact projectortje.

Ik vind deze H77 een topper. Voor mij absoluut geen CRT meer....

Frans

Jawel hoor, broer heeft Barco 808 hangen en ik had tot voor kort een Barco 600.  ;)

Wat ik bedoelde met log en lelijk slaat niet op een vergelijking met CRT projectoren maar wel met de andere digitale projectoren (appels met appels he, peren met peren).

Stond 'True Lies' op op dat moment ? Vond die immers redelijk grainy en met weinig diepgang geprojecteerd... zoals ik al opmerkte kan het perfect aan de bron en niet de projector gelegen hebben...

Voor wat de 'prijsopmerking' betrof : de leverancier zelf gebruikte dit als 'argument'... niet ik, maar ik had er wel m'n bedenkingen bij wetende dat hij in de states aan ongeveer dezelfde $ prijs staat (dus zou hier d'office -20 %) moeten gaan....

Je conclusie dat deze H77 de CRT's naar de kroon kan steken laat ik voor jouw eigen rekening, maar ik vind inderdaad digitaal al een lange weg afgelegd hebben en de WAF is immens veel hoger

PS : jammer dat er geen LCD projectoren op de beurs waren, had die graag ook eens aan het werk gezien

Fransvis

Quote from: ccpl on November 14, 2004, 16:01:30
Wat ik bedoelde met log en lelijk slaat niet op een vergelijking met CRT projectoren maar wel met de andere digitale projectoren (appels met appels he, peren met peren).

Dat klopt inderdaad. Als je de Sim DLP's ziet en de Marantz S3, dan is dit niet de mooiste. Maar ok....het plaatje is belangrijker...dan mag de pj er wat mij betreft iets minder uitzien.  ;)

Quote from: ccpl on November 14, 2004, 16:01:30
Stond 'True Lies' op op dat moment ? Vond die immers redelijk grainy en met weinig diepgang geprojecteerd... zoals ik al opmerkte kan het perfect aan de bron en niet de projector gelegen hebben...

Yep...'True Lies' stond bij ons inderdaad ook op. Nogmaals, ik vond dit een heel strak plaatje. Bedenk wel dat deze film al weer wat jaartjes oud is.

Quote from: ccpl on November 14, 2004, 16:01:30
Voor wat de 'prijsopmerking' betrof : de leverancier zelf gebruikte dit als 'argument'... niet ik, maar ik had er wel m'n bedenkingen bij wetende dat hij in de states aan ongeveer dezelfde $ prijs staat (dus zou hier d'office -20 %) moeten gaan....

Vind ik ook geen eerlijk vergelijk....in de states zijn de projectoren over het algemeen altijd iets beter geprijsd dan hier.

Quote from: ccpl on November 14, 2004, 16:01:30
Je conclusie dat deze H77 de CRT's naar de kroon kan steken laat ik voor jouw eigen rekening, maar ik vind inderdaad digitaal al een lange weg afgelegd hebben en de WAF is immens veel hoger

De WAF is absoluut veel hoger....maar ik vind zelfs de HAF veel hoger in dit geval.

Quote from: ccpl on November 14, 2004, 16:01:30
PS : jammer dat er geen LCD projectoren op de beurs waren, had die graag ook eens aan het werk gezien
In de ruimte ernaast stond nog een H57 en die was goed afgesteld. Ik vond het plaatje hier ook redelijk strak. Maar een stuk verderop stond een H56 en op de grondverdieping stond een H30 opgesteld. Deze vond ik dramatsiche slecht afgesteld. Het was de moeite waard, vond het meer gericht op audio en niet op beeld.

Overigens stond er ook de nieuwe Sim2 DLP Projectie TV........zeer strak plaatje. Erg mooi. Alleen heel veel geld voor dit toestel.


boebla100

ik ben ook geweest vond het zelf niet echt de moeite waard maar ben het er mee eens vond de h77 ook een heel mooi beeld geven en heb weinig gain gezien bij true lies en the fast and the furish vond ik ook heel scherp wat ik ook leuk vond bij hun was die stoel waar de woofer onderstond .tja dat die pj niet mooi is zal mij worst zijn ik kijk naar het beeld ten slotte en niet naar de pj  ;D of doe jij dat wel ? wat de h57 besteft die een kamer verder stond ja voor de prijs zeker niet slecht maar doe toch maar liefer de h77 zeer goed contrast moet ik zeggen .ps ik vond dat er weinig stond en dat maakte het voor mij de ùoeite eigenlijk niet waard
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Harry HT

Hallo,

Gisteren ben ik ook naar Genk geweest en heb me daar prima vermaakt.

Op het gebied van Hifi en stereo vond ik JM lab met ?, de goedkoopste digitale Tact met B&W 705, de duurste Tact met Dali Helicon 400 en Cadence met ? zeer goed klinken.

Bij TacT Belgium heb ik lang geluisterd en was zeer onder de indruk van de geluid van de digitale versterker en  roomcorrector, tijdens de demo werd regelmatig geswisseld tussen met en zonder roomcorrectie. Het geluid van de digitale versterker was zeer transparant en de bas was na correctie vrij strak, zonder correctie vlogen de bassen je om de oren in het luisterkamertje. De nieuwe modellen zijn een stuk gunstiger geprijsd dan de oude modellen.

Een goed klinkende speaker voor "weinig" heb ik AND Benelux  gehoord, daar stonden Dali Concept 6 speakers  te spelen.  De speakers stonden aangesloten op een gewone NAD versterker en cd speler. De speakers klonken goed en hadden een verassend lage prijs van ongeveer €500,00 per paar. Met dit soort prijzen hoef je niet lang na te denken wanneer je 5 identieke speakers wil aanschaffen voor je HT.


Op het gebied van HT was (vond ik) de kwaliteit wisselend van de tentoongestelde sets.

Een HT set met Miller & Kreisel (m&K) speakers, Arcam versterking en dvdspeler klonk niet overtuigend. Het klonk bij harder volume alsof de versterker het op ieder moment zou kunnen opgeven. In de praktijk zou dat niet kunnen want het was de Arcam  avr 250 reciever (net uit de doos) die stond aangesloten, volgens de standhouder was het de niet matchende interlink die de boosdoener was.

De M&K speakers die stonden opgesteld waren het M&K 850 systeem, de front stonden op houten zuilen die vanaf fabriek kunnen worden geleverd, persoonlijk vind ik deze zuilen te groot en zou zelf kiezen voor lagere zuilen. Een lagere zuil/stand zou beter matchen met de hoogte van de center. De tweeters en woofers uit het MK 850 systeem zitten ook in het MK systeem dat in de Lucas studio staat/stond (tijdens productie espisode 1&2) opgesteld. De demo dvd was uiteraard een star wars film.


Wanneer je thuis in de woonkamer geen ruimte hebt om surrounds op te stellen, zou je een keer moeten gaan luisteren naar de tripole surrounds van MK, zij bieden een praktische oplossing. De column surrounds zijn floorstanders met speakers die naar boven zijn gericht en naar de zijkant. Wanneer je de bank maar 20 cm van de achtermuur vandaan schuift, kun je deze speakers al plaatsen. Over het beeld (Themescene H30A) van de opgestelde projector ben ik niet echt enthousiast, ook niet na verduistering.


In de ruimte waar de JM lab speakers stonden te spelen was achterin een HT opgesteld, de speakers die er stonden waren van het type slanke pilaren, het geluid vond ik niet veel en de center trok het af en toe niet. Het beeld van de Themescene H56 was niet echt overtuigend.

De demo van Klipsch vond ik een beetje tegenvallen, de center stond te hard en de bassen (ligt waarschijnlijk aan de ruimte) kunnen beter. De standhouder had ook veel geluidsoverlast van z'n Duiste buren, zij hielden volgens mij met niemand rekening.
Het nieuwe THX ultra2 systeem, klinkt een stuk beter dan de oude, het scherpe is er vanaf. De beelden die geprojecteerd werden van de Dreamvision kon ik niet goed zien, in de ruimte was er te veel licht.

De demo van de Sim2 Domino 18 met een instap Denon set en Wharfdale speakers vond ik redelijk. De HD beelden kwamen van een notebook en het geluid was via het koptelefoonstekkertje verbonden met de Denon reciever. Het geluid bij de HD beelden was zodoende matig. De beelden bij de HD demo waren prachtig, dit waren veel natuur beelden, die niet al te snel waren.
Tijdens de dvd beelden waren af en toe beeldblokken te zien, dit kwam tijdens snelle beelden (ook tijdens de dvd van Frida ) voor. De donkere scenes waren wel echt donker. Het geluid was tijdens de dvd demo verder goed.

Het beeld tijdens de demo van de Themescene H57(bron: marantz DV6500 (prog.scan)) was prima, de live dvd van Robby is altijd leuk om te zien en te horen, de overzichtsbeelden van die je ziet van het publiek vind ik onduidelijk (ligt volgens mij aan de dvd) maar de podiumbeelden van Robby zelf zijn prima. De projector is erg stil, even werd de muziek zacht gezet en de projector was niet te horen, ondanks dat ik naast de projector zat. De speakers waren van het type slanke pilaren en waren niet echt overtuigend bij luider volume. 
 
Het mooiste beeld en geluid (HT) was te vinden bij Cinedream, de Themescene H77 liet een prachtig plaatje zien, WOW!
Over de kast van de H77 wil ik nog iets zeggen, die lijkt een beetje op een diaprojector, deze beeldvorming werd voormij versterkt doordat de projector laag stond opgesteld ivp dat ie aan het plafond hangt. Maar wat boeit dat? Ik zou absoluut geen probleem mee hebben om deze projector aan m'n plafond te hebben hangen, graag zelfs. 


De speakers die stonden opgesteld klonken overtuigend, alleen de bas was iets te hard afgesteld.
De speakers waren van het merk Definitive Technology, de front waren van het type  Power monitor 500, het center type weet ik niet meer, surrounds Studiomonitor 350 en met de Supercube II subwoofer.
De frontspeakers en center kosten rond de €600,00 stuk en klinken overtuigend, detailgeluiden van de surroundtrack zijn goed te horen en maken film kijken en luisteren een belevenis. De fronts en center hebben een eigen actieve 8" sub en zijn klein van formaat. De center presteert goed en integreert mooi met de fronts.
De Supercube II subwoofer is erg overtuigend en zeer klein van formaat WoW !.


Het speakerdoek van de fronts zit rondom de speakerkast gespannen, op de kast zit een deksel geklemd die eenvoudig verwijderd kan worden, hierdoor is de kleur van de speaker makkelijk te veranderen.


Wanneer je speakers zoekt voor je HT en deze mogen niet te groot zijn, dan zou je deze speakers zeker moeten gaan luisteren. De speakers stonden gewoon op een Marantz van €700,00 aangesloten, maar de kracht van dit systeem zit natuurtijk in de krachtige kleine subwoofer en de fronts en center met hun eigen ingebouwde actieve 8" sub.

Gegroet,

Harry

@ Fransvis: je was net weg bij Cinedream hoorde ik van Nicolas toen ik langskwam, jammer ik heb je net gemist.

 




De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

Fransvis

Quote from: boebla100 on November 15, 2004, 12:19:18
wat ik ook leuk vond bij hun was die stoel waar de woofer onderstond .

Bedoel je die rieten stoel bij de plasma scherm waar T3 opstond ? Dat was een buttkicker.....was inderdaad erg geinig....maar een boel geld...  :o

boebla100

ja dat was hem weet alleen niet wat het moest kosten?
denon avc-a1sr  versterker
  denon 3800  dvd-speler
  denon 1500RD tuner
  6x b&w cdm 9 NT speakers
  1x b&w htm1   center speaker
  1x b&w asw cdm  woofer
  ps3--gamecube--en nog een videorecorder
  beamer H57 scherm beamax a-velvet matwit zichtmaat 200x130

Fransvis

Quote from: boebla100 on November 15, 2004, 15:26:59
ja dat was hem weet alleen niet wat het moest kosten?

Volgens mij was complete buttkicker setje € 999,=

tomvbugg

#34
Hey,

Voor mij waren de nieuwe optomas(h57, h77) echt wel de twee toppers van de show.
True lies dat speelde op de optoma h77 was wel een dvhs tape... Dat was dus feitelijk niet echt een eerlijk vergelijk tegenover de andere projectors....
Maar ik moet wel zeggen dat het indrukwekkend was.  ;)

Mvg,

Tom


Del member

Quote from: tomvbugg on November 16, 2004, 09:00:51
Hey,

Voor mij waren de nieuwe optomas(h57, h77) echt wel de twee toppers van de show.
True lies dat speelde op de optoma h77 was wel een dvhs tape. Was dus feitelijk niet echt een eerlijk vergelijk was tegenover de andere projectors....
Maar ik moet wel zeggen dat het wel indrukwekkend was.  ;)

Mvg,

Tom

Vond die True Lies demo ook wel de leukste van heel de beurs. Zeker genoten van Jamie Lee Curtis haar striptease. Ik kon op de H77 geen regenboog zien, had dit wel bij de buurman met een Sim2 DLP RPTV. In het clipje met Robbie Williams had je die witte lichtzuilen rondom de zaal en bij pans zag ik gewoon drie kleurvlakken ipv witte vlakken.

De LFE in de H77 demo was overdone en niet meer leuk, ben dan maar buiten gegaan "too much is too much". Heb ook naar ATC en Klipsh zitten luisteren bij AED maar vond het netjes maar niet speciaal. Ik had The Mask van Eric Truffaz mee, een CD die ik geleend had en eigenlijk niet kende op mijn eigen set.

De Dali set bij Tact viel erg op omdat er heel veel laag in zat ondanks zo'n kleine kamer, zonder boomerig te zijn. De A/B met en zonder room correction was niet echt eerlijk, zonder room correction was het veel stiller. Ik had juist meer boom verwacht dus echt eerlijk was dat niet.

Het setje van Sharkwire vond ik best aardig klinken, zeer minimalistisch en toch erg goed. Samen met de Tact/Dali demo waren dit de uitschieters kwa tweekanaals.

laserlord

Hey All,

Nicolas hier... thanks voor de opmerkingen, ik ben blij dat bijna iedereen van de H77 D-Theater demo genoten heeft  :D
Ivm het LFE, ik moet bekennen dat ik me toch wat heb laten gaan, maar ik vond het wel lekker stevig klinken zo  8)

Zondag heb ik na Frans Vissers nog een tijdje met Harry HT gesproken, we gaan de Def Tech subs (SuperCube II, I, en Reference) binnenkort laten deelnemen aan de Subwoofer shoot-out... en waarom niet, een review op htforum ?  Wordt vervolgt...

Ivm de D-VHS, toen ik het de eerste keer zag op m'n H77 vond ik de beeldkwaliteit zo mooi, dit wou ik graag met jullie wilde delen, vandaar... Uiteindelijk is het extreem genieten van je lievelingsfilms toch waar de home cinema hobby om gaat, niet ?

Hasta la vista !  8)