Alan Parsons Project DVD's bestaan die wel?

Started by Erik, July 20, 2004, 19:17:32

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Ik kwam een videoclip tegen van APP en dacht toen daar heb ik vroeger veel plezier van gehad. Heb er nog heel veel cd's van. Dus waarom geen dvdtje aanschaffen. Bij MM zeiden alleen dat die niet bestonden. Even bij amazon gekeken voor desnoods een regio 1 dvd, ook niets. Een van de "grootste" ter wereld en dan geen dvd? dat kan toch niet.

Iemand andere ervaringen?

Ben wel gestopt met APP een jaar of 8 terug. Dus zoek ook dvds met betrekking op voor die tijd. Toen vond ik ze nog het beste.

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jaco

Er zijn wel al 2 DVD-A' s uit. Misschien dat die wel beter klinken.
Het gaat om:
TURN OF A FRIENDLY CARD
I ROBOT

Ik moet ze nog bestellen, maar wil ze denk ik wel hebben.

Met beeld heb ik ook nog niets gevonden...

Jaco

Erik

#2
Dank je ik hou het wel op de cds die al heb.  ;D  of het moet dvd-a met beeld zijn ;D
Ok en het feit dat ik geen dvd-a speler heb, maakt het ook iest lastiger.

Turn of a friendly card is trouwens wel een toppertje, vindt het de beste uit de serie.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jaco

Als ze nog een goede master hadden liggen van die opnames kon de DVD-A wel eens een stuk beter klinken dan die CD's
Dat is nog de AAD tijd volgens mij, en die CD's zijn niet mijn beste over het algemeen.. Dynamisch was het allemaal niet geweldig.

Maar ja het blijft afwachten, $19.99 is niet al te duur natuurlijk.

En DVD-A hebben wel beeld, maar dat is stilstaand.....

Jaco

Jaqo

Primare I30, CD31, Scanspeak fronts, Power: Lat International AC2 MK I, Interlink: Siltech SQ28B, Speakerkabel: Van den Hul The Breeze Hybrid

jaco

Die DTS CD heb ik. Die opname is voor multikanaals gemaakt (in tegenstelling tot veel andere die slechts szo gemixed zijn)

Hij is zeker niet onaardig. Het thema van het album is vliegen, en in ruime zin van het woord vliegt er van alles rond je..

Jaco

jaco

Ik heb vanmorgen beide eerder genoemde titels besteld. Nu maar wachten tot ze aankomen.

Jaco

Mandragore

Quote from: jaco on July 23, 2004, 13:55:28
Ik heb vanmorgen beide eerder genoemde titels besteld. Nu maar wachten tot ze aankomen.

Jaco

Dan wacht ik tot ze aankomen en tot je een review schrijft ;D

Ik ben erg benieuwd of het de moeite waard is t.o.v. mijn huidige CD'tjes van AP(P). Misschien bestel ik wel alvast On Air DTS.
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

jaco

Ok, het kon 2 tot 4 weken duren stond erbij.. (US post)

Jaco

jaco

Nou viel erg mee, woensdag was de postbode aan de deur, donderdag weer, beide keren niet thuis. Vanmorgen opgehaald van postkantoor.
I Robot draait nu op mijn... PC met audigy-2  op een setje Sony Pascal speakers.
1 kant van de disc is DVD-A 192/24 2 kanaals, andere kant is DVD-V met 24/96 track. Dus de disc is afspeelbaar op elke DVD speler.

Kan dus geen kwaliteitsoordeel geven omdat deze installatie niet je van het is. Zal het komende week wel op mijn HT gaan beluisteren (is een beetje warm in de kamer..)

Verzendkosten waren overigens hoog: $17 voor 2 titels, maar dan zijn ze verzekerd. Geen invoerheffing hoeven betalen, en er stond wel netjes DVD en $40 op de groene customs stikker.
Geluk gehad neem ik maar aan.

Jaco

Mandragore

Inderdaad geluk gehad, lijkt het!

Na de hittegolf zullen we merken of het de moeite waard was ;)
Als 't niet kan zoals 't moet, dan moet 't maar zoals 't kan!

Marcel_T.

De dts-cd On Air van APP is zeker de moeite waard. Ik vind het een erg goede opname. Verder heb ik ook nog geen muziek-dvd van APP gezien.

Wordt wel eens tijd, als je ziet dat Frans Bauer er al zeker vijf uit heeft!  ;-)
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

jaco

Inmiddels heb ik beide titels geluisterd. Klank is beter dan van de CD. Zou ze echt naast elkaar moeten gaan luisteren om het verschil beter onder woorden te brengen.

Jaco

Randal


Review van 'I Robot' DVD uit 2000
Beeldmateriaal bestaat slechts uit interface voor selectie van titels  :-\

http://www.soundstage.com/music/reviews/rev252.htm

Mvg,
Randal


jaco

Ja maar dit is een uitgave die inderdaad al een paar jaar oud is. Hij is echt pas onlangs weer opnieuw uitgebracht door Channel Classics als 192/24 en 96/24 DVD-A.

Jaco

Randal


Ik weet het, dat heb ik gelezen.

Maar aangezien niet iedereen een DVD-A speler heeft =>zoals Erik, reageer ik (wat laat) op de titel van dit topic.

Mvg,
Randal

Erik

#16
Het lijkt erop dat er wel een dvd van AP is /uit is.
Kwam hem bij toeval tegen, weet niet wat het is maar ga dat binnenkort uitvinden. Misschien dat ik nog iemand een plezier doe met deze tip.

QuoteRecorded live in Madrid, Spain, this DVD features the Alan Parsons Live Project band at their best.

Recorded live from the beautiful Plaza de Major, 'Live In Madrid' features a generous portion of AP classics hits as well as songs off his latest album, A Valid Path.

At nearly 90 minutes, this DVD is a must have for the AP fan, with the audio mix personally overseen by Alan himself.

This is a PAL format DVD that will play on any computer with a DVD drive. It will also play on any multi-standard DVD player that can play a PAL DVD.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jaco

Jazeker, laat weten hoe de kwaliteit is..

Jaco

Erik

Ik ben geen audio of videofiel, dus neem mij aub niet als referentie. Daar is mijn opstelling / huis en installatie ook niet naar.
Hij bevalt hij? Nou ik heb gisteren gekeken. Het is zeker niet het beste beeld wat ik ooit heb gezien. Wat je juist wel van hem zou verwachten. Eerder inde categorie gemiddelde, het beeld was 4;3 en geen 16:9 ??? wat daar nou het verhaal achter is. Geluid was prima/goed. Dus op zich een waardige aanvulling voor een fan en wie. Jammer genoeg  te weinig van mijn favoriete oude nummers. Ik heb ene hoop cds maar kende niet elk nummer.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Speedy100

Als bezoeker van het eerste van de twee concerten die The Alan Parsons Project begin april 2005 in Zoetermeer gaf ben ik wel geïnteresseerd in die Live DVD in Madrid. Ik ben dan ook benieuwd waar je die DVD op de kop hebt getikt en welke nummers erop staan. Dat concert was retegoed overigens en ik heb spijt dat ik de DVD daar niet gekocht heb :-[

janwicher

Ik heb hem, erg goed! vorige maand van internet geplukt. Geen menu en 2ch Dolby Digital. Doet verder niets af aan het geweldige optreden!

Marcel_T.

Ik verwacht toch eigen wel iets meer van een Alan Parsons dvd. Als studio engineer heeft hij altijd (geluids)kwaliteit hoog in het vaandel gehad.

Hopelijk komt er nog eens een fijne officiële release van hem uit.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Erik

#22
Quote from: Marcel_T. on May 19, 2005, 11:04:27
Ik verwacht toch eigen wel iets meer van een Alan Parsons dvd. Als studio engineer heeft hij altijd (geluids)kwaliteit hoog in het vaandel gehad.
??? Heb je wel eens naar "eye in the sky" geluisterd, die is zo plat als een dubbeltje (imho)
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Marcel_T.

Quote from: Randal on December  9, 2004, 16:20:39
Ik weet het, dat heb ik gelezen.

Maar aangezien niet iedereen een DVD-A speler heeft =>zoals Erik, reageer ik (wat laat) op de titel van dit topic.

Mvg,
Randal

De 24/96 kant (disc is dubbelzijdig) speelt op elke dvdspeler.
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

jaco

Quote from: Erik on May 19, 2005, 12:43:44
??? Heb je wel eens naar "eye in the sky" geluisterd, die is zo plat als een dubbeltje (imho)
Er is nu ook een nieuwe versie van Eye in the Sky uit. Weer een 192/24 van Classic Records.

Wederom eerst beluisterd op mijn PC.. (daar klinkt alles zo plat als een dubbeltje)

Ik zal proberen de CD naast deze te gaan luisteren en wat to posten.