5.1 probleem met marantz sr4300 bij sacd

Started by peterrr, July 18, 2004, 12:51:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

peterrr

Hallo ,allemaal

ik heb een probleem met de weergave 5.1 bij sacd met mijn marantz sr 4300 en misschien weet iemand een oplossing. het volgende is er namelijk aan de hand:

normaal springt de subwoofer aan als ik cd/dvd/dd/dts via de ac3 ingang iets willekeurig draai. tot zover geen probleem.
maar als ik een sacd draai via de analoge ingangen van de receiver dan springt hij niet aan!
de led indicatie verandert dan niet van rood naar groen.
sluit ik de subwooferuitgang van de sacd direct op de sub en voila de sub springt aan bij de eerste lagere tonen.
in het menu van de receiver kan ik niet iets vinden wat verkeerd zou staan zowel in het menu gedeelte van 6.1 als gewone configuratie.
wie weet wat er eventueel verkeerd zou kunnen staan

bedankt vast voor jullie reacties  ???

groetjes peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Scarp

Krijg je wel geluid als je de sub handmatig aandoet? Of komt er bij SACD helemaal geen geluid uit?

Zijn de instellingen in je speler wel juist? Oftewel staat daar "subwoofer" op "on"? Heeft de betreffende SACD titel uberhaupt een subwoofer kanaal?

Probeer eens een dvd te speler via je analoge multichannel input en kijk of je dan wel een subwoofer hoort.

Speler rechtsreeks aansluiten op de subwoofer lijkt me onverstandig, aangezien je geen volume aanpassing kan doen via je receiver.

peterrr

Hallo scarp bedankt voor je snelle reactie,

In het menu van de speler en receiver staat de sub op aan.
ik heb de sub even rechtstreeks op sub uitgang van de sacd gezet om te zien of hij aangaat en dan doet hij het!
alleen via de receiver 6.1 uitgang springt hij niet aan.
wel zoals ik al vermelde via de ac3 ingangen voor de overige bronnen.
en ik heb het nu even via de 2 kanaals analoge in gangen van de receiver gedaan en via de analoge uitgangen van de sacd en dan komt de sub wel in.

dus hij doet het overal bij behalve via de analoge 5.1 ingangen.
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Scarp

Doe er eens een dvd in en speel dan over de analoge multichannel input die dvd. Oftewel laat de dvd de decoding doen.

peterrr

geprobeerd:

alle kanalen behalve de sub.

als je bedoelde de dvd 5.1 analoog uit  naar de 5.1 ingang van de receiver (het moet echt in de receiver zitten  :-\)
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Scarp

Dan zit er iets mis waarschijnlijk bij je 5.1 analoge ingang op de receiver. Misschien is is stuk?

peterrr

Ik denk inderdaad dat hij stuk is want al het andere werkt .
maar goed bedankt voor je hulp

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Scarp

Als de output van je dvd het wel doet (wat je hebt getest) en de output naar je subwoofer het ook doet, dan is er iets mis met je multichannel input.

Misschien is het een instelling hoor, maar ik ken die marantz verder niet. Dus ik zou zeggen test het allemaal nog eens en ga anders terug naar de winkel.

peterrr

om het volledig af te ronden,

het probleem is op gelost door beide apparaten apart af te regelen met een db meter (met deskundige hulp) the low is flowing...

bedankt voor jullie reacties....
mvgr peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2