welk nummer verkies je omwille van de bassen?

Started by -=Error323=-, July 17, 2004, 23:06:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

garmtz

Quote from: SARK on August  8, 2004, 13:30:09
Heeft iemand ze nog gezien in de Heineken music hall?
Nee, uitverkocht... :(

PaulB.

Quote from: garmtz on August  9, 2004, 09:02:52

Nee, uitverkocht... :(
[off-topic]Idd ja,wilde er ook heen maar helaas :(

Kraftwerk betekend hier jeugdsentiment.....elpee The Man-machine....helemaal grijsgedraaid O0[/off-topic]

MvrGr. Paul
You Worry, You Die. You Don't Worry, You Die. So Don't Worry!

SiR-ROUND


SARK

#53
[OFF-TOPIC]
Het was weer geniaal om te zien, nog steeds verbazingwekkend dat een paar van die (bijna) bewegingsloze artiesten een zaal op weten te zwepen ... OK een van de benen gaat ritmisch op en neer. Het publiek was gemengd, jong/oud (ja ik behoor tot de ouwe lullen club ;D ) hip-hop/nerd ...






Ben zelf opgegroeid met Autobahn maar Home Computer It's More Fun To Compute is mijn fav. (ik heb ze bijna allemaal op van die grote zwarte dubbelzijdige CD's  :P)
[/OFF-TOPIC]
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

MickeyMan

Patricia Barber- Too rich for my blood (Cafe Blue)

De 4e noot van de contrabas (is denk ik gewoon een open snaar), is de enige noot die ik ken waar mijn luidsprekers net even door de mand vallen. Hoewel ik hem nog bij niemand wel fatsoenlijk gehoord heb. Ik denk niet dat de noot zozeer te diep is alswel dat het precies een frequentie is waar ze moeite mee hebben. Hij IS er wel, en ook op het juiste volume, maar het klinkt niet meer echt als een contrabas.

Meerdere nummers van 'the fat of the land' van the Prodigy spatten van de luidsprekers af qua bas. Ik kan er mensen behoorlijk mee onder de indruk krijgen die thuis zo'n flutsetje hebben staan. Klinkt en voelt echt superstrak en diep.

Oh en het begin van rush - live in Rio (DVD), de eerste noten van Tom Sawyer, werkelijk waanzinnig basgeluid.

Michael.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Shorty

QuoteDe 4e noot van de contrabas (is denk ik gewoon een open snaar), is de enige noot die ik ken waar mijn luidsprekers net even door de mand vallen.

Die open snaar zou dan een lage B moeten zijn. Is die niet 38 Hz? Weet je gelijk waar je luidsprekers het opgeven  :P  ;D

VrGr,

Bart J.

Jeroen.

Ik vind Weather Experience van de Prodigy ook niet echt verkeerd, zeker omdat daar een groot verschil zit tussen de verschillende toon hoogte's.
Lekkere lang hangende bas.


Spacebass

Tjee, zal ik gewoon een WAV maken met alleen een lage B snaar opgenomen  ;D
Kheb ook nog wel een synth waarvan ik extreem lage noten kan opnemen  ;D

Volgens mij gaat het erom dat het lage bereik mooi egaal weergegeven kan worden. Als de ruimte en luisterplek dat toelaat.
Bovendien moeten er dwars doorheen allerlei andere lage noten doorheen spelen incl nuance en dynamiek verschillen.
Dit moet geen brei worden en alle instrumenten/geluiden moeten goed hoorbaar blijven,

Ik vind persoonlijk dat een referentie nummmer toch ook iets muzikaals moet hebben, zodat ik er ook lekker van kan genieten. Dan leer ik het nummer op meerdere vlakken goed kennen.


ps
Zo heb ik een verzamel CD met die Ray Of Light erop en ik weet nou niet precies wat de bedoeling is en waarom het nummer zo speciaal is. Wel hoor ik een "sweepende" synth en een "bass-synth" het standaard lijntje spelen. Misschien is dat wat er bedoeld wordt? (en de beukende bassdrum er doorheen?)
Het middengebied vind ik "smerig" klinken, bovenal vind ik het hele nummer muzikaal niet boeiend (madonna heeft veel "lekkerdere" nummers gemaakt, dus wellicht smaak?) ;D

MickeyMan

Dat die noot 38 Hz is zal ik je dan op je woord moeten geloven. Voor mijn gevoel kunnen mijn speakers wel lagere tonen aan dan die 'lage B' maar het oor liegt wel eens over de hoogte van een bastoon denk ik. De speakers zijn gespecced op 31 Hz +- 3dB, 38 zou wel haalbaar moeten zijn lijkt me. Nou ja, ze 'halen' het ook wel, maar niet zo goed gedefinieerd. Ik denk meer dat het een probleem in de ruimte is in mijn geval. En alleen op exact die toonhoogte, lager lijkt wel weer goed te gaan.

En nogmaals, het is voor mij het enige bekende voorbeeld waarmee het 'mis' gaat op mijn systeem.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

Spacebass


garmtz

Quote from: SiR-ROUND on August 10, 2004, 09:10:26
The model is my fav....

Erg goed nummer, maar vind ik niet echt Kraftwerk en wat commercieel (dus iets minder spannend). Mijn favo is 'Boing Boom Tsjak'/'music non stop'. Zowieso staan die op mijn favoriete album.

Leuke link: http://www.kraftwerk.com/flash/fullscreen/boing_boom_tschak.htm
Ga met je muis over de 'noten' heen.

Hele site van Kraftwerk is erg de moeite waard!

Movievault

<a href=\"http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=31909.0\" target=\"_blank\"<span style=\"color: blue;\">JMlab GRAND UTOPIA in progress</a>  <a href=\"http://movievault.zapto.org\">The Movievault</a>

MickeyMan

Inderdaad een geweldige site - Kraftwerk naturel.
Heart: Denon 3805 (Silver)
Source: Denon 2200 (Silver)
Source: Project Debut III (White)
Destination: Pioneer DVR-530H-S Fronts: TMA Premium 905 Center: TMA Premium 900c Surr: TMA Premium 901

SARK

THE AGE OF LOVE "The age of love (Jam & Spoon mix)".
Misschien een iets te hoog "oemf" gehalte, maar wel lekker om de woofers eens stofvrij te blazen  ;D
Let vooral ook op de uitspraak "Come on ... dance wizz me"  ???

D-Shake "My heart the beat", ook zo'n lekker nummer  8).
You're getting brutal, Sark. Brutal and needlessly sadistic.
----------------------------END OF LINE-----------------------------

Thank you, Master Control.

WrineX

hehe dance wizz me :) hehe

mjah Thr Rock Score of  uh Klaus Badelt - Equilibrium


erg jammie

bryan vd B

voor echt trommel en snelle strakke bassen Luister ik altijd even graag naar de "slagerij van kampen" prachtig snel drum werk.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Frits


Tube-freak

George Micheal (with Astrud Gilberto)  - Desafinado

Verder diverse nummer van Fear Factory (Hunter-killer,  Demanufactor, zero signal etc...).

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

robinliebrechts

drumm and bass,

reprazent: change my life, snelle en hele diepe bassen. De laatste van the beastie boys klinkt ook heel vet in het laag.

ik ben een liefhebber van het lp geluid maar voor echt diep laag is de cd altijd te preferen. 

robin

Sjors

De cd "Tres Lunas" van Mike Oldfield nr 1,2,3 & nr,8 hele diepe zware bassen O0

Athome

Dit is geen muziek CD maar een stuk uit een film.
Het is de film Soul Assassin. Ik vond het een matige film. Als ik het goed herinner zat er ergens op 2/3 of 3/4 een stuk waarbij het laag op een gegeven moment nauwelijk meer hoorbaar was maar des te beter voelbaar als druk op de oren.

DrBoom

Het nummer Ain't yo bidness van Insane Clown Posse is ook niet te versmaden vind ik  8)
Combineert lage bas (32 Hz) met snelle bas, ik heb dit nummer ooit gehoord op een DVD-A sampler disc en dan is het echt maf :)

Mark Beerens

:: Mission 753 :: Arcam Diva A85 + P85 :: Marantz CD-16 :: Eichmann Six :: Nordost Flatline Gold MKII ::