welk nummer verkies je omwille van de bassen?

Started by -=Error323=-, July 17, 2004, 23:06:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-=Error323=-

hoi,

Je weet wel, je hebt zo van die nummers die je keihard laat spelen om de bassen ervan maar goed te kunnen voelen in je maag.
Welk nummer verkies jij?

Papa Roach - Thrown away (5:10) wel de versie van op de originele cd, dat is volgens mij een bonustrack die vasthangt aan het laatste nummer van de CD.
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

DrBoom

De laatste 30 seconden van Blue Man Group - TV song ;D
Eigenlijk gewoon heel hun DVD-A van "Audio".

KHunt-er

Intro van Metallica- The Unforgiven... ;D
Heerlijk om dan je volume eens goed open te zetten!

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Scarp

Ray of Light van Madonna is een mooie test track. Daar zitten bassen in die op elke set blijkbaar anders klinken. Erg laag en krachtig.

Xenomorf

Ik kies eigenlijk nooit een nummer puur op bas, maar meer een samenspel van verschillende factoren, zoals ruimtelijke plaatsing van instrumenten, tonale balans, dynamiek, enz. Bas hoort daar ook bij, maar niet zozeer een zware bas, want hij mag ook best subtiel zijn. Zolang je maar op een flink volume de extreem lage bassen in je maag (en de rest van je lichaam) voelt. Ik gebruik daar verschillende CD's voor, o.a. Joe Satriani (bijv. The Extremist, Motorcycle Driver), verschillende nummers van de Red Hot Chili Peppers, maar ook bijv. The Wall van Pink Floyd
B&W Matrix 802s3 (front)
3A Andante (rear)
CR Camparo (center)
Rel Q100 (sub)  Bryston 3B-ST (poweramp) Denon AVC-A1D (preamp)  Marantz SA-8400 CD/SACD speler Pioneer DV-939(dvd) Philips Pronto Kabels: v/d Hul & Reference Wire  Panasonic TH-42PW7E 42" Plasma TV

Hans v O

#5
Mooi DIEPE bass moet toch wel "DMX - Aint No Sunshine" zijn.
Maar voor 't echte stampen zijn: "Dark Monks - Insane (Steve Murano rmx)"  >:D en/of "Mr. Ed - Pipo's Dance"
JVC DLA-HD750 + 210*118cm Projecta HCCV | Marantz SR-8002 + Nordost SuperFlatline mkII + Paradigm Reference Studio 60 v3 (bi-ampt) | SVS PC13-Ultra + BetterCables Silver Serpent | B&O Beolab 3 | Apple TV 4K | Musical Fidelity X-Can v3 + Cardas Headphone Cable + Sennheiser HD-650

VlisChris

Ain't no Sunshine vond ik zelf nooit echt geweldige bassen hebben. Die zijn meer dreunend.
Voor het strakke snelle basswerk kun je ook bij Eminem en natuurlijk Dr. Dre kijken. De meesters op dit gebied.
En voor de rest gewoon muziek die JIJ door en door kent ;) Dat is nog het belangrijkste :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Erik

#7
Is "Jump Around" van de "House of Pain" niets voor je?
ps ik heb de naam ook niet verzonnen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FrankB

Quote from: Scarp on July 18, 2004, 09:39:49
Ray of Light van Madonna is een mooie test track. Daar zitten bassen in die op elke set blijkbaar anders klinken. Erg laag en krachtig.

Ga ik ook voor!
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

SiR-ROUND

Heb je het over subbass of over stampbass oftwel de 100Hz dreun?

Als je sub wilt horen en voelen is elk album van Massive Attack supervet (sorry voor de turbotaal, schaam me dood, ben al 31).

Wat de meesten als goede bass ervaren is vaak maar gewoon vermogen in de hogere frequenties, daar wordt ik niet warm van...

Wil je de evt. speakers of sub slopen dan moet je de Food for Woofers serie eens proberen, ook al zijn die wat lastig te krijgen tegenwoordig. Dat zijn samplers met extreem lage en harde bass om je booming system eens lekker te testen, je weet wel, van die leuke auto's met kW's aan apparatuur erin.

ccpl

'Leaving Walbrook' uit de Rainman soundtrack

'Angel' van Massive Attack

Dit zijn de echt door merg en been laag gaande bassen.... als je eens een korte bas wil horen (stopmend) moet je naar de heel slecht geproducete 'And justice for all' van Metallica luisteren

Hanky Panky

Probeer voor de gein eens het nummer Under the influence van de Chemical Brothers. Ergens rond 15 seconden na het begin.

Die basloop gaat door tot in het ultralage.  O0

Gevolgen: je katten zoeken krijsend een heenkomen, je behang bladdert van de muren, alle bladeren van je planten vallen uit en je gasten liggen na afloop met bloedende oren op de grond....  >:D

Verder is het een snertnummer maar die bas..... tis mijn demo nummer voor sub sat bij mijn PC.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Kerstmanno


garmtz

Quote from: hanky panky on July 26, 2004, 14:12:02
Verder is het een snertnummer maar die bas..... tis mijn demo nummer voor sub sat bij mijn PC.

Haalt die combi ultralaag dan?  >:D

Hanky Panky

#14
Quote from: garmtz on July 26, 2004, 16:13:04


Haalt die combi ultralaag dan?  >:D

NOUHOU  !!!  :'(

Ik vind van wel  ;D

Ik heb geduld, na de verhuizing ben ik aan de beurt. Tot die tijd is mijn sub/sat het dichtste dat ik bij HT in de buurt kom...In de tussentijd droom ik van REL's, B&W 675's en heééééle zware versterkers... :P
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

-=Error323=-

The Prodigy - Charly (Trip into drum and base version) 2:34 tot 2:47
mijn Cambridge soundworks setje slaat tilt

wachten op betere apparatuur om nog eens uit te testen  >:D

buurtjes zullen tevreden zijn vrezek
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

VlisChris

De titelsong van Die Another Day (kan even niet op de titel komen). Van Madonna.
Merkte daarnet dat daar hele korte droge bass in zit. Klonk toch wel geweldig ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Marco

Quote from: hanky panky on July 26, 2004, 14:12:02
Probeer voor de gein eens het nummer Under the influence van de Chemical Brothers. Ergens rond 15 seconden na het begin.

Die basloop gaat door tot in het ultralage.  O0

Gevolgen: je katten zoeken krijsend een heenkomen, je behang bladdert van de muren, alle bladeren van je planten vallen uit en je gasten liggen na afloop met bloedende oren op de grond....  >:D

Verder is het een snertnummer maar die bas..... tis mijn demo nummer voor sub sat bij mijn PC.

Ik kan dit alleen maar onderstrepen (behalve dat ik het geen snertnummer vind  :))

Verder mag ik graag 'Lateralus' van 'Tool' opzetten als het gaat om laag en dynamiek. Zelfs zonder sub lukt dat dan vrij aardig.

Groeten,
Marco
Arcam avr-200, Tannoy Saturn S8 en Revolution Signature DC4, Rel Strata V, Nordost, Panasonic TX-P55ST50, Dune Smart B1, Sonos, Arcam rDac

garmtz

CD's voor lage bassen:

Jennifer Warnes - The Hunter (vooral Way Down Deep)
Eric Truffaz - Bending New Corners (vooral More)
Sarah McLachlan - Afterglow (vooral Angel)
Depeche Mode - Violater (vooral Enjoy the Silence)

Allen ook muzikaal best aardig, voor mij gewoon een vereiste.

Jinsu

Quote from: christiaan sauer on July 24, 2004, 21:56:57
Ain't no Sunshine vond ik zelf nooit echt geweldige bassen hebben. Die zijn meer dreunend.
Voor het strakke snelle basswerk kun je ook bij Eminem en natuurlijk Dr. Dre kijken. De meesters op dit gebied.
En voor de rest gewoon muziek die JIJ door en door kent ;) Dat is nog het belangrijkste :)

Hoi,

Dan probeer dat nummer eens op luidsprekers uit de duurdere prijsklasse uit ;) . Er blijft niets over van het dreunen, ik moet wel zeggen dat de bas van dat nummer niet zeer laag gaat, de stijl van DMX is wel aggressief en dat is wel handig om de luidspreker te testen op "dynamiek".  Dit nummer gaat een stuk lager "Sarah McLachlan - Afterglow" er zit dacht ik een orgel tussen ;) . Maar wat mij dus gewoon opvalt is dat hoe kwalitatief hoogwaardiger een luidspreker is je eerder een slechte opname herkent etc... Vandaar dat ik alle Trance CD's de deur uit heb gedaan het was gewoon niet meer te pruimen :-X .

Ik heb geen bepaalde voorkeur tracks voor de bass, alles is belangrijk als je op zoek bent naar een luidspreker ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

garmtz

Quote from: Jinsu on July 28, 2004, 10:13:35
Dan probeer dat nummer eens op luidsprekers uit de duurdere prijsklasse uit ;) . Er blijft niets over van het dreunen, ik moet wel zeggen dat de bas van dat nummer niet zeer laag gaat, de stijl van DMX is wel aggressief en dat is wel handig om de luidspreker te testen op "dynamiek". 
Er worden hier inderdaad allerlei R&B/Hiphop tracks gequote als super om de bas te testen, maar het laag daarvan komt amper onder de 60 Hz en is van een ontzettend ongenuanceerde kwaliteit (erg 'one note'). Het enige wat je ermee kunt testen s de 'boom-factor' van je speakers. Dit is geen kritiek op de muziek, meer op het gebruik van deze muziek als enige vorm van 'referentie'. En dat testen van dynamiek ermee kun je wel vergeten, hiphop heeft een dynamisch bereik van een db of 20 denk ik.
QuoteDit nummer gaat een stuk lager "Sarah McLachlan - Afterglow" er zit dacht ik een orgel tussen ;) . Maar wat mij dus gewoon opvalt is dat hoe kwalitatief hoogwaardiger een luidspreker is je eerder een slechte opname herkent etc... Vandaar dat ik alle Trance CD's de deur uit heb gedaan het was gewoon niet meer te pruimen :-X .
O.k. Afterglow dan, bedankt voor de tip! :)  Inderdaad gaan slechtere opnames sneller door de mand vallen, helaas soms...
QuoteIk heb geen bepaalde voorkeur tracks voor de bass, alles is belangrijk als je op zoek bent naar een luidspreker ;) .
Zo is dat!

SiR-ROUND

QuoteEr worden hier inderdaad allerlei R&B/Hiphop tracks gequote als super om de bas te testen, maar het laag daarvan komt amper onder de 60 Hz en is van een ontzettend ongenuanceerde kwaliteit (erg 'one note'). Het enige wat je ermee kunt testen s de 'boom-factor' van je speakers. Dit is geen kritiek op de muziek, meer op het gebruik van deze muziek als enige vorm van 'referentie'. En dat testen van dynamiek ermee kun je wel vergeten, hiphop heeft een dynamisch bereik van een db of 20 denk ik.

Dan luister je niet naar de goede nummers...





garmtz


SiR-ROUND

bv Busta met "The Coming" al eens geluisterd?

Heavy shit...

garmtz