Aliens SE

Started by nwolsink, July 14, 2004, 08:39:31

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nwolsink

Ik heb vorige week Aliens SE (Alien deel 2) gekocht bij amzon.co.uk maar de beeld kwaliteit viel me nogal tegen. dacht eerst dat het aan de beamer lag maar als ik dan Star Wars erin doe is het beeld wel scherp en kleurrijk.

Wie heeft deze dubbel DvD nog meer?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

bmateijsen

Het is en blijft natuurlijk best een oude film.. Hij is voor de SE wel degelijk gerestaureerd van de originele master, maar ja....het zal nooit zo fantastisch zijn als de nieuwste transfers... Zie overigens ook deze review:

Alien Review

Groet Bjorn

Overigens toch niet star wars 1 gekeken??? die zit namelijk vol met Edge Enhancement....

nwolsink

#2
Quote from: bmateijsen on July 14, 2004, 08:54:07
Het is en blijft natuurlijk best een oude film.. Hij is voor de SE wel degelijk gerestaureerd van de originele master, maar ja....het zal nooit zo fantastisch zijn als de nieuwste transfers... Zie overigens ook deze review:

Alien Review

Groet Bjorn

Overigens toch niet star wars 1 gekeken??? die zit namelijk vol met Edge Enhancement....

Nee ik heb SW II gekeken maar ook Aliens (deel II en dus niet Alien)
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

bmateijsen

Ik heb even Alien genomen, aangezien daar de screenshots boekdelen spreken.. Voor Aliens geldt zowat hetzelfde qua restauratie werkzaamheden....

Groet Bjorn

nwolsink

Quote from: bmateijsen on July 14, 2004, 10:43:32
Ik heb even Alien genomen, aangezien daar de screenshots boekdelen spreken.. Voor Aliens geldt zowat hetzelfde qua restauratie werkzaamheden....

Groet Bjorn

Ik heb btw wel de theatrical edition gekeken ipv de SE (staan beiden op de DVD)
Zou hier verschil in zitten qua kwaliteit?
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

FrankB

Quote from: neo2001 on July 14, 2004, 10:56:27
Ik heb btw wel de theatrical edition gekeken ipv de SE (staan beiden op de DVD)
Zou hier verschil in zitten qua kwaliteit?

Nee, door de seamless branching gebruikt ie voor dezelfde scenes dezelfde data op de dvd. de rest voegt ie in zonder dat je het doorhebt ;)
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

bmateijsen

Klopt.. is het juiste antwoord.... Thx Frenkb!

Groet Bjorn

P.S. maar nogmaals.. het is gewoon al best een oude film... vergeet dat gewoon niet... We hebben het hier over een film die 18 jaar oud is... en dus ook een master die 18 jaar oud is..

patrick_vdb

Hi,

Quote from: bmateijsen on July 14, 2004, 10:43:32
Voor Aliens geldt zowat hetzelfde qua restauratie werkzaamheden....

Helaas....dat is iets dat sommigen ons graag doen laten geloven maar voor de nieuwe uitgave van Aliens heeft Fox gebruik gemaakt van dezelfde master die ze gebruikt hebben voor de eerdere release. Door de iets hogere bitrate is de beeldkwaliteit wel net iets beter maar zonder AB eigenlijk verwaarloosbaar.

Absoluut gezien valt de beeldkwaliteit van Aliens idd wat tegen, ze hadden er zeker meer uit kunnen slepen gezien de resultaten van Alien.

mvrg

Patrick

bmateijsen

Ah oke,... ik had begrepen dat ze allemaal een oppoets beurt hadden gekregen..

Groet Bjorn

nwolsink

Quote from: patrick_vdb on July 14, 2004, 12:26:22
Hi,



Helaas....dat is iets dat sommigen ons graag doen laten geloven maar voor de nieuwe uitgave van Aliens heeft Fox gebruik gemaakt van dezelfde master die ze gebruikt hebben voor de eerdere release. Door de iets hogere bitrate is de beeldkwaliteit wel net iets beter maar zonder AB eigenlijk verwaarloosbaar.

Absoluut gezien valt de beeldkwaliteit van Aliens idd wat tegen, ze hadden er zeker meer uit kunnen slepen gezien de resultaten van Alien.

mvrg

Patrick

Dat bedoel ik want Alien was veel strakker qua beeld! >> Mijn dubbel XviD van Alien is mooier dan mijn originele DVD van Aliens! ;)

Met name in de donkere scenes was het beroerd
::Marantz SR8002 | DUNE BD PRIME 3.0| Phonar S3 Premium | Phonar Camparo 5P ::SVS PB12 plus

Jinsu

Hoi,

Mooier dan het origineel lijkt mij sterk, of heb je toevallig een remastering systeem in huis staan ;) .

Voor de verschillende beeldkwaliteiten van verschillende uitgaves kan ik jullie deze site aanraden.

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

FrankB

Zijn de SE's nou het aanschaffen waard? En is er nog een meerwaarde aan de R1 tov de R2 qua beeldkwaliteit?
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

Jinsu

Hoi,

Volgens de bovengenoemde site zie ik meer details in de R1 versie, let maar eens op het display naast de doktor ;) .

MvGr,

Jens
Classé - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

FrankB

Quote from: Jinsu on July 15, 2004, 11:10:06
Volgens de bovengenoemde site zie ik meer details in de R1 versie, let maar eens op het display naast de doktor ;)

Ik meende ook zoiets te zien. En bij alien 3 is de PAL kwaliteit echt vreselijk slecht. De SE is nog slechter dan de originele. De originele is wat softer, maar daardoor ook wat minder korrelig.
2x Devialet Silver Phantom's - Firmware 1.4.1.12
Devialet Dialog - Firmware 1.4.1.12

suyver

Quote from: patrick_vdb on July 14, 2004, 12:26:22
Absoluut gezien valt de beeldkwaliteit van Aliens idd wat tegen, ze hadden er zeker meer uit kunnen slepen gezien de resultaten van Alien.

Ik denk dat dit verschil in kwaliteit voornamelijk komt door de oorspronkelijke opname. Aliens is expres 'grainy' (korrelig) opgenomen, omdat James Cameron dat graag wou (hij vond dat sfeervol) en ook vanwege financiele redenen. Daar is dus niets meer aan te doen voor een DVD-uitgave, en dat hoort dus eigenlijk gewoon zo. Ik heb hem een paar keer in de bioskoop gezien, en dan is hij ook niet van een kwaliteit die vergelijkbaar is met Alien of Alien3.

-Freek.
Never underestimate the predictability of stupidity...

patrick_vdb

Hi Freek,

Het is niet de grainy look welke mij tegenhoud om te zeggen dat de transfer niet is wat ik ervan had verwacht ;)

Dat een regiseur vanuit artistiek oogpunt kiest om he beeld wat grover te laten zijn, of dat men tijdens de transfer besluit beeldruis minder te elimineren om zodoende de content van het beeld niet of minder aan te tasten is absoluut geen probleem, in tegendeel zelfs.

Als je echter bedenkt dat men voor Alien een nieuwe, best succesvolle, master heeft gemaakt en voor Aliens niet dan heb je direct m'n punt ;)

Over Aliens3 ben ik eigenlijk ook niet zo te spreken, zowel op beeld alsook geluidstechnisch vlak.

Mvrg

Patrick