Rubrieken reduceren!

Started by logix, June 11, 2002, 23:28:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eens of oneens?

Eens
13 (76.5%)
Oneens
4 (23.5%)

Total Members Voted: 16

logix

Effe wat opbouwende kritiek.

Het word steeds erger hier met rubrieken.
Het is echt niet meer te overzien hier! De helft wat de rubrieken kan ook in 1 rubriek samen gevat worden!
Persoonlijk vind ik het niet meer leuk, om hier naar leuke topics te zoeken, je raakt de weg kwijt.

Op grote fora (bv. DVD-forum, tweakers.net) zijn gewoon heel compact en dat werkt veel prettiger.
Het forum lijkt dan ook veel actiever dan nu het geval is.
Ik weet zeker dat alles wat hier staat ook in 8 a 10 rubrieken ongebracht kan worden! Meer overzicht meer members!

Wie is het hier mee eens of oneens en waarom?



Grt,
Ruud

Bram

Meer dan 100% mee eens.  Ik probeer nu het forum via de recente post bij te houden maar als het druk is dan zijn er al gauw meer dan 10 onderwerpen bijgekomen en moet ik de hele lijst weer door.

Bram
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

Henk

Ik bent het in principe ook mee eens, maar het leed zou enigszins verzacht kunnen worden als er op elke forum-index pagina een knopje 'Previous' en 'Next' forum zou zitten (vergelijkbaar met de messageschermen). Hiermee dien je dan naar het vorige/volgende forum te springen met ongelezen berichten. Het zou helemaal perfect zijn als hiermee ook nog alle berichten als gelezen worden gemarkeerd.

J.A.F._Doorhof

Hummm,

Het probleem is dat als we er minder categorieën van maken dat het juist moeilijker wordt om alles te vinden.

Nu kun je heel snel beslissen WAT je wilt zien en zoeken, immers alles staat onder zijn eigen catagorie. Ik heb express de films al weggehaalt bij het HT, om daar in ieder geval alleen maar HT onderdelen te hebben.

Welke catagoriën zou je bij elkaar willen zien ?
Er is bijna geen mogelijkheid.
Alleen scalers zou onder projectoren kunnen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

We wachten de Poll af totdat er minimaal 20 mensen gestemd hebben, geef dan wel aan welke topics je bij elkaar zou willen zien.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ik heb een paar board samengevoegd.

Scalers is weer terug in projectoren
Tips hints en tweaks is nu samen met acoustiek.

We kunnen door een storing bij de Adminsite van YabbSE niet in de admin om de boards ook daadwerkelijk te hernoemen en verwijderen, we hopen dit zsm te kunnen doen.

2 boards konden volgens mij samen.
De rest vindt ik op dit moment eigenlijk duidelijk.

Kom maar met ideën.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix


Komt alvast in rubriek Audio;


-Speakers, Subs, etc
-Interconnects en bekabeling
-Versterking en bewerking


Algemeen HT;

-nieuwtjes op HT gebied
-Afstandsbedieningen
-Ontwerp, acoustiek
-Private HT
-Links HT

Dan alles wat met DVD te maken heeft in:

DVD Software en DVD Hardware


Met dit zou je al een heel eind komen :)



Grt,
Ruud

ps wat vinden de Die-hards hiervan??? zie ze nergens...

jaco

Het mogen er voor mij ook wel ietsje minder zijn.
Aan de andere kant kan ik zo wel het een en ander overslaan wat me niet interesseert.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

J.A.F._Doorhof

Ruud,

Heel leuk maar ik kan geen subcategoriën aanmaken.
en om alles door elkaar heen te gooien lijkt me GEEN goed idee.

Ik heb nu al Projectoren en scaling samen en Tips/hints en DHZ zijn samen gegaan.

Eventueel kan bugs en problemen nog bij alle andere subgroepen binnen Home Theater, maar iemand die nu snel een bug wil weten kan het hier direct vinden of opvragen.

Verder samenvoegen maakt er denk ik een zooitje van binnen de categorieën.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

Frank, waarom loopt het bij grote fora's wel goed en hebben maar 5 a 6 rubrieken?
Verder vind ik hier veel topics in de verkeerde rubriek, dat is veel onduidelijker!


Grt,
Ruud

J.A.F._Doorhof

#10
Grote fora's 5-6 topics ?

WELKE grote fora's hebben maar 5-6 topics ?

www.avscience.com ==> 36
www.hometheaterforum.com ==> 30
www.avsforum.com ==> 29
www.hometheaterspot.com ==> 82
www.dvdforum.nl ==> 27

www.htforum.nl ==> 44 (MET ALLES MEE, dus ook de PC afdeling) alleen HT gerelateerd zijn het er 31, en dat is weer inclusief onze behoorlijke film afdeling van 7 topics dus blijven er voor HT maar 24 over, en daarvan zijn er weer 2 voor ITC gerelateerd en 1 special guests blijven er dus 21 over voor HT. En dat is een heel mooi getal lijkt me in vergelijk met de ECHT grote boards.

Laten we het dus wel leuk houden aub, en niet gaan roepen dat er grote fora's zijn met 5-6 boards.

Dat er posts in verkeerde topics staan dat kan gebeuren als je me daar een mailtje over stuurt dan kan ik dat veranderen, maar niets doen en wel roepen dat alles hier niet goed is, is natuurlijk niet de bedoeling. We doen onze uiterste best om alles zo makkelijk en toegankelijk te maken als mogelijk is, en zijn ongeveer 2,5 uur per dag bezig met beantwoorden, en gisteren zelfs 1 uur extra om 2 kleine topics of te heffen, alles moet post voor post gebeuren. Op zich geen probleem, maar als ik nu lees dat je naar 5 boards terug wil dan vraag ik me af of je überhaupt wel hebt nagedacht voordat je deze topic opende.

Ik sta altijd open voor ideën en zal die vaak ook direct uitvoeren maar als je er een zooitje van wil maken moet ik toch zeggen, nee.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

We beantwoorden? Is wel erg ITC gericht dan.

Verder bedoelde ik natuurlijk 5 a 6 rubrieken in 1 Board.
Maargoed, ik zeg al niks meer, heeft toch geen zin.



Grt,
Ruud

ps Kijk eens naar de Poll

SiR-ROUND

Ik zou ook graag wat minder rubrieken zien... Maar een concrete oplossing weet ik zo niet...

Ik zie wel veel losse delen die volgens mij onder 1 noemer kunnen... Zoals DVD rubrieken etc.

Het probleem is ook een beetje dat het forum voor meer toepassingen is dan HT alleen, aangezien er ook dingen van ITCComp en anderen(zoals Flevo etc.)behandeld worden...

Misschien is het domein "HTforum" wat ongelukkig wat dit betreft...

Maar goed, Frank is de host en daar moeten we blij mee zijn, vind ik...

Verder hebben we veel inbreng in het forum, en dat vind je niet overal terug...

Toch?

J.A.F._Doorhof

Ruud,

Alles goed en wel, ik denk dat Sirround het al goed verwoord, er zijn meerdere groepen op het board, dat is de enige manier voor ons om het board in de lucht te houden (wat dacht je dat het kost per maand).

Iedereen heeft natuurlijk zijn inbreng, maar je moet wel kijken wat mogelijk is.

In het begin hadden we de verschillende boards, toen waren er mensen niet tevreden omdat ze zoveel moesten scrollen, toen hadden we ITC boven aan staan, dat was niet goed, dus ITC is naar beneden verhuist, iedereen heeft recht op een mening, en als je goed oplet zijn er al catagoriën samen gevoegd, maar om allemaal aparte boards aan te maken die ook weer gewoon onder elkaar staan, maar dan met een afscherming is natuurlijk alleen maar weer er voor zorgen dat we binnen een maand weer mensen krijgen die willen dat ik HT onder HT zet omdat ze zoveel moeten scrollen.

Het nadeel dat ik veel doe voor de bezoekers zie je hier dus gebeuren, als er één ding NIET gebeurt krijg je direct een houding, van "je kan toch niets zeggen". Dat is natuurlijk onterecht, kom maar met goede voorstellen dan kunnen we ernaar kijken.

En WE is niet ITC, maar is Garmt en Ik en vele andere dagelijkse posters.
Vergeet aub niet dat EVEN een groep samenvoegen een heel karwei is, en niet zomaar ongedaan kan worden gemaakt. Ik wil best alles dat met DVD's te maken heeft samenvoegen, maar dan wordt het één grote troep in mijn opinie en zal er niemand meer een review lezen of posten, nu is iemand die GEEN reviews wil lezen direct klaar als er er geen andere DVD feiten zijn.

Het nadeel van te weinig boards is dat je bijna dagelijk ALLE boards af moet lopen om tot de conclusie te komen dat er maar 50% was dat je intresseerde. En als je niet geïntresseerd bent in reviews wat heeft het dan voor frustatie om na een week afwezigheid eerst door 10-20-30 reviews heen te moeten scrollen om dan eindelijk één topic te vinden dat je wel intresseert ?

Ik ben nog steeds NIET overtuigd van de Poll.
Er zijn meer dan 300 ingeschreven leden, en meer dan 50 dagelijkse bezoekers. Ik ga niet iets ingrijpends doen als boards verwijderen voordat ik ZEKER weet dat ik IEDEREEN er een plezier mee doe.

En überhaupt laat zeggen dat ik 4 boards samenvoeg, wat bereik je er dan mee, je moet dan weer meer scrollen in dat ene board.

Maar aub beschuldig me niet van niet luisteren, want ik zit hier ook voor mijn lol en het kost me VEEL te veel tijd om ook nog eens op mijn vingers getikt te worden.  ;)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

PM

Ik ben het helemaal met Frank eens.. Niet samenvoegen die boards.. het begint nu juist wat overzichtelijker te worden! Goed werk.. (mmm ben benieuwd wat dit met mijn karma doet...  ::)
Groeten, Peter

J.A.F._Doorhof

Zal wel dezelfde kant opgaan als mijn Karma.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Mee eens Frank... Ik denk dat het ook veel met persoonlijke intresses te maken heeft...

Daarvoor zou een optie voor het selecteren van rubrieken die je wilt zien via coockies mooi zijn...

Maarrrrrrrr... Een adverteerder zal dat niet goed vinden denk ik...

Anyway, daarom gaf ik ook aan dat we veel inspraak hebben en dus niet moeten gaan pregnantdoggen als er iets niet kan/gebeurd...

Hoe zat het ook weer met die notificationmod?

 ;) ;D ;) ;D ;) ;D

J.A.F._Doorhof

Zoals het er NU voorstaat is mijn voorstel.

Mee eens ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bmateijsen

niets anders dan lof qua overzichtelijkheid, dus niets verder aan doen... samenvoegen zou meer rompslomp geven....

Misschien is het wel prettig als de zoekfunctie op laatste berichten sinds vorig bezoek geimplementeerd kan worden!

Oh ja... en mijn karma een +-je kan krijgen...  ;D

PM

Is geregeld....
Ik ben wel voor de 'nieuwe-berichten'-zoekoptie.. maar dat is helaas nog niet mogelijk....
Groeten, Peter

logix

Prima, laat het maar zo staan dan! Wie ben ik om er dan nog op in te gaan.
Maaruh, nog 1 vraag;

Is dit ITC-forum of HT-forum, aangezien hier veel ITC belangen naar voren komen?!

(het is maar een vraag)


J.A.F._Doorhof

En een vraag die veel te vaak gesteld wordt en waar ik eigenlijk geen zin in heb om hem weer langdurig te beantwoorden, kijk daarvoor in OVER DIT BOARD.

Maar in het kort, dit is het HT-Forum en tevens is dit het ITC forum.

MAW
Dit is ons geschenk (als je het zo mag noemen) aan de HT community in Nederland en België. En een geschenk is as is, dus maw er wordt inderdaad door mij (als vertegenwoordiger van ITC) SOMS commercieel gepost, maar dat mag ook, en niemand heeft daar bezwaar tegen gemaakt.

Het lijkt er een beetje op dat nu je niet helemaal krijgt wat je wilt qua topics reductie je het nu over een andere boeg gaat spelen, en dat is toch wel jammer.

Ik doe veel werk (vrijwillig) voor Home Theater liefhebbers, en denk altijd pas in de 2e plaats aan de commerciele belangen. Mischien dat dat toch iets meer respect verdient.

We kunnen de boel ook gewoon dichtgooien en alleen nog maar discussies over ITC producten toestaan en alle andere merken verwijderen. Ben er dan van overtuigd dat er maar een HEEL klein forum overblijft dus die commerciele inslag van ITC valt wel mee denk ik.

Voel je je hier niet op je gemak dan is dat natuurlijk heel jammer en om eerlijk te zijn snap ik het niet, heb je er nooit eerder over gehoord, maar laten we aub geen al lang uitgekauwde discussies gaan oprakelen, iedereen weet hoe het hier zit en iedereen is het daarmee eens, anders zouden ze niet posten.

ITC staat niet bovenaan, maar maar liefst helemaal onderaan, hadt het ook bovenaan kunnen zetten toch ?

Graag wil ik je ook nog wijzen op de inmense sites Home Theater web en DVD research die VEEL tijd kosten en voor geen GRAM commercieel zijn, dit forum is mischien 10% commercieel voor ITC, ik denk dat ik dat wel verdiend heb als provider, schrijver, moderator, antwoorder, helper, en leverancier.

MvrGr.
Frank

PS.
Wordt hier toch altijd wel een beetje verdrietig van.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Meeste stemmen gelden ?


Wat mij betreft zijn er nu wel genoeg topics en moeten er niet nog meer bijkomen.Ik kan nu af en toe al bepaaltde threads niet meer terug vinden.

Laten we wel een beetje constructief blijven en niet ons gelijk proberen te krijgen.Bederft de sfeer!
Als de meerderheid hier echt minder topics wil dan moeten we daar wat mee doen vind ik.


jeroen


J.A.F._Doorhof

Jeroen,

Er is al wat meegedaan, 4 boards zijn verplaatst, de volgorde is verplaatst, 3 boards zijn verwijderd en samen gevoegd, ITC is uit het HT board gehaald en in zijn eigen board geplaatst, dus er is al behoorlijk veel gedaan lijkt me.

Meer boards erbij ?
Ik weet het niet, als de vraag ervoor komt dan mischien wel, op dit moment denk ik echter dat we alles mooi bij elkaar hebben.

En nogmaals als je topics verkeerd geplaatst vindt, geef me dan een mailtje dan kan ik ze verplaatsen. Als je iets niet kunt vinden gebruik dan de Search functie ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jeroen_B

Frank,
Ik wil er geen boards meer bij !!!   ;D
Ik ga me er ook niet heel druk over een aantal rubrieken meer of minder maken.  8)

Het forum begint groter te worden en het lijkt mij  normaal sommigen af beginnen te vragen of het niet beter kan.Gewoon een kwestie van een evenwicht zien te vinden in het aantal rubrieken.
Als het forum nog groter word en meer leden krijgt zal je dit soort dingen wel vaker krijgen.

Bestaat er een mod die aan de hand van een cookie alle nog niet gelezen posts sinds de vorige inlog laat zien? Dat zou ideaal zijn. Zo zie je automatisch alle berichten die nieuw zijn.En dat is een stuk makkelijker als de search functie.

jeroen