Banners 'n popups?

Started by SiR-ROUND, April 22, 2002, 13:43:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

SiR-ROUND

Sinds een weekje krijg ik incidenteel banners en popup vensters met reclame... Ik heb verder geen xplorer windows open behalve die van het forum...

De vraag is of ze vanuit het forum komen Frank?

Het kan natuurlijk aan een hoop andere dingen komen zoals bv de google startpage ofzo eye doont no...

Help me ff op weg, dan weet ik waar ik moet zoeken...

J.A.F._Doorhof

#1
He, weird.

Ik krijg die dingen ook af en toe.
Ligt niet aan het forum, ik vermoed dat het iets in mijn XP is, ik gebruik 3 machines, en alleen de machine waarmee ik het gehele internet afsurf heeft er last van, deze machine (waar ik nu op werk) bezoekt alleen dit forum en AVS etc. en heeft GEEN popups.

Als je er achter bent welk pakket het is dan ben ik zeer geïntresseerd, want het is inderdaad behoorlijk irritant.

Ik denk dat we beide last hebben van zgn spyware. Zal wel eens een scanner downloaden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

Spyware? Maar dat verspreid toch alleen maar >:( al je geheimen naar de servers van de fabrikant ?
Ik wist niet dat ze ook banners en pop-ups kunnen veroorzaken.
In ieder geval Ad-aware is de beste spy-ware scanner, maar dat wist je al vermoed ik.

Wil je echt van dat gedoe met banners en pop-ups af zijn, installeer dan een proxy server zoals Proximitron. Hiermee kan je al je http verkeer filteren op alles wat je maar zou willen. En het legt geen merkbare last op je performance. Prima spul.

Dus nu hebben we al firewalls, virusscanners, trojanscanners, proxyservers en spywarescanners nodig om een beetje privaat en veilig te kunnen internetten. Vergeet ik nog wat? Belachelijk eigenlijk  >:(



J.A.F._Doorhof

#3
Tja,

Maar ja, het is natuurlijk ook belachelijk dat we onze deuren op slot moeten doen.

Het is een VREEMDE maatschappij waarin we leven, en dan heb ik nog mazzel in onze omgeving is er redelijk weinig misdaad.

Maar ja,
Het internet is natuurlijk wat anders.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

#4
Ik heb helemaal geen veilig internet nodig, maar popups en banners vind ik irritant...

Damn... En die proxy Ruudg, is daar wel gratis aan te komen? Ons bint behoorlijk zuunig qua software nl.

Frank, ik kan me niks herinneren qua install ofzo, maar het is mooi binnengeslopen...  

RuudG

#5
Het is een gratis en te vinden op http://www.flaaten.dk/prox/

Effe goed lezen wat je moet aanpassen is een must, maar eigenlijk is het kinderspel. En je hebt ineens een totale controle over alles wat je browser binnenkrijgt en verzendt.

Veel plezier ermee.

Groeten,

Ruud

SiR-ROUND

#6
Thanxxxxxx!!!

SiR-ROUND

#7
Die proximitron wrkt lekker maar niet tegen de bovengenoemde invader...

Frank, ik heb kunnen achterhalen wie er achter zit volgens mij...

http://www.eguard.com

De url die er namelijk normaal staat is iets van images73.eguard.com/blahblah ....

Blijkt die klote gatorsite te zijn...

Ik heb ze gemeeld, kijken of ik iets terug krijg...

RuudG

#8
Dan heb je toch ergens nog iets niet goed ingesteld in Proximiton, want ik heb hier geen last van. Dus ik adviseer je nog even de parameters te doorzoeken.

Ruud

SiR-ROUND

#9
Ja, maar waar de hell is dat te vinden?

Ik merk dat popups weg zijn en ook redirects etc. Maar dit commercieele windowtje is geen popup... Ineens zie ik hem in de startbalk...

Proximitron heeft veel opties die ikke niet snap...

SiR-ROUND

#10
Probleem is waarschijnlijk gevonden!!!

Ik heb binnen 4 uur(!) een reply gehad van Gator Corp...

En ze meldde me dit:

Gainsoftware

Via die webpage zien ze(slik) wat er geinstalleerd staat... En de schuldige zou DivX kunnen zijn... Laat ik die nou net 'geinstalleerd hennem ongeveer tegelijkertijd dat die problemen begonnen zijn...

Dus Frank, weg met die DivX!

Maar de service van Gator verdient een pluim!