Wat zijn discrete codes

Started by Hairball, June 11, 2002, 23:08:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hairball

Hi,

Ik zat op Remotecentral te kijken in het forum en daar zat iedereen te geiten over "discrete code" zus en zo.
Wat zijn dit en waarom heb ik dit nodig?

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

Robert

#1
Hairball,

Discrete codes zijn codes waarmee je één actie kunt utvoeren (discrete) zoals één voor receiver Aan en één voor Uit.
De discrete codes plak je onder een door jouw gewenste knop.

Zelf werk ik er ook mee.
Zo heb ik voor mijn Sony breedbeeld een standby code. Voor mijn JVC video één voor Aan, Uit en voor Eject.
Voor de Sony DVD speler On en Off en voor de Sony receiver ook voor On en Off (apart).

Wat ook discrete codes zijn is dat je met één druk op de knop je een bepaald klankbeeld krijgt en dat je niet door alle klankbeelden moet om bij een bepaald klankbeeld te komen.
Eigenlijk kun je het een jump noemen naar een bepaald commando omdat hij alleen die actie uitvoert.

Zo kun je bij het maken van een macro onder bv. de knop Watch DVD zetten: receiver On (discrete), dvd speler On (discrete), etc.
Als je geen discrete codes zou hebben dan zou er als je de knop Watch DVD nog een keer indrukt de receiver uitgaan en de dvd speler uit, maar dat gebeurt als je discrete codes gebruikt niet, omdat de code alleen is om Aan of Uit te schakelen (afhankelijk van de code).

Als je wil weten hoe je een discrete code onder een button plakt, roep dan maar ;).


MvrGr.
Robert

PM

Jammer dat er niet voor alle apparaten discrete codes zijn.. Mijn projector en dvd-speler hebben deze namelijk niet... da's jammer..
Maar verder is de pronto ideaal!!
Groeten, Peter

Hairball

Als ik het goed begrijp gaat het om het volgende:

Bij elke knop op de normale afstandbediening die meerdere functies heeft is een discrete code één van die bepaalde functies.

Als ik bijvoorbeeld een aan/uit knop heb gaat dan toch een verschillend signaal naar de apparatuur of is een discrete code een "extra" IR  signaal?

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

J.A.F._Doorhof

#4
Zo kun je het zien inderdaad, en soms zijn het inderdaad extra codes.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hairball

Hoe kun je die codes dan achterhalen als het niet de standaard IR codes zijn?

Nico
I hate HT.........

Just kidding :)

jaco

Uit dosumentatie van de leverancier zoals een service handleiding misschien. IR signaal is gecoderd op een basisfrequentie, en dan is het daarop een soort van sbubcode. Je zou met een pronto ook dat singaal domeweg kunnen generen, en dan maar zien of het apparaat reageert. Veel werk, en daarom is het misschien handiger om maar op remotecentral te kijken omdat vaak anderen het al gedaan hebben.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm