Denon AVR-3805?

Started by -=Error323=-, July 9, 2004, 22:07:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

-=Error323=-

hoi

ik overweeg de aankoop van een Denon AVR-3805,
maar mijn vraag is nu, is dit een goed idee?

Wat wil ik?

een versterker met 7.1 ondersteuning, goed geluid, een mooi model (het oog wil ook wat), deze wordt zeker gebruikt voor het doorschakelen van videosignalen, dus vooral voor films.

ik ben van plan om de JBL Northridge E80 frontspeakers erop aan te sluiten om te beginnen.
surroundspeakers komen later dit jaar.

is dit nu wel zo'n goed idee om de Denon te kopen? of zijn er andere alternatieven?
prijs mag maximum 1400 euro zijn.

De nieuwe Harman Kardon reeks vindt ik ook wel mooi, maar ik denk dat ik bij de aankoop ervan alleen maar zou gaan kijken naar het design in plaats van naar de performance.

alvast bedankt
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb

KHunt-er

Dit is een zeeeer goed idee!!  O0

Ik draai er nu 2 weken mee en ben er zeer tevreden mee.
Heb er Mission M53 als Fronts aangesloten en klinkt heel open en zuiver.
Vergeet de AB niet ;)
Voor dat geld zul je IMO weinig tegenkomen verder.

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

Shorty

AV Tech, het kwartaalsupplement van HiFiNews, doet in het augustusnummer een groepstest van AV-receivers.
Van de zes geteste apparaten (Arcam AVR300; Denon AVR-3805; Harman AVR630; Pioneer VSX-AX5i; Rotel RSX-1056 en Yamaha RX-V2400) wordt de Denon uitgeroepen als Best Buy. Het artikel vermeldt verder als bijzonderheid dat Denons eigen digitale link inmiddels geratificeerd zou zijn om behalve DVD-A ook SACD digitaal met de receiver te verbinden... 8)

VrGr,

Bart J.     

KHunt-er

Kijk, da's leuk om te lezen! :D

Ben ook wezen kijken en luisteren naar de Yamaha en de Pioneer.
Uiteindelijk toch als een blok gevallen voor de Denon.
Klonk gewoon veel mooier als de Yammie. Pioneer is ook zeer mooi apparaat, maar gevoelsmatig MOEST ik gewoon de Denon hebben. ;D

Gr,

KHunt-er
Pioneer VSX-919AH-K | Denon DVD-1920 | Pioneer DVR-530H-S |  Mission M53 | Mission M5C | Mission M51 op Mission Stance | Tannoy TS8 Sub | Sony KDL-40W4500 | Apple iPad2 16Gb Wifi | Playstation 3 Slim 160GB| Popbox V8 | Amino M540 HD Settopbox | Epson TW-10 | Onkyo DX-C390S| Apogee | Oehlbach | Harmony One

-=Error323=-

mooi, dan koop ik eind deze zomer waarschijnlijk de Denon.

Hopelijk wijk ik nu niet weer af van merk want oorspronkelijk viel mijn oog op Harman Kardon.

bedankt mensen!!!  :D
BenQ PB6100
Contact me for free. Call pievdb