Gids voor het instellen van de subwoofer in je Home Theater

Started by garmtz, July 9, 2004, 11:08:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RalphH

Audyssey zet standaard dynamic eq dynamic volume en intelli volume aan, die wil je wellicht uitzetten. Kan zijn dat je daarna je gain wel weer  wat omhoog moet zetten.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

sleeg023

Quote from: RalphH on November 27, 2017, 10:20:31
Audyssey zet standaard dynamic eq dynamic volume en intelli volume aan, die wil je wellicht uitzetten. Kan zijn dat je daarna je gain wel weer  wat omhoog moet zetten.

oke, ga ik proberen, bedankt!

sleeg023

Nog 1 vraagje, op welke stand op de subwoofer zet ik het beste, 120hz of LFE? En op de receiver LFE ofLFE EN MAIN?
Het scheelt inderdaad als je de extra opties van audessey uitzet. Hoef de gain nu  niet terug te zetten

morca

Lfe op 120.
Gewone crossover op 80.
Beide in de receiver zijn menu de zelf sub moet je opendraaien

Laatste lfe only.

Succes. :)
Klinkt het al beter nu?

sleeg023

Quote from: morca on December  9, 2017, 14:55:01
Lfe op 120.
Gewone crossover op 80.
Beide in de receiver zijn menu de zelf sub moet je opendraaien

Laatste lfe only.

Succes. :)
Klinkt het al beter nu?

ja, hoef nu ook de gain niet meer terug te draaien.
Bedankt!


sleeg023

Quote from: morca on December 12, 2017, 13:38:37
Top  :thumbs-up:

Nu inmiddels verschillende films gekeken en het is echt super. mooie diepe bas, je "voelt" de film nu helemaal.
Geen overmatig gedreun maar zoals het bedoelt is in de film. subtiel, maar waar nodig met volle overtuiging!
Echt perfect. Kwam van een pioneer 110SW en dan nu naar de Klipsch R-112SW.
dit noem ik een echte upgrade!

Bedankt iedereen nog voor alle info om alles goed in te stellen.


massy72

Hallo,

Ik ben zelf ook een beetje mn spulletje aan het inregelen en ik lees hier het crossover op de sub vol open te zetten.
Bij mijn rel stampede heet het volgens mij frequency als ik het goed heb en deze kan tot 99.

Standaard staat deze op 30 en ik heb hem opengedraaid naar 80 maar hij moet dus naar 99?

Grt Edwin.

Witalik

Quote from: massy72 on November 16, 2019, 07:05:56
Hallo,

Ik ben zelf ook een beetje mn spulletje aan het inregelen en ik lees hier het crossover op de sub vol open te zetten.
Bij mijn rel stampede heet het volgens mij frequency als ik het goed heb en deze kan tot 99.

Standaard staat deze op 30 en ik heb hem opengedraaid naar 80 maar hij moet dus naar 99?

Grt Edwin.

Ik ken de sub niet, maar meestal als je een sub LFE aansluit dan laat je de receiver of processor de crossover beheren.  Dan kan je hem op de sub vol open zetten. In de praktijk kan je hier wel een beetje mee spelen.  Met een analoge knop gaat ie meestal van 20 tot 120Hz.
Samsung Neo QLED 4K 65QN93B - Marantz NR-1508 - Bowers en Wilkins 606S2AE Custom HTPC -  XTZ 12.17 EDGE W&M LS-03 - fronts en center No name HDMI kabels


"Showcase"