beeldkwaliteit htpc

Started by Bram, June 11, 2002, 17:11:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bram

Naar aanleiding van onderstaande quote:  Frank, kun je voorbeelden geven van een R2 titel waarbij het mogelijk is om een detail vergelijking te maken. Ik zou nou weleens willen weten wat nou precies het verschil is (en of ik me er druk om ga maken :-) ) Dus een voorbeeld scene bijv. Kun je die verschillen ook zien met een 'gewoon' tft/beeldscherm ?

Bram

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  1, 2002, 09:05:43Nog één onderwerp, de beeldkwaliteit.

Hoewel beide oplossingen een zeer goede kwaliteit leveren, blijf ik van mening dat een PSM-1 en helemaal een SDI speler met bv een SILD SDI kaart in een HT-PC met D-scaler een betere beeldkwaliteit geven op de meeste titels dan een standaard HT-PC.

Vooral achtergronden en kleine details komen er op de PSM-1 en SDI D-scaler beter uit.

Er zijn bepaalde titels waar zowel de SDI als de PSM-1 een minder beeld geven, maar als je het overgrote deel van Regio 1 en Regio 2 pakt dan zul je ook daar een voordeel zien voor de standalone oplossingen.

En wat opvalt is wederom dat het om achtergronden en kleine details gaat. Daar zit namelijk ook net het "probleem" van een HT-PC. De omgeving binnen in een PC is dermate vijandig dat er gewoon simpelweg detail verloren gaat.

Vergeet nooit dat ik een grote HT-PC aanhanger ben geweest en nog steeds ben (ik ben denk ik één van de eerste die met HT-PC's is begonnen) ik heb een grote passie voor deze machines.

Maar de tijd is gekomen dat het verbeterd wordt, en dat is niet erg. Het grootste makke is natuurlijk de geluidskwaliteit, maar ook op beeld is er gewoon beter te krijgen.

MvrGr.
Frank
;D ;D ;D ;D
Barco 1209/WinDVD/TommyDoek

J.A.F._Doorhof

ELKE DVD ! ;D

Maar als je voorbeeld scenes wilt:
Fifth Element, Jump scene
Dinosaurs, de gehele Eggs journey scene

En let dan vooral op de panns en de achtergronden.

Of je het op een TFT monitor ziet betwijfel ik.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"