IR dongle problemen en oplossingen.

Started by J.A.F._Doorhof, April 27, 2002, 02:42:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De serie IR dongles die we NU binnen hebben werken niet zoals het hoort, gelukkig blijkt dit aan een programmeer fout van de dongles te liggen, ze worden nu retour gestuurd naar Frankrijk en worden volgende week weer terug verwacht.

We hebben wel even de resultaten gezien, en die zijn indrukwekkend, vooral de Gamma aanpassingen geven een behoorlijke verbetering, en het switchen van resoluties en scalings is natuurlijk een geschenk.

Zodra de goede dongles binnen zijn zullen we dat hier weer melden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

#1
Hoi Frank,

Zijn de dongles nog steeds niet terug uit Frankrijk ..?
Je vorige post is reeds 3 weken geleden ....

Is dit ook de reden waarom mijn psm-1 upgrade nog niet klaar is ?

Groetjes,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

#2
Dongles zijn voor de 2e keer binnen, en weer niet goedgekeurd, we gaan morgen nog een keer bellen met Frankrijk en anders wordt het geen dongle.

Er zit met NTSC een minimale fout in.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

shit_happens1

Nog steeds geen nieuws over de dongle ?
Of krijgen ze de programmeerfout er niet uit ?

Ben gewoon nieuwsgierig .

Groetjes,

Sylvester

J.A.F._Doorhof

Op 16bits spelers zou het nu moeten werken.
Maar op ITU656 spelers nog niet, dit is een kwestie van weken, niet van maanden.

Dit is het enige nieuws dat ik heb, sorry.
Zit zelf ook met smart te wachten, maar market het pas als het 100% is.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

RuudG

#5
Wat is het verschil tussen 16 bits en ITU656 spelers  ???

Is dan overigens het probleem alleen voor NTSC opgelost? Ik hoop toch wel dat ook PAL schoon is met de IR dongle.


Groeten,

Ruud

J.A.F._Doorhof

De ITU656 spelers zijn 8 bits spelers.
Als het goed is er zometeen geen verschil tussen de PAL en NTSC DVD's.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

logix

Quote from: J.A.F._Doorhof on June  3, 2002, 20:35:10De ITU656 spelers zijn 8 bits spelers.
Als het goed is er zometeen geen verschil tussen de PAL en NTSC DVD's.

MvrGr.
Frank


Doel je dan op de kwaliteit van de PSM1 met PAL en NTSC of gewoon de kwaliteit van de dongle op PAL en NTSC?


grt,
Ruud

garmtz

Hoe kan een dongle zoveel effect hebben op de werking van de PSM-1? Zou je dat uit kunnen leggen Frank?

J.A.F._Doorhof

De dongle KAN geen invloed hebben op het beeld, dat is het vreemde aan de zaak.

In principe zou de dongle gewoon de taak van de externe dongle over moeten nemen, maw JA of NEE.

MAAR.
Ik denk dat het probleem bij de interne Gamma en contrast/brightness/color zit. Dit zijn namelijk variabele waardes, en aangezien de ITU656 spelers een apart opsteekboard gebruikten vrees ik dat daar de fout zit.

Als alles GOED werkt (en alleen dan brengen wij het uit) dan zou MET of ZONDER er geen verschil moeten zijn met de originele PSM-1.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

frank jij zegt dat de dongle geen invloed hebben op het beeld. Maar een paar weken geleden had sultan problemen met zijn speler en de projector, hij had last van strepen in het beeld. De dongle was mbv een verleng kabel aangesloten.  Maar zonder de verleng kabel waren de meest strepen verdwenen

J.A.F._Doorhof

Dat is onmogelijk.
De dongle zou niets met de beeldkwaliteit te maken mogen hebben, helemaal niet de conventionele dongle.

Wat het probleem daar is geweest zou ik dan ook niet weten, het zou een defecte verlengkabel kunnen zijn die niet goed contact maakt.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

eduard

Ik vond het zelf ook nog al vreemd  :) maar het gebeurde wel. Het zal de kabel wel geweest zijn

mvg
eduard

SulTan

Het is inderdaad gek, Frank, maar toch was het zo.
Toen ik het verlengkabeltje van de dongle weghaalde waren de voor mij zichtbare strepen flink verminderd.

hoewel ik al een tijdje, door studie en werk, niet meer naar een film heb gekeken, zal ik het beeld nog eens goed bekijken. Als ik er dan nog niet uitkom, dan zal ik Eduard vragen of hij bij mij wil kijken of hij er ook gevoelig voor is(lichte scanlines).

Mvg,
KHALID

J.A.F._Doorhof

Scanlines ?

Maar die hoor je te zien, dat betekend dat je rustig een resolutie hoger kan gaan met de PSM-1.

Of bedoel je combing-artifacts ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan

TJA, IK NOEM HET SCANLINES, MAAR HET ZAL WEL NIET ZO ZIJN, SORRY CAPSLOCK STAAT AAN...............ik kreeg  horizontale lijnen in mijn beeld, die je voornamelijk zag in scenes met veel lichte kleuren, bijvoorbeeld aan daglichtscenes, gezichten, enz.

nadat ik de psm-1(737) bij eduard had uitgetest, zag ik ze daar niet, thuis weer wel. je zou dan zeggen dat het aan de crt ligt, maar in combinatie met pc, zag ik die lijnen niet. toen ik die verlengkabel weghaalde van de dongle, waren de lijnen ineens weg. je had 2 resoluties geprogrammeerd voor mij 1024 bij 768 en 720x960.
het gekke was, dat bij 720x960 die lijnen er niet waren en bij 1024 x 768 wel! gek he ??? of niet?
na het weghalen van de verlengkabel heb ik de crt(sony 1271) niet meer aangezet, vanwege de drukte met studie en werk.
maar ga dit weekend wel weer aanzetten. mocht ik lijnen constatteren, heb jij dan wat tips?

anders als ik nog de lijnen constatteer, dan zal ik toch met die projector naar Rob moeten gaan.

mvg,
Khalid


J.A.F._Doorhof

Ik denk het niet. (naar Rob gaan).

Als je op 1024x768 WEL scanlines ziet en op 720x960 niet dan is dit redelijk normaal.

Je krijgt namelijk bij 1024x768 768 beeldlijnen op elkaar en bij 720x960 krijg je er 960 op elkaar.

Dat zijn er nogal wat meer.
Als je op 1024x768 scanlines ziet dan betekend dit dat je projector goed gefocused is, en een goede resolutie heeft. Ik zie ze ook op de G70.

Niets verkeerds dus, ga maar eens terug naar 480P (da's pas scanlines feest).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview