Alternatief voor Invacom 0,3dB LNB........PLEASE!!!!

Started by AppleMies, July 4, 2004, 11:18:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AppleMies

Beste Sat-ters,

Inmiddels mijn tweede Invacom 0,3 dB LNB ter ziele.  >:(  Net als de vorige keer is de oranjekleurige dunne folie lens naar de sodemieter. Dus loopt er water in etc , en dus naar haaien.  Of de vogels pikken het kapot maar opvallend is dat net als de eerste keer na een harde hagelbui m'n LNB lens doorboord is. Vreemd maar erg ruk.

Aangezien ik dus absoluut geen vertrouwen meer heb in de debiele constructieve eigenschappen van dit ding hoor ik graag wat ik als alternatief kan aangschaffen die WEL heel blijft.  Ik gebruik deze LNB puur voor ASTRA 2D ofwel het bekijken en beluisteren van hoofzakelijk de BBC kanalen en andere Engelstalige stations op Astra 2D.



Mvg



Mies


De beruchte LNB:

NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

bladerunner.nl

Ik kan de Golden Interstar 0,3dB LNB van harte aanbevelen!  Werkt uitstekend en je hebt ze al voor € 9,95.

AppleMies

Quote from: shoutje on July  5, 2004, 23:25:19
Ik kan de Golden Interstar 0,3dB LNB van harte aanbevelen!  Werkt uitstekend en je hebt ze al voor € 9,95.


Thanks, zal ik zeker proberen. Voor dat geld kan ik geen buil vallen.

gr.

Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

Hoi,

Ben naar m'n AV dealer geweest.  Ik kreeg zonder problemen (no questions asked) direct weer een nieuwe LNB mee.  Het probleem wordt erkend door de fabrikant. Garantie is dus in principe doorgaans geen probleem.  Wel vind ik het een behoorlijke ontwerpmisser.


gr.



Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

AppleMies

 >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:D >:D >:D  G*D GLOEIENDE NONDEJUU!!!!!!!!!!!!  Nu is voor de derde keer m'n Invacom LNB naar kl*te.  (Pardon my French) Deze heeft het maar liefst 8 weken uitgehouden, woeppie, wat een kwaliteit!!!!  Wat pokkeding is dat zeg.  Weet iemand een alternatief die WEL heel blijft?  Hebben die Golden Interstar 0,3 voldoende voor ontvangst van ASTRA 2D?

Graag advies ik heb er nu mijn broek van vol.


Gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

aukemuis

probeer eens een maximum 0.3 Db LNB. Ziet er wel goed uit, kan nog niets zeggen over de lange termijn maar ziet er echt netjes uit!

sddroog

#7
Quote from: (Apple)Mies on August 18, 2004, 21:07:47Weet iemand een alternatief die WEL heel blijft?  Hebben die Golden Interstar 0,3 voldoende voor ontvangst van ASTRA 2D?

Ik gebruik al meer dan een jaar 4 Golden Interstar 0,3 LNB's (de twins wel te verstaan, maar dat zal niet uitmaken denk ik) voor Astra1, 2, HB en Sirius. Nog nooit een probleem mee gehad. En volle ontvangst op alle satellieten, ook tijdens slecht weer.

Michel

Koop gewoon een goede (echte) 0.5 of 0.6 LNB van ALPS of Sharp.

Die 0.3 dB dingen klinken leuk, maar na diverse metingen is vastgesteld dat ze de dempingsfactor van 0.3dB never nooit of te nimmer gehaald wordt. Voor astra 19, hotbird 13 en astra 28 heb je zo'n LNB helemaal niet nodig.

Alleen als je op nilesat (met een grote schotel) gaat kijken, zou het kunnen dat je met een 0,3dB door de inline versterking op een enkele kritische zender meer ontvangst hebt (en dus ook meer ruis in je signaal).


Als je op astra 28 slecht signaal hebt, moet je dat oplossen door het beter uitrichten van je (eventueel iets grotere) schotel. Een ander LNB is niet de oplossing, maar slechts een work-around.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'

AppleMies

Bedankt allemaal voor jullie geoedbedoelde input omtrent mijn Invacom "probleem"

Ik had mijn klacht (onder zakelijke titel) maar even onder de aandacht gebracht bij Invacom UK.  Verrassend genoeg kreeg ik een lange excuus mail terug van de directie aldaar. Ik heb inmidddels ook telefonisch contact gehad en we zijn overeen gekomen dat ze mij vanuit Engeland een totaal nieuwe LNB sturen.  Dit zijn nieuwe typen in geheel witte behuizing met nieuwe dikkere van Kapton vervaardigde lenzen.  Het verzoek van Invacom of ik mijn bevindingen m.b.t deze nieuwe lijn LNB's wil rapporteren.  Nou, dat wil ik wel. Tenslotte tonen ze goede wil. Ik heb 'm nog niet binnen.


gr.


AppleMies   
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.