Quali-tv EURO 1080 !! mening gevraagd !!

Started by aukemuis, July 1, 2004, 17:42:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Shorty

#50
QuoteBlijft natuurlijk de vraag wanneer we eindlijk een goeie geloofwaardige 1080 box gaan krijgen.   >:(

Dat ding van Inverto misschien?

VrGr,

Bart J.

pch

Quote from: Shorty on May  4, 2005, 13:46:50
Dat ding van Inverto misschien?

VrGr,

Bart J.

Lijkt me niet aangezien deze nog met MPEG2 werkt en de toekomst voor HDTV via de satelliet is MPEG4...
In Duitsland komt een nieuwe HDTV-sateliet tuner van Philips op de markt voor Premiere of ProSieben (weet niet meer precies welke van de 2) die wel met MPEG4 gaat werken! Duitsland heeft sowieso wat meer haast dan bij ons aangezien zij er naar streven om de WK voetbal 2006 in HD te kunnen uitzenden. Nederland zal ook wel volgen als die Philips-tuner goed is, alles zal liggen aan het bedrijf Canal Digital!

Gr. Pch

Vinboy

Hij krijgt wel een goed resultaat op www.hdready.nl daar is hij pas getest.

jaco


Vinboy

In hoeverre is de test matig? Ik vond hem begrijpbaar en kon wel een oordeel vellen over het apparaat. Zou je je nader kunnen verklaren misschien hebben wij er als lezer van het forum dan wat aan.

pietnoeck

tja, een HDTV-ontvanger ZONDER DVI/HDMI en dus zonder HDCP als goed testen, tja dan weet je niet echt goed waar je mee bezig bent zou ik zo zeggen.

Of hij DVBS2 aankan lijkt ook al geen topic voor de schrijver alhoewel de meeste europeese HDzenders waarschijnlijk hiervan gebruik gaan maken net als mpg4.

En een analoge tuner, zit die erin ?

En ook al geen harde schijf ??

Lijkt wel op de Quali-ontvanger, onmiddellijk waardeloos.
Trouwens als ik het goed voor heb dan gaat Euro1080 Astra op 19.2 helemaal verlaten.
Dan heb je een abo voor 10 jaar aangschaft en kan je na een jaar reruns al niet meer kijken. Mooie belofte

jaco

Quote from: Vinboy on October 20, 2005, 15:59:11
In hoeverre is de test matig?
Wat piet al aanhaalt bijvoorbeeld. We krijgen geen HD van de shotel in MPEG-2 als ze vol los gaan met zenders. Dus er even netjes bij vertellen dat je hem waarschijnlijk in 1 jaar af moet schrijven.

Verder is het getest op een display wat geen 1080i native weer kan geven. Dat is net iets als een 5.1 opname gaan luisteren op 2 kanalen en dan roepen "het klinkt prima via de achter kanalen"

Vinboy

Tot 2010 heb je er in ieder geval wat aan voor HD1,2 en 5 en ik heb meerdere tests gezien via http://www.inverto.tv/newsPage.asp?NewsCategory=2&NewsID=150 en daar komt hij ook goed uit, maar ik twijfel nog tussen de Quali en de Inverto omdat de Quali een ci heeft. Maar de Nederlandse zenders kun je ook via Irdeto krijgen.

pietnoeck

Hoe haal je het in je hoofd om zo'n ontvangers te kopen.
Waardeloos vanf de aankoop.
Zonet zijn Pro7 en Sat1 gestart met FTA (!!!) uitzendingen in HD.
Zeer leuk alleen met bovenstaande ontvangers heb je er niets aan want ze zenden uit in DVBS2 !!!!!!!!!!!!!

En wat dat kaartje van Euro1080 betreft.
Ze verlaten Astra dus ik hoop dat je een draaibare satschotel hebt anders is het nu al voorbij.

jaco

Quote from: Vinboy on October 29, 2005, 18:38:28
Tot 2010 heb je er in ieder geval wat aan voor HD1,2 en 5 en ik heb meerdere tests gezien via http://www.inverto.tv/newsPage.asp?NewsCategory=2&NewsID=150 en daar komt hij ook goed uit, maar ik twijfel nog tussen de Quali en de Inverto omdat de Quali een ci heeft. Maar de Nederlandse zenders kun je ook via Irdeto krijgen.

Wat komt er op de link die jij geeft goed uit ?
Daar staat alleen dat ze hem van plan zijn uit te brengen. Kan jij daar van afleiden dat hij goed is ? Knap van je.
Volgens mij betaal je gewoon 1000 Euro of zo, en een blad of website plaatst een positief stukje zonder problemen.
Altijd mensen die erin trappen.

pietnoeck

Lees trouwens net dat Premiere zijn Hd-pakket met enkele weken heeft uitgesteld nadat bleek dat Pace en Philips niet op tijd zullen klaar zijn met hun DVBS2 ontvangers

Vinboy


jaco


Fly InDo

Quote from: pietnoeck on October 29, 2005, 19:58:50
Hoe haal je het in je hoofd om zo'n ontvangers te kopen.
Waardeloos vanf de aankoop.
Zonet zijn Pro7 en Sat1 gestart met FTA (!!!) uitzendingen in HD.
Zeer leuk alleen met bovenstaande ontvangers heb je er niets aan want ze zenden uit in DVBS2 !!!!!!!!!!!!!

En wat dat kaartje van Euro1080 betreft.
Ze verlaten Astra dus ik hoop dat je een draaibare satschotel hebt anders is het nu al voorbij.

Hebben Pro7 en Sat1 dan nu speciale HD zenders of zenden ze nu af en toe in HD uit?
Ik heb gescand op nieuwe kanalen maar nada.....
Voor de nieuwste gratis gadgets kijk je op <a href="http://www.gratiskados.nl/index.php?ref=36818" target="_blank">www.gratiskados.nl</a>. Bestel een Antenne Booster voor slechts € 19,95 en ontvang een XBOX 360 Complete (t.w.v. € 400,-) helemaal GRATIS, net als ik!

jaco

Quote from: Fly InDo on November  3, 2005, 07:19:54
Hebben Pro7 en Sat1 dan nu speciale HD zenders of zenden ze nu af en toe in HD uit?
Ik heb gescand op nieuwe kanalen maar nada.....
Ja maar ze zenden uit volgens de DVB S2 norm uit volgens mij. Dat is MPEG-4/H2.64/AVC of hoe het ook precies heet.

Dat ondersteund die quali ontvanger dus niet