Quali-tv EURO 1080 !! mening gevraagd !!

Started by aukemuis, July 1, 2004, 17:42:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

aukemuis

Heb hier zo een Quali TV Euro 1080 apparaat, heb er net de nieuwe software ingezet. blijf het echter een uitermate bedroevend ding vinden.

Is er iemand die mij iets positiefs kan melden over dit ding behalve dan dat ie weg weet met het signaal van Euro1080.

J.A.F._Doorhof

Ik heb de oude versie de Zinwell, en binnenkort gaat die hier het raam uit.
Ik heb de 3e ruiler hier al staan en nu begint ook deze kuren te vertonen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

aukemuis

Nou ik zie toch relatief veel ontvangers, maar zulke meuk als dit heb ik in lange tijd niet gezien. Heb nu het idee dat ie ook hardware matig niet in orde is, hij fluit namelijk als een bezetene en ik heb in de handleiding nergens gezien dat dat een extraatje is  ;D


Starred

Welke HD sat-receiver is dan wel redelijk tot goed?

papaleo

Ik heb zelf ook even de Quali thuis gehad je kan er bijna een boek van vol schrijven van de negatieve dingen,maar je vraagd of er wat positiefs over de Quali  te vermelden is, het enige wat ik nog kan bedenken buiten het feit dat die 1080i aankan is dat die heel wat aansluitingen heeft;
(video) DVI,VGA,Component,RGB,Svideo,Composiet.
(audio)opt. SP/dif

Leo
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

PG


PG


J.A.F._Doorhof

Die fluittoon heb ik ook inderdaad.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

aukemuis

Inderdaad gaat om de QS1080IR.
En op de vraag welke HD Tv sat receiver wel goed is kan ik geen zinnig antwoord geven omdat dit volgens mij het enige brokje ellende is dat er te krijgen is voor die zender

rombrero

Andere redenen om deze sat-reiver niet te kopen zijn:

Geen Common interface (niet futureproof  tav toekomstige HD broadcast)
Geen Harddisk

Daarom is het in mijn opinie beter om te kiezen voor een HTPC met WinTV nova CI
(SS2 kan niet meer ivm codering in irdeto 2)

J.A.F._Doorhof

Hi,
Geen HD is geen reden want er zijn zat units zonder HD.

Ik wacht zelf ook nog op de perfecte tuner :D.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Starred

Balen. Ik wel nou wel eens HD zien via mijn eigen projectortje. Heb ooit wel eens een demo gezien en vond het fantastisch.
Daarom zou ik graag een HD-sat receiver willen aanschaffen en een spelertje als de Bravo D3, die als ie ooit uitkomt ook WM9 HD files kan afspelen en DVD's kan upscalen.

Of moet ik gewoon minder lui zijn en maar eens een HTPCtje in elkaar knutselen die bovenstaande allemaal kan  :-\

Rick-DTS

Quote from: Starred on July  5, 2004, 14:41:23
Balen. Ik wel nou wel eens HD zien via mijn eigen projectortje. Heb ooit wel eens een demo gezien en vond het fantastisch.
Daarom zou ik graag een HD-sat receiver willen aanschaffen en een spelertje als de Bravo D3, die als ie ooit uitkomt ook WM9 HD files kan afspelen en DVD's kan upscalen.

Of moet ik gewoon minder lui zijn en maar eens een HTPCtje in elkaar knutselen die bovenstaande allemaal kan  :-\
Misschien een domme vraag, maar bestaat er dan een pc die bovenstaand allemaal kan ?
Ook ik ben druk op zoek in HD materiaal.

Rick

PG

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  5, 2004, 11:09:57
Hi,
Geen HD is geen reden want er zijn zat units zonder HD.

Ik wacht zelf ook nog op de perfecte tuner :D.

MvrGr.
Frank

Quali is nog wel het eea. van plan:  http://www.euro1080.tv/PDF/20040103_Satellite.pdf

Piet

Starred

Van plan? Die dingen zijn toch al op de markt en niet al te goed bevonden?

PG

Starred,

Onder het gedeelte "Typisch FTA" en "De praktijk" wordt over nieuwe modellen gesproken.


Frank_D

De hier besproken ontvanger staat ook bij jou in de shop?


MVrGr.
Piet

Starred

Zijn dezelfde modellen maar dan geschikt voor Irdeto CA. En die worden ook al geleverd door Quali-tv.
Ik heb er geen vertrouwen in dat de genoemde problemen opgelost zijn.
Hopelijk komen er snel nieuwe aanbieders van HD-satreceivers

PG

@Frank_D

De receiver waar hier over wordt gesproken , is dat dezelfde als die bij jou in de shop staat, maar dan onder de naam Zinwell?

Piet

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AppleMies

T+A ontwikkelt momenteel een Sat receiver (Herfst/Najaar)...............dit zou zo maar eens een een HD receiver kunnen worden.  ::)  ALLE nieuwe AV apparaten die er nu aankomen zijn HD ready.  T+A doet NOOIT iest zonder een reden.........watch this space, denk ik


gr.


Mies
NOW:5.1.2 set-up: DENON Amp, Pioneeer BluRay, SVS speakers & LG OLED.

SiR-ROUND

Quali Tv heeft het alleenrecht voor Euro1080, deal met C+.

Michel

#21
T+A?

@Sir-Round, alleenrecht? Dat bestaat in een Europa met de vrije handelsrechten niet meer. De kaart moet ook los geleverd worden (en wordt ook op verzoek los geleverd) en als er dus een andere HDTV receiver komt met een irdeto coderingssysteem of common interface is het gedaan met QualiTV.

Die zintec/zinwell/qualli TV dingen zijn de grootste meuk op satelliet gebied die ik in mijn 12 jaar ervaring met satelliet ontvangst gezien heb.

Niet kopen en gewoon lekker afwachten op wat er gaat komen zou ik voorstellen.

Michel
56" JVC HD-ILA
Dreambox DM7025-S/7020S/500S
Onkyo TX-DS797
Panasonic DVD-RA82 SDI Snazi Netcinema DVD Ceratec Effeqt MKII, Effeqt W, Effect CS, CeraSub 'Veto'


jaco

Daar staat hoe het met de PC moet. Dat wil ik in ieder geval niet.

Wel staat daar een stukje vapourware genoemd: Wela electronics Smart Imperator.
Zo'n soort receiver zou wel mooi zijn, daar zit ook een DVB-T ontvanger in, dus zou je dan theoretisch ook digitenne met de zelfde doos kunnen ontvangen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

aukemuis

Ah even een update de fluittoon die mijn Quali-Tv ontvanger zo fraai en constant produceerde was dus niet een officiele extra. Hij moet daar even voor gemodificeerd worden.