Marantz RC5000i

Started by Lord_Helmet, June 9, 2002, 11:58:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Lord_Helmet

Ik kan een tweedehand Marantz RC5000i (Pronto, 2 Mb versie) kopen voor 295 euro. Is dit een mooie prijs of kan ik hem beter nieuw kopen? Met vriendelijke groet,

Lord Helmet

J.A.F._Doorhof

Als het met lader is, dan is het een redelijk prijs.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Lord_Helmet

Het is er inderdaad een met lader, ik geloof zelfs dat die er bij de Marantz standaard bij zit. Is dit apparaat voor de rest identiek aan de Philips Pronto?

Lord Helmet

J.A.F._Doorhof

#3
Hij is praktisch gelijk aan de Philips, alleen met de firmwares moet je goed opletten. Daar waren in het verleden nogal grote problemen mee. (mensen die een Philips firmware in een Marantz stopte.)

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Met de laatste software werkt een 500oi prima.
Als hij goedkoper is dan een pronto kan het een prima keus zijn. Ik gebruik al jaren een 5000 (1 MB versie) werkt prima.
Marantz had inderdaad meestal een iets andere firmware versie dan Philips. Dat was wel vervelend want het liep meestal achter (soms ook voor dat was het gekke)
Je zat dan met geluidjes die je niet kon maken, of jumps in macro's etc. Standaard dingen doen is echter nooit een probleem geweest.
Op dit moment heb ik geen last meer ondervonden met importeren van CCF files dat mijn 500 begint te klagen dat hij het niet snapt. Nu moet ik wel zeggen dat ik allen maar basis dingen doe, en niet op de bleeding edge zit te proberen qua mogelijkheden.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm