Camera modificeren?

Started by sr7000, March 25, 2024, 19:10:15

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

sr7000

Ik vroeg me af: In de audiowereld is het behoorlijk ingeburgerd dat je apparatuur kan laten modificeren voor minder ruis en beter beeld enz.
En nu vroeg ik me af of dit voor een camera ook mogelijk is. Zou mooi zijn als je met wat beter afscherming minder ruis zou krijgen bijvoorbeeld. Nu zitten camera's behoorlijk vol tegenwoordig. Dus ik weet niet of hier ruimte voor is. (letterlijk en figuurlijk)
Zijn er hier ook modders die daar een idee bij hebben?

svmnb

Ik ken eigenlijk alleen mods voor astro/UV/IR fotografie.
Dit zijn dan wel permanente mods, geen filtertje dat je weg kunt halen of zo.

Mods om ruis te verminderen ken ik sowieso niet, dit is meer een settings (ISO) kwestie.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

jef-w

Mods voor minder ruis ken ik ook niet. Idd een kwestie van lage iso waarde.

Bij astrocamera's wordt de camera gekoeld om ruis te voorkomen door warmteontwikkeling. Die camera's zijn te koelen tot wel -35grd tov omgevingstemperatuur.
Lexicon MC-10 / A*BNB ncore / Oppo83SE+TUC / Micro Seiki DQX-500/ Apple TV 4K / Zappiti SE 4K HDR / PS5 
Speakers: M&K 950(L/C/R), M&K S150T(Sur), Gallo Acoustics A'diva SE (atmos)/ A*BNB 2x12pp (sub)

vergeerr72

Er zijn wel afwijkende firmwares xoals magic lantern.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

sr7000

Ook inderdaad weinig mods kunnen vinden, terwijl daar best wel potentieel voor is lijkt me.Betere dacs enz.

Kom nog wel dit soort dingen tegen. Maar dat is meer een rehousing volgens mij.

Chris Cables

Ik ben best enthousiast over het waar mogelijk afschermen van kabels tegen ruis en ben continu bezig met het ontwikkelen van methoden en ideeën, maar voor een camera heb ik geen idee!

Bedoel je optische ruis zoals overgedragen naar de CCD-chip of bedoel je eigenlijk EMI/RFI-interferentie of zoiets?