HDMI beter of component op de HOLO?

Started by SulTan, June 29, 2004, 21:27:22

Previous topic - Next topic

Karel_XXX, Xander32, Ron_Z and 1 Guest are viewing this topic.

SulTan

Hi,

Ik had een vraagje. Kun je ook HDMI op de HOLOII aansluiten en zo ja, is dit te prefereren boven de component ingang?

Mvg,
Khalid

J.A.F._Doorhof

Nee,
De holo gaat alleen om met interlaced via de H3DII inputs en progressive en HD via de HD-Aux, maar geen HDCP.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

#2
Jammer dat het niet gaat overigens, maar voordat er misverstanden ontstaan:
Als je HDMI capable chips wilt gebruiken moet je aan de voorwaarden voldoen dat als het met HDCP (copy protocol) bitje aan binnenkomt (HDCP is optioneel met DVI en standaard op HDMI) je het niet meer analoog op Hoge definitie uit mag geven.

Dus je zult HDMI alleen vinden op een scaler die ook een HDMI output heeft, en dan zullen de analoge outputs niet actief zijn als HDCP gebruikt wordt.

Jaco

J.A.F._Doorhof

Correct.
Helemaal vergeten te vermelden.
Op scalers die je naar een CRT toe wil voeren zul je dus waarschijnlijk HEEL lang kunnen wachten.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SulTan


Del member

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 29, 2004, 22:40:02
Correct.
Helemaal vergeten te vermelden.
Op scalers die je naar een CRT toe wil voeren zul je dus waarschijnlijk HEEL lang kunnen wachten.

MvrGr.
Frank

Zolang analoge VGA bestaat zitten de CRT eigenaars zonder een echt groot probleem  ;D

J.A.F._Doorhof

Toch niet.
Zodra er bv spelers gaan komen die ALLEEN maar op HDMI gaan uitsturen voor bv HD content hebben CRT eigenaren een ENORM probleem.

Er zijn gespreken gaande dat alles digitaal uitgestuurd zou moeten worden voor bv HD-DVD maar realistisch gezien kunnen ze dat niet maken, er zijn zoveel mensen die nog met display's zitten zonder DVI of HDMI.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

rijstfj

Hi

Quote from: J.A.F._Doorhof on June 30, 2004, 08:31:01
Toch niet.
Zodra er bv spelers gaan komen die ALLEEN maar op HDMI gaan uitsturen voor bv HD content hebben CRT eigenaren een ENORM probleem.

Er zijn gespreken gaande dat alles digitaal uitgestuurd zou moeten worden voor bv HD-DVD maar realistisch gezien kunnen ze dat niet maken, er zijn zoveel mensen die nog met display's zitten zonder DVI of HDMI.

MvrGr.
Frank

Frank word er naar jouw weten die kans ooit wel gecreeerd door een CRT fabriek, dus dat het wel gaat komen.

mvgr
Frans

J.A.F._Doorhof

Er zijn wel bepaalde omvormers voor CRT's maar ik heb daar nog heel weinig van gehoord.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Er zijn volgens mij in de USA ook wel al CRT backpro's die een HDMI input hebben. Er is denk ik ook niets wat dat tegenhoud, het D/A converten in een weergever die het niet weer analoog uitsturen kan voor een opname.

Dat zou dus een CRT projector fabrikant als Barco ook kunenn doen. Hebben ze zoiets toch al niet met die bus van Barco waar je tegelijkertijd een aantal weergevers op aan kunt sluiten.

Weinig kans dat je overigens een insteekbord kan gaan kopen voor je oude CRT schat ik in..

Jaco

P.van Schijndel

Quote from: jaco on June 29, 2004, 22:31:05
Als je HDMI capable chips wilt gebruiken moet je aan de voorwaarden voldoen dat als het met HDCP (copy protocol) bitje aan binnenkomt (HDCP is optioneel met DVI en standaard op HDMI) je het niet meer analoog op Hoge definitie uit mag geven.

Jaco


Da's balen... :'(
Had ik dit topic maar gelezen voor ik gisteren de Samsung dvd-hd935 kocht. :-[
Dus in mijn HT op de H3DII aansluiten heeft geen zin?

Ik ben van plan een Marantz plasma te kopen.
Weet iemand welke plasmaschermen HDCP ondersteunen?


jaco

#11
Steelfixer.

10:1 zal de samsung het copy protection signaal op zijn digitale uitgang aanzetten (HDCP) dat moet zo als de DVD met CSS "beveiligd" is (alle DVD's schat ik zo in)
Een Holo3D-II met HD-AUX kan er dan niets meer mee.

Als je een plasma koopt heeft een outboard scaler op zich nog wel zin, als de De-interlacing van de scaler beter is als dat wat in de plasma gedaan wordt.
Je zou met een Holo2 de nativer resolutie van de plasma uit kunnen sturen, en dan kijken wat beter is. Dat soort dingen weet je helaas van te voren nooit, tenzij iemand het echt uitgeprobeerd heeft.

Ik hoop ook niet dat iemand je voorgelicht heeft dat je met een Holo2/HD-AUX combinatie digitale inputs met HDCP zou kunnen gebruiken. Dat is dan een bijzonder kwalijke zaak, en ik zou mijn geld terugvragen als je er nu meet zit.
Al bij de aankondiging van de Holo2 was bekend dat hij geen HDCP ondersteunde. Heeft iedereen kunnen lezen (de vraag is echter of iedere verkoper/koper dit soort dingen wel goed snapt)

Jaco

P.van Schijndel

Jaco,

Ik kocht de Samsung voor een prikkie zonder verder kennis van technische achtergronden te hebben;normaal zou ik geen Samsung kopen,maar op dit moment is het de enige die HD uit heeft op een dvd speler.En dat wilde ik wel eens zien...
Ik heb de speler weer in de doos gestopt en als iemand interesse heeft voor 200 euro,dan mag ie weg.
Ik denk dat de H3D uit een standaard dvd meer kan halen dan een Samsung.


Ik heb de scaler bij ITC gekocht en ben daar zeer tevreden mee,alleen hoop ik dat de chroma bug er nog uitgehaald wordt want die is bij mij toch nog aanzienlijk.

jaco

Steelfixer,
Heb je een Holo3d-2 ? En gebruik je er dan een HD-AUX bij ? Die verminderd het probleem aanzienlijk. Weg is het dan nog steeds niet. Dus ik wacht ook inderdaad op de oplossing.

Jaco

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview