Apple in de problemen ?

Started by J.A.F._Doorhof, March 21, 2024, 19:03:47

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Benieuwd waar dit naar toe gaat.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Dura

Ik dacht eerst even van, zoveelste aanklacht, zoveelste settlement, het spul gaat weer duurder worden dus de koper betaalt, en verder verandert er niet zo heel veel. Maar na de hele video uitgekeken te hebben weet ik het nog niet zo zeker.
Goeie titel Frank, dit kan wel een dingetje worden.
Wat ik zelf het meest opmerkelijk vind als gematigd Apple fan (iPad junk, dus ook een iPhone vanwege de prachtige integratie, verder gewone horloges en met enige tegenzin Windows PCs [want die kan ik zelf bouwen en met genoeg poorten]) is het argument dat het beleid ten koste gaat van de veiligheid van gebruikers. Juist die veiligheid is een van Apples USPs, afzetten tegen Googles 'you are the product'.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

J.A.F._Doorhof

#2
Ik denk dat de App store en het niet toestaan van abbos buiten die store een probleem is.

Het feit dat Messages niet 100% werkt op Android is natuurlijk BS.
Ik heb zelf jaren android gehad na jaren iPhone (en nu weer iphone) en er zijn zoveel dingen die onderling niet werken.

Net als Windows en Mac.
Windows kan officieel geen macos draaien. Maar Mac kon jaren gewoon Windows draaien en heeft zelfs nu officiƫle software voor Windows in een sandbox en kan ook overweg met NTFS.

Prijs is hoog maar restwaarde ook en als ik een s24 vergelijk met een iPhone zijn ze ongeveer net zo duur maar blijft de iPhone waarde vaster.

Ik denk dat ze op abbos en app store een absoluut punt hebben de rest klinkt als we willen kunnen onderhandelen.

Ik zie niet in waarom Apple Wallet of apple messages zou moeten werken op andere toestellen.

Ze zijn sowieso al veel opener.
Op android kan ik niet streamen naar een Appletv maar op Apple wel naar chromecast.

Op Android auto kan ik geen Apple maps draaien maar wel Google maps op carplay.

Op Apple kan ik wel alle Google apps draaien zoals podcasts. Maar op Android alleen google.

Dus pak dan ook google aan.
Ben heel benieuwd wat hier uitkomt. Maar buiten de app store denk ik dat ze heel weinig hebben.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

#3
Ondertussen schiet Apple insider er ook al gaten in.

Apple will crush the DoJ in court if Garland sticks with outdated arguments
https://appleinsider.com/articles/24/03/21/apple-will-crush-the-doj-in-court-if-garland-sticks-with-outdated-arguments

Denk inderdaad dat die zaak jaren in voorbereiding was en dat ze totaal geen rekening hebben gehouden met de huidige stand van zaken. Zoals openstellen van oa NFC


Daarnaast vind ik wat Samsung doet veel kwalijker. Ik ben van Huawei naar Samsung gegaan omdat Lightroom alleen op Samsung werkte op dat moment. Dat is pas concurrentie vervalsing aangezien Android Android zou moeten zijn.

Zoals gezegd heel benieuwd wat dit kan vergaande gevolgen hebben voor de veiligheid
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

minplus

Ik ben al 12 jaar een Apple fan. Kocht toen, na het werken met computers sinds 1975 (Cyber) en DOS en Windows een iMac met Mountain Lion. Die draait hier sindsdien probleemloos (praat me niet over Windows, hoewel ik nog een PC met XP heb ivm bepaalde programma's) met nu nog altijd Mojave, ook weer ivm bepaalde programma's.
Met idd ook Windows onderdelen erop.

Heb diverse bielefoons gehad (o.a. Nokia, Samsung) maar pas bij de iPhone rust gevonden.

Las trouwens bij een laatste onderzoek over anti-virus software dat die bij Apple eigenlijk overbodig is.
Ook mijn ervaring.
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

J.A.F._Doorhof

Zo zwart wit zie ik het niet
Werk met beide systemen en als je goede hardware hebt is Windows niets mis mee. Zelfde met Android.

Nadeel van Windows is dat er zoveel combinaties zijn dat het veel makkelijker is fouten te maken of goedkope "troep" te gebruiken.

Mac is wel veel gebruikersvriendelijk en minder gevoelig voor problemen omdat elk programma feitelijk opzichelf draait

Bij Windows is het zaak als eerste een deinstaller te installeren en daarna een virus scanner.

Op Mac zou ik trouwens wel een scanner draaien als je soms op linkjes klikt. Er zijn best wat virussen in omloop die Macs slopen.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"