Geekoto nu bij studioFD

Started by J.A.F._Doorhof, May 21, 2023, 16:58:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#25
Welke controler en firmware heb je exact ?

Heb nu de XPro IIs
ETTL werkt
ETTL -3 +3 werkt
Model lampen werken
Manueel werkt
Firmware 1.0

Getest op een GT200 met de sony a7rIV en Nikon.
En ondertussen ook op een Nikon camera beide functioneren zoals het hoort, we wachten nu op een Canon.

Moet wel eerlijk zeggen dat ik onze commander beter vind. Draaiwiel op de Godox is erg stug (op die van ons ook maar minder stug) ook instellingen zijn sneller te veranderen op de Geekoto.

Maar met de Sony en Nikon Godox werkt dus gewoon alles.
Als je wil kunnen we samen even naar jouw setup kijken en oplossen wat we mis gaat.

Ps
Zie dat er een firmware 1.2 sinds een maand beschikbaar is. Zal die als we thuis zijn even installeren en dan nog een keer testen. Maar met 1.0 is compatibility 100%. En met 1.2 ondertussen ook gewoon alles werkend.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sschot

#26
Ik heb inderdaad geüpdate naar firmware 1.2

Benieuwd of Sony dan nog werkt, Canon in ieder geval niet.

Probeer een downgrade te vinden voor de firmware, maar dat lukt nog niet

Godox gecontact, maar die doet net of de neus bloed en verwijst naar de fabrikant van een third party product, als het niet (meer) werkt en ze zeggen dat het zou moeten werken.

Denk dat er gewoon ff een firmware update van Geekoto moet komen, met een fix.

Edit Godox XPRO II Canon firmware 1.2
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

J.A.F._Doorhof

#27
XproI net ook getest van cursist. Werkt ook gewoon. Maar heeft nog nooit de firmware geupdate.

Ben heel benieuwd als we de nieuwe firmware erin doen inderdaad. Ga het morgen testen.

Vind de oude godox trigger wel beter dan de nieuwe qua draaiwiel, veel soepeler. Die van geekoto ligt wat in het midden. Mag van mij wel wat soepeler soms ;) maar daar ben ik een enorme pietlut in ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Wat een gedoe met updating
Wilde alleen maar op een USB-A aansluiting

Maar 1.2 zit er nu in

manueel geen probleem
Model lampen aan en uit, geen probleem
ETTL
0 = correct
-3 = zwaar onderbelicht
+3 = zwaar overbelicht
Maw ETTL werkt zoals het hoort. Heb het op verschillende situaties getest.

Het enige wat ik zie is dat op de display ETTL op 0 blijft staan op de flitser. Maar hij werkt wel degelijk op 0,-3,+3 dus dat is absoluut geen probleem aangezien je dit toch via de remote instelt.

Het lijkt of aan je trigger te liggen of aan de canon uitvoering dat daar een ettl fout in zit. Werkt ettl wel op je eigen godox ?

Check wel even dat je niet 2 units op dezelfde id of groep hebt staan.

Zie je wel de Geekoto van manueel naar ettl schakelen ?

Check ook even in de canon of je ettl instellingen ziet. Soms koppelen ze die aan ev je kan even kijken of daar het probleem zit.

Bij een firmware update is het redelijk onlogisch om het radio systeem aan te passen alleen op ETTL dus het moet ergens anders liggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sschot

Werkt ettl wel op je eigen godox?
Ik kom van Speedlites met het Yongnuo systeem, dus ik heb geen eigen Godox.

Check wel even dat je niet 2 units op dezelfde id of groep hebt staan.
Gebruik alleen nu de Geekoto, ook om te kijken hoe of wat het werkt, dus dat is niet aan de orde.

Zie je wel de Geekoto van manueel naar ettl schakelen ?
Ja, ik zie hem zeker wel omschakelen van M naar TTL

Check ook even in de canon of je ettl instellingen ziet. Soms koppelen ze die aan ev je kan even kijken of daar het probleem zit.
Deze begrijp ik niet helemaal, maar zovel ik het zie staat het gewoon op ETTL in de camera.


Heb nu ter check even een tweede XPRO II C besteld. Die zal van de week binnenkomen, dan zal ik daar mee testen en kijken hoe het gaat.
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

J.A.F._Doorhof

#30
Als het niet lukt wil ik je er ook wel mee helpen als je de mogelijkheid hebt langs te komen

Als je hem wel naar ettl ziet springen dan zou hij in principe moeten werken.

Gebruik je dingen als auto iso misschien ?

Ondertussen op zowel Sony als Nikon alles getest.
Beide camera's werken zoals het hoort met een Godox controler.
ETTL, FEV -3,0,+3 getest OK
Manueel OK

Lijkt dus puur een probleem of met jouw camera te zijn of met Canon in het algemeen.
ik hoop volgende workshop de Canon te kunnen testen van iemand.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Heb nu alles getest.

Sony en Nikon.
Geekoto controler : Alles werkt zoals het hoort.
Godox controller : Alles werkt zoals het hoort.

Canon
Geekoto controler : Alles werkt zoals het hoort.
Godox controller : Modellampen en manueel werken zoals het hoort, ETTL zit verkeerd, het lijkt alsof ze de waardes door elkaar heen gooien.

We gaan en kunnen hier niets aan doen. Dit is echt een probleem van Godox.
We zijn in principe compatible met de Godox controllers maar bij Canon gaat er dus iets niet helemaal goed.

Advies blijft ook om gewoon de controller te kopen die hoort bij je systeem.
Wil je mengen met merken kan dit absoluut alleen zul je op Canon dan op manueel moeten schieten qua flitser, je kan natuurlijk gewoon AV mode gebruiken, alleen moet de flitser op manueel. PERSOONLIJK schiet ik in 99% op manueel flits dus ik zou er weinig problemen mee hebben, gebruik je vaak ETTL dan is het verstandig om de Geekoto controler te gebruiker.

Sowieso vind ik die fijner werken dan de Godox, ik druk continue op groep b terwijl ik a wil hebben omdat ze de knoppen niet gelijk hebben lopen aan de display, ook is updaten een ramp op een Mac en vind ik het wieltje erg stug lopen (de Geekoto is ook niet echt super soepel maar wel stukken beter).

We blijven updaten als we andere merken kunnen testen.

Maar voor nu is het advies altijd om de Geekoto commander te gebruiken voor Geekoto systemen.
En je kan mengen met Godox op Nikon en Sony zonder enige problemen, op Canon is het alleen ETTL wat vreemd doet. Ik heb dit wel doorgespeeld natuurlijk en we gaan kijken wat ze ervan zeggen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sschot

Is er door de tijd nog duidelijkheid gekomen over het Geekoto Godox Canon ETTL gedeelte? Of is alles nog zoals het was?
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

J.A.F._Doorhof

We hebben ondertussen alles getest.

Op Nikon en Sony werkt alles zoals het hoort.
Met canon is inderdaad ettl een probleem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

sschot

Thanks Frank, Da's bekend, maar een eventuele oplossing?
NAD M10 V2 | SA Bonn N8 + Studer900 LPSU | KEF R3 + Focal F900 | REL T5i | Supra MD06 EU/SP MKIII | Supra Lorad SPC | Atlas Hyper 3.5

J.A.F._Doorhof

Op dit moment niet.
Onze eigen triggers werken gewoon met ons systeem.

Godox compatibiliteit word als extra gezien. De meeste mensen zullen onze flitsers met onze triggers gebruiken.

Bij mixen van flitsers word sowieso vaak manueel gebruikt en dat werkt gewoon.

Snap dat je ettl ook graag werkend wil en hè dit ook doorgeven.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"