R_volution PlayerOne 8K

Started by Teejoo, February 17, 2024, 11:29:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Teejoo

Wellicht beter om een eigen topic aan te maken.

Ik zie dat R-Video een full size variant van de Dune HD Pro One 8K Plus heeft heeft gemaak: De R_volution PlayerOne 8K.

Ik ga pas iets anders kopen van R_Volution weer hun 21:9 poster wall hebben. Anders is het zonde geld. Onbegrijpelijk dat ze dit links laten liggen.

 https://www.rvolution.com/r-volution-playerone-8k-hdgssfsff5





rickw

Volgens mij is de NL importeur een beetje in de war met ze Realtek chipset.

https://www.oppostore.nl/nl/r-volution/

De site waar je zelf naar link heeft het over een k/j chipset. Mijns inziens is het of een K of een J.

Heb je al reviews gelezen over de daadwerkelijke support van fel+rpu van deze speler of de dune?

Teejoo

Quote from: rickw on February 20, 2024, 00:53:19Volgens mij is de NL importeur een beetje in de war met ze Realtek chipset.

https://www.oppostore.nl/nl/r-volution/

De site waar je zelf naar link heeft het over een k/j chipset. Mijns inziens is het of een K of een J.

Heb je al reviews gelezen over de daadwerkelijke support van fel+rpu van deze speler of de dune?
Op die site staat de reeds beschikbare speler, en die heeft idd een realtek chip.

Verder geen idee van dolby vision. Is voor mij ook niet relevant met mijn projector/Envy.

Nielsje

Adviesprijs wordt 799 euro.
Bericht van de R_volution Facebookgroup

The REVOLUTION is well and truly underway in the world of multimedia players... and it's FRENCH....
As some of you may have discovered, the R_volution PlayerOne is out of stock worldwide...
I am pleased and honoured to announce the imminent arrival of the R_volution Player One 8k.
The player should also be faster for MediaInfo analysis (faster chip) and we will be able to store more covers in memory.
The plus
- HDMI 2.1
- 8K decoding
- Faster
- 2x more memory (RAM, EMMC)
- 120 Hz
- TruLife Image Engine
- AI Image Quality Enhancement
- Source-Based Tone Mapping
- Quick Media Switching (QMS)
../...
https://www.rvolution.com/r-volution-playerone-8k?lang=fr
Oh yes, the advertised price is ... 799€.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Nielsje

Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

Teejoo

Omdat ik even wat afleiding kan gebruiken vandaag de R_volution PlayerOne 8K besteld. Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit vergeleken met de Zappiti, hopelijk nog een stapje beter richting Panasonic UHD speler. Het mooie is dat ik mijn externe voeding kan blijven gebruiken.

ghazoo

Quote from: Teejoo on March 27, 2024, 14:22:56Omdat ik even wat afleiding kan gebruiken vandaag de R_volution PlayerOne 8K besteld. Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit vergeleken met de Zappiti, hopelijk nog een stapje beter richting Panasonic UHD speler. Het mooie is dat ik mijn externe voeding kan blijven gebruiken.

leuk Tejoo  ;)

laat ons weten of deze mediaspeler echt zo goed is als bijvoorbeeld Oppo 203 4K.

RvD

Ben benieuwd naar je ervaring Teejoo in vergelijk met de Zappiti als deze nieuwe echt sneller is of niet.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Teejoo

Quote from: ghazoo on March 27, 2024, 15:02:13leuk Tejoo  ;)

laat ons weten of deze mediaspeler echt zo goed is als bijvoorbeeld Oppo 203 4K.
Dan is de Zappiti al goed genoeg. Ik zoek juist Panasonic UB9000 niveau.😉

williams

Ben ook benieuwd naar je bevindingen en als het goed genoeg is voor jouw dan ga ik er ook 1 bestellen 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Hier ook erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen.
Ik had 'stiekem' Vik er al voorzichtig voor op pad gestuurd...


Er is trouwens nieuwe firmware (1.4.17) voor de R_volution app je kan nu op een mooie nieuwe manier doodeenvoudig weer NL subs binnenhalen en toevoegen, werkt perfect met mijn Zappiti Reference  :pompom:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

Quote. Hier ook erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen.
Ik had 'stiekem' Vik er al voorzichtig voor op pad gestuurd...


Er is trouwens nieuwe firmware (1.4.17) voor de R_volution app je kan nu op een mooie nieuwe manier doodeenvoudig weer NL subs binnenhalen en toevoegen, werkt perfect met mijn Zappiti Reference  :pompom:
 

Dat is alvast hoopvol nu nog de 21/9 videowall 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

#12
Ook onthoud die nu eindelijk je voorkeur instellingen wbt menu en filters..ook dat is een verademing
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


RvD

Quote from: papaleo on March 27, 2024, 20:40:04Hier ook erg nieuwsgierig naar jouw bevindingen.
Ik had 'stiekem' Vik er al voorzichtig voor op pad gestuurd...


Er is trouwens nieuwe firmware (1.4.17) voor de R_volution app je kan nu op een mooie nieuwe manier doodeenvoudig weer NL subs binnenhalen en toevoegen, werkt perfect met mijn Zappiti Reference  :pompom:

Gelukkig dat deze functie weer terug is voor de Zappiti.
Speakers: Quadral Aurum Titan 9 - Base Titan 9 - Phase 9 CM -
Ascendo Passive 6 Wedge 30 CM - MK Sound X15+ (2x)
Pre/amps: Trinnov Altitude 16 - Aurum Electronics M8 (4x) + M10 (3x)
Bronnen: Oppo UDP-203 Final edition CineMike - Apple TV4K 2021 CM - Zappiti Reference CM - PS5 TV: LG OLED77G26LA  Streaming: Silent Angel Rhein Z1 V2 - CineMike Netwerkswitch - Roon Lifetime Diverse: 2 aparte stroomgroepen - Gigawatt PowerPrime DC - Furutech - MFE - Keces P8 CM - Audioquest Dragon 48 CM - Inakustik - M Way 3DW Ref XLR (9x) - CineMike netkabels (14x) DC Kabels (2x) - Artnovion - Sonitus

Nielsje

Quote from: Teejoo on March 27, 2024, 14:22:56Omdat ik even wat afleiding kan gebruiken vandaag de R_volution PlayerOne 8K besteld. Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit vergeleken met de Zappiti, hopelijk nog een stapje beter richting Panasonic UHD speler. Het mooie is dat ik mijn externe voeding kan blijven gebruiken.

Maak eerst een foto van het label aan de onderkant van de player, scheelt een hoop frustraties tijdens de setup.
Epson TW9400 - Adeo Rugby Plus Tensio Grey 2 - Marantz SR5015 - R_volution Player One 8k - Teufel Theater 500 - Teufel 20 Mk2 - Teufel Reflekt

vik

Het blijft naar mijn mening een bijzondere vergelijking.

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om een Panasonic UHD speler te koppelen met een VP zoals jij doet met de Envy en ook niet met een Lumagen.

De kortste route blijft gewoon een HDMI source direct functie met een 4:2:2 output net zoals de Oppo dat doet.

De scaling en de rest van de videoprocessing gebeurt in een Envy of Lumagen dit is echt een stuk beter als de processing die plaats vindt in de Panasonic want die kun je niet uitschakelen.

Dit maakt het vergelijk met een andere bron ook lastiger, zeker als die een source direct functie aan boord heeft.


Quote from: Teejoo on March 27, 2024, 14:22:56Omdat ik even wat afleiding kan gebruiken vandaag de R_volution PlayerOne 8K besteld. Als het goed is komt hij morgen binnen. Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit vergeleken met de Zappiti, hopelijk nog een stapje beter richting Panasonic UHD speler. Het mooie is dat ik mijn externe voeding kan blijven gebruiken.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Quote from: vik on March 28, 2024, 10:09:15Het blijft naar mijn mening een bijzondere vergelijking.

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om een Panasonic UHD speler te koppelen met een VP zoals jij doet met de Envy en ook niet met een Lumagen.

De kortste route blijft gewoon een HDMI source direct functie met een 4:2:2 output net zoals de Oppo dat doet.

De scaling en de rest van de videoprocessing gebeurt in een Envy of Lumagen dit is echt een stuk beter als de processing die plaats vindt in de Panasonic want die kun je niet uitschakelen.

Dit maakt het vergelijk met een andere bron ook lastiger, zeker als die een source direct functie aan boord heeft.


Vik wat is een 'source direct functie'  :D  :D  :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#18
Quote from: vik on March 28, 2024, 10:09:15Het blijft naar mijn mening een bijzondere vergelijking.

Ik zou er persoonlijk nooit voor kiezen om een Panasonic UHD speler te koppelen met een VP zoals jij doet met de Envy en ook niet met een Lumagen.

De kortste route blijft gewoon een HDMI source direct functie met een 4:2:2 output net zoals de Oppo dat doet.

De scaling en de rest van de videoprocessing gebeurt in een Envy of Lumagen dit is echt een stuk beter als de processing die plaats vindt in de Panasonic want die kun je niet uitschakelen.

Dit maakt het vergelijk met een andere bron ook lastiger, zeker als die een source direct functie aan boord heeft.
Ook voordat ik de Envy had was de beeldkwaliteit van de Panasonic beter dan met de Oppo. Er zit gewoon een super chipset in dat ding. En natuurlijk zou ik als de Panasonic een source direct had dit gebruiken, maar ook desondanks is het beeld ook in combinatie met de Envy mooier dan een Oppo of de Zappiti. Die zijn voor mij gelijk. En bij een UHD is er tenslotte in feite ook sprake van 'source direct' omdat er niet gescaled wordt.

Maar uiteindelijk gaat het om het resultaat, dus ik ben benieuwd naar de nieuwe speler.

Teejoo

#19
Ik heb de speler nu bijna een week, maar helaas door persoonlijke omstandigheden niet veel film kunnen kijken. Maar desondanks een eerste indruk:

Setup was eenvoudig en vergelijkbaar met de Zappiti. Ik had al een R_video account dat ik eenvoudig kon koppelen aan de speler waardoor ik mijn bestaande database meteen zag. Vervolgens liep ik echter tegen een vreemd probleem aan: Vanuit de R-Video app kreeg ik geen verbinding met de server, terwijl de credentials correct waren. Die zitten namelijk al opgeslagen in de collectie. Dat bleek ook omdat ik de server wel gewoon via de verkenner kon benaderen.
Na het nodige gezoek ben ik erachter gekomen dat je geen spaties in de sharenaam mag hebben, terwijl dit voor de Zappiti Neo + R-Video app geen issue is.. Heel vreemd.
Maar goed, dat probleem is opgelost waarna hij meteen weer ging identificeren en ik dus bang was dat hij alle reeds gemaakte aanpassingen kwijt zou zijn. Maar dat is dus niet het geval gelukkig!

Ik heb dus niet veel films gekeken, maar had bij 2 van de 3 blu-ray rips issues met pixel blocking en/of niet synchroon lopen beeld en geluid. Dezelfde rips doen het prima met zowel de Zappiti Neo als de Apple TV via infuse. Alles bekabeld via 2.5GB netwerk. Zeer slechte zaak dus en totaal niet verwacht gezien de Zappiti/Dune ervaring..

Het beeld zag er voor zover ik heb gezien wel erg goed uit, iets scherper en iets natuurlijker qua kleuren. Maar vergelijken met de Zappiti gaat niet echt omdat de remote codes van beide apparaten gelijk zijn en ik heb nu gewoon te weinig tijd om echt te gaan pixelpeepen..

Ik heb gezien de issues dus maar eens een ticket ingeschoten bij zowel R-volution als de Oppostore. Want het niet correct kunnen afspelen van full blu-ray rips is natuurlijk benedenmaats voor een speler die op papier veel krachtiger is.

Edit: zojuist al meteen telefoontje gehad van de Oppostore. Advies is om de speler vanwege de firmware update naar fabrieksinstellingen terug te zetten en de file eens via usb af te spelen. Dus dat ga ik dan doen. Wordt vervolgd dus.




ghazoo


Teejoo

Quote from: ghazoo on April  5, 2024, 13:51:46Klinkt veelbelovend.  :pompom:  :pompom:
Nou, nog niet helemaal dus.

williams

Heb hier ook de stoute schoenen aangedaan en deze besteld naar aanleiding van de positieve review op het AVS forum .
Zodra deze binnen zal ik hen ook uitvoerig testen en kijken of ik tegen dezelfde problemen aan gaat lopen als Teejoo .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Ik heb inmiddels ook bericht van R_video gehad dat het een bekend probleem is. Er komt snel een update:

"Indeed, we are aware of few issues like those ones, we plan to publish a new firmware soon"

williams

Dat klinkt dan weer veelbelovend .
Hoe ervaar je de videowall als deze eenmaal geladen is en dan bedoel ik de lay-out?
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.