Judder en stotter afspelen content via Google TV alleen bij Disney+ & Prime

Started by GPO, February 16, 2024, 19:05:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

GPO

Ik heb sinds een tijd (weken, paar maanden mss zelfs wel) last van het feit dat er veel judder en stotter optreedt tijdens afspelen van content via Google TV. Dat heb ik dan alleen met Prime en Disney+ content, als ik Netflix gebruik is er niks aan de hand.

Het wordt nog wat vreemder, want ik zie ook verschil tussen:
- direct via Google TV menu kijken (dus via algemene menu film zoeken & selecteren)
of
- via telefoon casten naar Google TV chromecast functie

Ik pak even "The Dark Knight" (TDK) via Prime video als voorbeeld:
1) TDK op Prime direct via Google TV kijken --> judder en stotter
2) TDK via Prime app casten naar Google TV Chromecast  --> geen probleem

Ik heb dit meerdere malen uitgeprobeerd en iedere keer is TDK enorm aan het stotteren als ik die direct via Google TV kijk, maar nooit als ik deze eerst cast naar de Chromecast functie van Google TV device via mijn telefoon. De google TV device zit met ethernet kabel aangesloten op een gigabit netwerk, dus bandbreedte genoeg.

Ik heb het idee dat die Google TV device het net niet lekker trekt of zo. Daar lijkt het wel sterk op. Ik denk dat ik het niet zie bij Netflix omdat die streams mss minder vereisen van de Google TV.

Waarom ik het dan niet zie als ik het via chromecast functie stream heeft wellicht weer een andere reden (is de stream mss minder?), maar dat is ook niet echt een handige optie. Daarvoor heb ik geen Google TV gekocht om het dan als een Chromecast te gebruiken.... ;-)

Weet niet of iemand dit ook heeft met de Google TV?

PS: Ik zal kijken of ik nog video's ervan kan maken, dan kunnen jullie mss beter begrijpen wat ik zie.
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

Fox

Misschien moet je eerst meer info geven hoe je de internet verbinding heb aangesloten en met welke tussen verbindingen.

Ik heb zelf ook een Google Tv en totaal geen problemen (heb geen prime), maar bij HBO-max ook geen probleem.

Kan natuurlijk ook aan de TDK file van Prime liggen ;-)
En gevolg van onderstaande artikel waaruit blijkt dat ze zaken aan de Prime kant aan het veranderen zijn.

https://www.areadvd.de/news/amazon-prime-video-dolby-vision-dolby-atmos-nur-noch-gegen-aufpreis/

J.A.F._Doorhof

zelfde probleem hier.
En vroeger was dit niet zo.

Het speelt al een tijdje.
Soms helpt het om de framerate te veranderen maar er zijn legio keren dat 24/25/30/50/60 allemaal schokken.
Het is echt om stapel gek van te worden als je er gevoelig voor bent :D

Netflix schijnt een flag mee te sturen waardoor de chromecast weet welke framerate er gekozen moet worden. Ik snap niet dat Google hier niets aan doet, het is echt mega irritant.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

GPO

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 18, 2024, 11:36:52zelfde probleem hier.
En vroeger was dit niet zo.

Het speelt al een tijdje.
Soms helpt het om de framerate te veranderen maar er zijn legio keren dat 24/25/30/50/60 allemaal schokken.
Het is echt om stapel gek van te worden als je er gevoelig voor bent :D

Netflix schijnt een flag mee te sturen waardoor de chromecast weet welke framerate er gekozen moet worden. Ik snap niet dat Google hier niets aan doet, het is echt mega irritant.

Ja precies, ik wordt er ook gestoord van.

Zit er over te denken om die Google TV weg te doen en bv een Nvidia Shield te kopen. Misschien dat dan dit issue niet meer optreedt.....
thuis : Epson EH-TW9300 | iVisions Cinema 4K ALR screen 136" | Samsung The Frame 2022 65" | Denon AVR-X7200WA | Denon DBT-1713UD | Dune BD Prime 3.0 | Klipsch RP-280F - Klipsch RP-450C - Klipsch RP-240S - Klipsch R-115SW | miniDSP 2x4 | QNAP TS-231P2 (2x4 TB) | VdHul/Profigold/Hama kabels | Xbox One | Google TV 4K

auto : Kenwood DDX4018DAB | Focal 165 AS

J.A.F._Doorhof

Na wat onderzoek blijkt dat 50hz en 60hz schokken maar 25 en 30 niet.

Het is bizar hoe ze de streams erop zetten. Hou toch gewoon 24 aan voor films en 50/60 voor video.

We hebben nu wel alles soepel maar het blijft gewoon irritant dat je 2x moet proberen voor iets werkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"