ARC - Arcam Receiver vraag

Started by Dutch2, February 11, 2024, 19:19:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Dutch2

Hallo,
Ik ben zo rustig aan mijn nieuwe receiver eens aan het aansluiten, na eerst lekker stereo geluisterd te hebben.

Nu heb ik de TV aangesloten op de display in/uitgang (ARC-e), maar ik vraag mij even af hoe ik de TV kan selecteren voor audio weergave.
Ik heb geen "knopje" op de AB met TV of iets soortgelijks.

Het valt mij op, dat wanneer ik de TV inschakel, en daarna de receiver, deze op "display" gaat en het geluid van de tv (incl. surround) uitstekend weergeeft.
Echter; wanneer ik een muziekje heb gedraaid, of zelfs de versterker aan heb staan en erna de tv inschakel, gebeurt er niets...

CEC in de TV staat aan, E arc support ook (het is een LG tv trouwens, jaar of 3 oud.) staat op Digitaal Geluid Uit, passthrough.

Kort en bondig: hoe selecteer ik de TV als (audio) input op de Arcam AVR 11/21/31 series?

edit: na een tijdje gaat de arcam op standby, alsof hij via de HDMI niet detecteert dat er geluid afgespeeld wordt, hoewel hij in het display wel weergeeft dat hij DD ontvangt. Iemand een idee wat dat kan zijn en waar ik dat instel?


Alvast dank.

power off probleem inmiddels gevonden:
Standby mode "Auto" uses the power-saving auto-standby feature, which
will cause the unit to go into standby after 20 minutes if no
signal is present or user input occurs, "manual" allows the
user full control of when the unit goes into standby.

Het enige wat ik hier dan vreemd aan vind, is dat de hdmi wel input geeft, de speakers aangestuurd worden, maar de unit hier dus kennelijk wel op uitschakelt...