Webshop wil niet leveren

Started by **Marco 76**, January 25, 2024, 18:02:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

**Marco 76**

Wat zijn mijn rechten volgens jullie.

Een koffie apparaat met koffiemolen besteld voor 327 euro, maar de webshop heeft de order geannuleerd, omdat er een foutje in de prijs zou zitten.
Ik vond het wel een goede prijs, maar het was geen geval van de komma (zoals TV van 1000 voor 10 euro) op de verkeerde plek, die je als consument moet herkennen.
Met die molen iets van 40% onder de adviesprijs en 20% onder andere aanbieders. Dat vind ik geen gek iets voor een online aanbieder.

Er zijn ook andere online aanbieders voor dezelfde prijs, maar dan zonder de koffiemolen, dus dat zag ik als mooi extraatje.
Al zo'n standaard brief gestuurd dat ik het toch gewoon voor die prijs wil kopen, maar geen reactie. Zijn ook niet aangesloten bij een thuiswinkel.org of de geschillencommissie. Wel netjes mijn geld terug gehad binnen 2 dagen.
Om m'n gelijk te halen bij een autoriteit consument en markt is ook een hele stap, maar voel toch dat ik recht heb om het te krijgen voor die prijs.

Iemand dit eerder aan de hand gehad?

chansig

Yep, maar toen was het echt een overduidelijke vout van de webshop. Iets wat 200 euro koste voor 2 euro. Iets in die richting was het. Dus was het niet verrassend dat de koop werd teruggedraaid.

Ik weet niet of een webshop het recht heeft etc. Ik vind het wel redelijk logisch overkomen wat ze doen.

Zelf zou ik denken: jammer...het is wat het is.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

**Marco 76**

#2
Tja, even slikken en doorgaan, maar dat kan die webshop ook doen denk ik dan.
Ken de marges niet op koffiemachines, maar denk ook niet dat ze enorm nat gaan met een eenmalige korting van 40%. Had er ook nog een partij aan onderhoudsmiddelen bij besteld voor de volle prijs.
Als het nou een kwestie van de komma was en het dus 90% korting was had ik al kunnen snappen dat het niet zou kloppen.

twani

Je zal vast in enige mate gelijk hebben maar t is maar net hoe druk wil je je maken over een F*ucking koffiemolen... :D

John Wx

Quote from: **Marco 76** on January 25, 2024, 18:14:01Tja, even slikken en doorgaan, maar dat kan die webshop ook doen denk ik dan.
Ken de marges niet op koffiemachines, maar denk ook niet dat ze enorm nat gaan met een eenmalige korting van 40%. Had er ook nog een partij aan onderhoudsmiddelen bij besteld voor de volle prijs.
Als het nou een kwestie van de komma was en het dus 90% korting was had ik al kunnen snappen dat het niet zou kloppen.

Ja dat is geld op inleveren voor de webshop de marges zijn 7-10 %
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

**Marco 76**

Quote from: John Wx on January 26, 2024, 12:41:09Ja dat is geld op inleveren voor de webshop de marges zijn 7-10 %

Oh, dat is echt mager.


Quote from: twani on January 26, 2024, 11:57:07Je zal vast in enige mate gelijk hebben maar t is maar net hoe druk wil je je maken over een F*ucking koffiemolen... :D


Omdat ie fucking 180 euro adviesprijs is en er mooi bij past.