SPDIF-coax out toevoegen

Started by stereo_listener, January 7, 2024, 15:33:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stereo_listener

Advies gevraagd

Nu ik beneden een nieuw paar actieve speakers heb staan, schuiven mijn actieve, digitale philips DSS930 door naar de studeerkamer. De DSS is alleen aan te sluiten op een coaxiale SPDIF-kabel.

De game PC daar heeft een realtek soundcard op het moederboard, naast wifi en bluetooth-opties. Op dit moment stream ik mijn audio via bluetooth naar een BT-ontvanger, die aan mijn speakers zit.

Ik zou graag direct vanuit mijn PC met SDPIF via coax mijn speakers aansturen, die zijn voorzien van een ingebouwde DAC en versterker: direct digitaal signaal dus.

Ik vraag me nu af hoe ik dat zo goed en makkelijk mogelijk realiseer: volgens mij moet ik niet investeren in een dure soundcard, omdat ik die DAC toch niet gebruik.

1 Klopt mijn gedachte dat ik met de goedkoopste / eenvoudigste kaart waarop SDPIF-out zit, een goede oplossing heb?

2 Wat voor kaart / oplossing zouden jullie adviseren?

groet,

Sander

Tien

USB to S/PDIF Converters bestaan ook, dan kan je hem ook voor andere devices als laptops blijven gebruiken.

stereo_listener

verlies ik dan geen kwaliteit? kan USB wel dezelfde kwaliteit aan?

Tommanu

Ik heb hier nog een kastje liggen spdif in naar coax uit, met voeding. Mag je zo hebben.
Pm even je gegevens.

Tien

Quote from: stereo_listener on January  7, 2024, 16:03:32verlies ik dan geen kwaliteit? kan USB wel dezelfde kwaliteit aan?


ik zie hier een draadje van bijna 10 jaar oud, ik neem aan dat als je even zoekt op dit forum dat je nog wel meer en betere hits krijgt..

https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=147564.0