Home@TheMovies goes Vegas CES

Started by home@the movies, January 4, 2024, 16:21:37

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

donaldk

Quote from: riwi on January 30, 2024, 08:43:09vliegen 220 pp, bnb is 350 pp voor 4 dagen. eten en drinken : zo veel/weinig als je wil.

<edit> beurs gratis met kortingscode die we gevonden hadden>

BNB of airbnb=self-service zelfstandige huisvesting? Tja, ik krijg zelf nog steeds persoonlijke code toegemaild. Ze lijken strenger naar persaanmelding te kijken. Maar krijg van vele verkopers nog meldingen en dus codes. Dat is geen probleem. Maar op de dag zelf nog gratis aanmelden is al jaren niet meer mogelijk. Dus wel van te voren doen. Verder nog wat vervoer, want je moet ov-pas op locatie halen en niet alle bussen/metro/treinen doen mee.

220 aan vluchten is relatief betaalbaar. Ik kreeg altijd van alles te zien maar vaak enkele vlucht. Anyway mijn schatting van 1K zit er niet ver naast, want vlucht en verblijf al snel 650. Zijn de vluchttijden nog steeds zo ongunstig? Was altijd aankomst kon je daarna niet naar Fira komen, moest je alweer op vliegveld staand voor een vlucht terug dus twee dagen enkel voor vervoer.

donaldk

Quote from: williams on January 20, 2024, 14:16:18Klinkt nu al goed en ik zal nog wel even contact met je zoeken om daar wat af te spreken .
Hoop dat Barco  aanwezig is met hun laserlight Steering technologie wat wel is een doorbraak voor de projector markt kan zijn en dan met name voor HDR .

Jammer dat dit concept enkel extra licht biedt, niet minder voor betere blacklevels. Anyway voor HT too Little Too Late denk ik, gezien goede black level LED opties.

donaldk

#52
Quote from: home@the movies on January 19, 2024, 21:10:20De ISE is op vlak van audio/video, alles wat met Home Cinema en high end audio te maken heeft vele malen interessanter dan de CES. De ISE is een pure Custom installer beurs, met de focus voor 99% op AV, de CES is een consumentenelectronica beurs met vooral aan dacht voor 101 gadgets, smart home, robots, enz enz. Het gedeelte pure AV op de CES is zeer beperkt, op vlak van projectie bvb, is geen enkel van de grote merken daar terug te vinden, dat is op ISE compleet het tegenovergestelde.


Ook op ISE is altijd het 'Infocomm segment' veel groter en nadrukkelijker geweest, dus commercial installation, zoals nu gecombineerd werd met CEDIA, minder custom installation. HT altijd een kleiner segment. Bij veel grote merken niet aanwezig. Daarentegen ook veel 'HiFi' merken.

riwi

#53
Quote from: donaldk on January 30, 2024, 23:36:01BNB of airbnb=self-service zelfstandige huisvesting?
t is een net appartement 2 slaapkamers, woonkamer, keukentje, badkamer, met 2 a 3 personen prima. Geen ontbijt ;) Maar ze maken wel het bed op en ruimen de boel in de keuken wat op. En op 200 meter van de Sagrada Familia kerk.

donaldk

Quote from: riwi on January 30, 2024, 23:44:31t is een net appartement 2 slaapkamers, woonkamer, keukentje, badkamer, met 2 a 3 personen prima. Geen ontbijt ;) Maar ze maken wel het bed op en ruimen de boel in de keuken wat op. En op 200 meter van de Sagra Familia kerk.


Dus b&b zonder ontbijt en mensen op afstand. Dus tussenweg. Ik ben altijd alleen... Dus haal het er nooit uit. Dat was in Amsterdam makkelijker tientjes werk voor 4 dagen. Enkel vervoer.

Kjelt

#55
Wat betreft HT projectie, ik heb weinig kunnen vinden.
Bioscoop projectie was er Christies met hun lens "om het hoekje" en open projector waar je fraai de top kwaliteit connectoren en waterkoeling kon bewonderen.

Schermen waren er ook wel maar bv JVC en Sony projectoren waren grote afwezigen.
Sony's stand was meer op business screens education en specialties gericht. Relatief erg kleine stand vergeleken met bv Samsung en LG om er maar twee te noemen, je vraagt je af of het nog wel goed met ze gaat.

donaldk

#56
Barco Residential zat altijd in een van de Audiosuites met demo's. 'Entertainment' zat in Amsterdam in een aantal meeting suites naast de stand, wel cinema, rental & staging, enzovoorts demo's, daar. Werner noemde al een lightsteering demo.

Si2 heeft aangekondigd er te zijn met zijn 30 anniversary projector een zeer dure Delta based projectortje, waarvan er vorig jaar al 50 werden aangekondigd en nu kwamen ze voor ISE weer met totale productie van 50, alsof ze niks haddden gemaakt.

Sony (380 de opvolger van 270/280 en HT5000 was allemaal off-show floor dus niet gezien, dus wie weet of ze wat sxrd hebben, want showfloor is het al vele jaren LCD wat de klok slaat))en Panasonic zijn al jaren LCD. Panasonic is nog steeds marktleider in het grotere (DLP) segment, maar Epson heeft zich opgewerkt tot grootste concurrent vooral door lage(re) prijsniveau, van zijn LASER-Phosphor LCD Projectors. Dat nieuwe segment kwam voort uit die eerste HT laser-phoshor van de handassemby lijn in Japan, waar je daarna tijdje niets meer van hoorde, door complete focus op het vestigen van een lijn van grotere 3lCD projectoren.

Ik hoorde dat Nigel er is dit jaar, dus de modified lens voor HT lijn voor Christie is vertegenwoordigd. De cinema lin stnd er eigenlijk ook nooit, was wel vertegenwoordiger, maar booth was voor business; fixed install en r&s machines. Christie heeft de HT markt eigenlijk uitbesteed.


Ik blijf maar op grote preselected reageer knop clicken, ga het geen derde keer zeggen. Vraag naar Christie Eclipse, zal er wel niet zijn, maar ZWART en tegelijk 30K lumens of meer, maakt het de perfecte HT projector zonder DCi voor 'slechts'~350K.

Kjelt

Quote from: donaldk on January 31, 2024, 04:21:17Ik blijf maar op grote preselected reageer knop clicken, ga het geen derde keer zeggen. Vraag naar Christie Eclipse, zal er wel niet zijn, maar ZWART en tegelijk 30K lumens of meer, maakt het de perfecte HT projector zonder DCi voor 'slechts'~350K.
Geef me voor dat geld maar zo'n ledscherm, dan hoef je ook niet meer te tonemappen  8)

Rob_Dingen

Quote from: riwi on January 30, 2024, 22:54:35let niet op mijn buik in deze foto ;)
Haha daar hebben er meer last van.

donaldk

Quote from: Kjelt on January 31, 2024, 08:23:33Geef me voor dat geld maar zo'n ledscherm, dan hoef je ook niet meer te tonemappen  8)

Yup. Voor veel minder geld, heb je HD schermen met 600 nits, cob flip chip, zwart is zwart, dan heb je het over ongeveer 20K. Enkel de 1,5mm pitch kan met standaard send/receive cards 120fps bij 10 bits doen, de 0,95 officieel enkel 60 fps (meer pixels=bandbreedte per cabinet nodig). Er zijn COB flipchips die drie vier keer zo duur zijn, ook in prestatie een stapje hoger. En ik hoor net dat de oorspronkelijke WallClone in prijs verhoogd is. Kon er eerst voor een in hoogte verlaagde 4K brede uitvoering voor 107K$ in USA geinstalleerd worden. Weet nog niet hoeveel duurder. Voor een derde groter scherm full 4K was dat dus nog onder de 140K$, maar nu dus wat duurder.

Welk merk had Lang AG daar staan? Was het 2x4K? Ik kan je één ding garanderen dat die ver boven de 350K zit. Zeker wanneer die echt richting de 15 meter breed gaat.

Rob_Dingen

LEDgend
Het is dus geen 4000nits maar 1200 of hadden ze iets anders bij?

Rob

Kjelt

Quote from: Rob_Dingen on January 31, 2024, 22:39:19LEDgend
Het is dus geen 4000nits maar 1200 of hadden ze iets anders bij?
Rob

Het zou goed kunnen Rob, we hebben zoveel led schermen gezien daar dat ik er wellicht twee door elkaar haal. In ieder geval zijn ze er al van 4000 nits en dan is een zonnebril nodig als die opeens vol open gaat.

De take away voor mij is dat het (even afgezien vd huidige prijs) een serieuze kandidaat voor een ht is zeker als je geen batcave hebt. En dat had ik niet verwacht, maar de dichtheid van de microleds is zo goed dat je geen pixels en individuele module grenzen meer ziet op twee meter, bij de Lang zelfs niet op 50cm.

roland p

Wat mij vaak opvalt bij led panelen is dat ze vaak bestaan uit afzonderlijke, kleine panelen. Die sluiten dan wel eens nét niet op elkaar aan, of de helderheld verschilt... Was daar nog wat van te zien?
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Rob_Dingen

Quote from: Kjelt on February  1, 2024, 08:16:20Het zou goed kunnen Rob, we hebben zoveel led schermen gezien daar dat ik er wellicht twee door elkaar haal. In ieder geval zijn ze er al van 4000 nits en dan is een zonnebril nodig als die opeens vol open gaat.

De take away voor mij is dat het (even afgezien vd huidige prijs) een serieuze kandidaat voor een ht is zeker als je geen batcave hebt. En dat had ik niet verwacht, maar de dichtheid van de microleds is zo goed dat je geen pixels en individuele module grenzen meer ziet op twee meter, bij de Lang zelfs niet op 50cm.
Inderdaad de toekomst gaat mooie spullen brengen.
Alleen niet meer mogelijk om speakers achter het scherm te krijgen.
Maar 4000 nits moet ik niet aan denken ik stel mijn projector nog steeds af tussen de 17ftl en 20ftl, ik houd niet van heel veel licht ook niet op mijn TV.

Rob

Kjelt

Quote from: roland p on February  1, 2024, 10:12:40Wat mij vaak opvalt bij led panelen is dat ze vaak bestaan uit afzonderlijke, kleine panelen. Die sluiten dan wel eens nét niet op elkaar aan, of de helderheld verschilt... Was daar nog wat van te zien?
Bij veel panelen vooral voor advertentie doeleinden wel. Bij het Lang scherm , Sony en anderen niet. Wat ik me inderdaad wel afvraag, aangezien leds ook over tijd helderheid verliezen is hoe ze dat na een aantal jaar gaan calibreren.

donaldk

#65
Quote from: Kjelt on February  1, 2024, 18:55:06Bij veel panelen vooral voor advertentie doeleinden wel. Bij het Lang scherm , Sony en anderen niet. Wat ik me inderdaad wel afvraag, aangezien leds ook over tijd helderheid verliezen is hoe ze dat na een aantal jaar gaan calibreren.

In ieder geval wordt er standaard een aantal modules of zelfs cabinets uit dezelfde batch meegeleverd als garantie. Hopelijk zit er genoeg addressing ruimte in de LED drivers.

Zelfs bij Barco en andere dichtbij gevestigde leveranciers die weken de tijd zouden kunnen nemen, het in de truck rijden en in de rai der weer uit heb ik alignment problemen gezien, varieerde echt van jaar tot jaar hoe duidelijk. Ook bij Sony's eigen CLED, de spiegel generaties, kon je bij volledig zwart en bepaalde contend de structuur zien, van de kleine printplaatjes. Maar er zijn zat goede tegenwoordig.

Maar blijkbaar moest Tobias Lang en de zijne flink pushen.

Van https://www.sixteen-nine.net/2024/01/30/ise-2024-impressions-some-curious-booth-bait

"The best LED wall I saw was probably the 0.9 COB wall that is the big feature for the German reseller Lang AG. It was made by the US company I5LED. The reason I was impressed is that it was very, very hard to see any checkerboard-like seams. Lots of the other premium LED video wall products out there that are impressive in terms of scale and pixel pitch have readily evident seams that really show up when the screens are off or the creative has a lot of black color.



This doesn't. My I5LED contacts say Lang pushed them really hard to make the giant screen look great."

donaldk

Quote from: Rob_Dingen on February  1, 2024, 14:22:29Inderdaad de toekomst gaat mooie spullen brengen.
Alleen niet meer mogelijk om speakers achter het scherm te krijgen.
Maar 4000 nits moet ik niet aan denken ik stel mijn projector nog steeds af tussen de 17ftl en 20ftl, ik houd niet van heel veel licht ook niet op mijn TV.

Rob

Het is dan ook de outdoor optie van deze Amerikaanse leverancier met Custom Engineering. De indoor is maximaal 800. Volgens de online spec. sheet.

Tja, anderen hebben geen probleem met 100fL op hun donkere ruimte projectiescherm, Art Sonneborn bijvoorbeeld, al deed ie ook wel 67. Wat ie nu doet met de Eclipse weet ik niet of hij ooit heeft gemeld.

donaldk

#67
Quote from: Kjelt on February  1, 2024, 08:16:20Het zou goed kunnen Rob, we hebben zoveel led schermen gezien daar dat ik er wellicht twee door elkaar haal. In ieder geval zijn ze er al van 4000 nits en dan is een zonnebril nodig als die opeens vol open gaat.

De take away voor mij is dat het (even afgezien vd huidige prijs) een serieuze kandidaat voor een ht is zeker als je geen batcave hebt. En dat had ik niet verwacht, maar de dichtheid van de microleds is zo goed dat je geen pixels en individuele module grenzen meer ziet op twee meter, bij de Lang zelfs niet op 50cm.

Tja, ik kreeg op IBC al een aanbieding voor een HD schermpje voor rond de $9K ex-works China. Prijs gaat nog steeds omlaag, maar of je tevreden bent, of een paar stappen hoger in specs en dus prijs moet gaan zitten...

@Rob Dingen Dat standaard Chinese tech model huismerk is het niet. Lang vertegenwoordigd als VAR voor verhuur, lease en verkoop, vele merken, waarbij het ook nog eens aan cherrypicking doet. Kocht bijvoorbeeld voor laatste? Amsterdam editie de SiliconCore 0.84mm demo unit, terwijl het ingevlogen werd. SiliconCore had slechts een cabinet op zijn stand. Lang toonde op ISE ooit de eerste Leyard 8K 1.2(5) mm wall, zag er ook de eerste Panasonic Plasma, begin nu te twijfelen of het de 103 of de 4K was.


Ik klaagde 10-15 jaar geleden al bij de eerste Mitsubishi 4 mm, waarom ze niet op op volle sterkte (1500nits), maar minder dan de helft draaiden;-). Ik zit dan ook niet graag in het donker.

0.93 moet je op 50 cm nog de resolutie, zelfs met COB, kunnen zien, al hoewel met 4000 nits knijpen je irissen direct toe;-), dus altijd testen bij puur zwart of uit. Maar de modulegrenzen of zelfs cabinetgrenzen zul je bij dit premium scherm ongetwijfeld niet meer zien. Ik zag op IBC toch een paar lichtelijk gekromde schermen (Roe bij Arri) en Samsung The Wall, de nieuwste voor Virtual studio, waarbij je beetje uit een hoek de cabinets kon onderscheiden, verschil in brightness/contrast/kleur dat je recht van voren (camerastandpunt) niet zag.

Tja er zijn al claims van COB schermen met 0,4mm pitch.

Overigens hebben diverse merken de 0.78, 0.84 uit assortiment genomen, o.a. vanwege de wamteontwikkeling, zelfs met common cathode aansturing.

Commerciele vraag is vooral 0.93-1.9. Vele jaren zag je ook alle Chinezen met 2.5mm, compleet verdwenen de ISE van het jaar erop. Konden het niet betrouwbaar krijgen, vanwege warmte.

Kjelt

Ik mis Werners bevindingen, het is tenslotte zijn topic  :dry:

donaldk

Die is gewoon druk. Misschien ook op visite bij zijn andere opdrachtgever;-).

buckler

Als hij maar weer niet iets heeft gebroken of zijn vinger er heeft afgezaagd...  O0
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

home@the movies

Quote from: buckler on February  3, 2024, 12:54:10Als hij maar weer niet iets heeft gebroken of zijn vinger er heeft afgezaagd...  O0

 :clapping:  :clapping:  :clapping:  :clapping:

home@the movies

Quote from: donaldk on February  3, 2024, 03:18:16Die is gewoon druk. Misschien ook op visite bij zijn andere opdrachtgever;-).

Data had gekund, maar di ziet in LA op dit moment  ;)

home@the movies

Quote from: Kjelt on February  2, 2024, 20:11:31Ik mis Werners bevindingen, het is tenslotte zijn topic  :dry:

Ik ga morgen wat zaken posten, vandaag nog een dagje Barcelona gedaan om even te bekomen van de drukte.
We waren voor een keer eens met de drie collega's samen op een beurs, dat is een unicum voor ons, met drie gelijk vrij maken, dat gebeurt amper of nooit.

Voor ons is ISE rennen van de ene afspraak naar de andere, en verder zowat op ieder stand even kijken om te zien wat er al dan niet te ontdekken valt.
Ik lees hier redelijk wat over de grote led schermen, wel, ik kan jullie zeggen dat we een volledige dag niets anders gedaan hebben dan die dingen te gaan bekijken, we hebben redelijk wat interessante dingen gezien, later daarover zeker meer.


riwi

Ik vond die foldable C Seed TV erg indrukwekkend. Zowel indoor als outdoor.
Ik heb zelf geen filmpje kunnen maken, maar hier staat er een :
https://www.cnet.com/tech/home-entertainment/this-jaw-dropping-foldable-137-incher-is-the-best-tv-you-cant-afford/