Hoe Windows messenger UIT?

Started by nauta, June 28, 2004, 03:38:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

nauta

KAn iemand mij vertellen hoe ik  Windows messenger helemaal uitschakelt, of zelfs verwijdert van mijn pc?
Best irritant als je msn gebruikt.

reMC

Configuratiescherm -> software -> tabblad Windows Setup..dan vinkje verwijderen en toepassen.

B.J.

start-run-gpedit.msc

en dan instellen op dont allow to run oid

crazyman

Ja, wat hierboven staat  :

Configuratiescherm -> software -> tabblad Windows Setup..dan vinkje verwijderen en toepassen.

EN

Klik op Start -> Run
Copy paste deze regel (zonder de quotes)
"RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove"
en klik op Ok.

En dan heb je er NOOIT meer last van ...
XP kan wel eens gaan klagen dat er een DLL mist oid, maar dat negeer je gewoon.

suc6

Remco
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

Redyak

Nauta,

Zoals genoemd, het programma deinstaleren via software. En dan zijn er programma'tjes die voor je Mesenger disablen. Mail en je krijgt ze (ieder 7kb) met 1 kan het ik weet alleen niet meer welke.

Redyak
Je kijkt en kijkt en dan zit de hele buurt op je bank voor de beamer :-)

SpeedyAndré

Windows messenger verwijderen werkt opzich goed, maar je verwijdert ook onderdelen voor o.a. 'remote assistance'.
Als windows messenger gestart is, kun je gewoon bij options/preferences aangeven dat hij niet tegelijk met windows moet opstarten en dan sluit je hem af (in de systemtray).
Bij de volgende start van windows start hij niet op, maar onderdelen van messenger werken nog wel, dit is de veiligste manier van uitschakelen :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

crazyman

"remote assistance" wil je echt niet , weg met die rommel. Potentiele backdoor ....

mzzl, Remco
Spank  your own monkey all you want, but leave your hands off of mine !
(Beavis & Butthead)
Mijn DVD Shit

SpeedyAndré

Quote from: crazyman on July 25, 2004, 10:17:14
"remote assistance" wil je echt niet , weg met die rommel. Potentiele backdoor ....

mzzl, Remco

Ook deze kun je netjes uitschakelen, zonder iets te verwijderen :)
Zonder je eigen firewall heb je zowiezo je pc open staan voor de boze buitenwereld, de in XP aanwezige firewall gebruik ik niet, want die doet erg weinig en is niet instelbaar.
Mijn firewall heeft 'rules', bij elke 'aanval' kan ik in detail aangeven wat er moet gebeuren.
Dat mag ook wel, als je er een bedrijf mee runt  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Spacebass

Als je hem niet kwijtraakt, kan dat ook te maken hebben met de volgende koppeling tussen Messenger en MSOutlook
zie plaatjes: