controlPC / Meridian MC200

Started by McAlbert, December 18, 2023, 10:43:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

McAlbert

Menschen!

Een aantal maanden geleden kocht ik de bovengenoemde machine en was direct verheugd over het gemak waarmee één en ander snel en ook goed werkte. De app werkte direct na installeren volledig en soepeltjes en contrtolPC (het programma waarmee je onder meer nieuwe muziek op de HD van het systeem zet) was ook vrij snel aan de praat.
Dat mij dit verbaast komt waarschijnlijk vooral omdat ik op digitaal gebied nogal een dinosaurus ben.
Vergeef mij wanneer ik vragen stel waarover op dit forum misschien al eens eerder gesproken is, ik kon zo gauw niets vinden, vandaar:

Sinds kort werkt controlPC ineens niet meer. Het geeft slechts aan dat we wachten op verbinding... Ik kan zo alleen nog de muziek spelen die ik er reeds op had gezet, verder dus niet.
Ik ben al in de weer geweest met de firewall van Windows, heb alle betreffende programma's al een keer opnieuw geïnstalleerd en/of opgestart maar niets hielp tot nu toe.

Wie helpt mij uit de brand?

vtuinen

Voor al je vragen betreffende Meridian check the Meridian Hitchhiker's forum, indien nog niet bekend bij je.

Meridian Hitchhiker's Forum

Daar zit echt een schat aan informatie.
Equipment check my avatar

McAlbert

Ja, ik ken ze...

Ik ben daar al een poos op aan het zoeken geweest. Nadat ik mijn vraag daar stelde kreeg ik ook wat advies en tips, maar uiteindelijk heeft dat niet geresulteerd in het gewenste resultaat...

Tóch bedankt voor de tip!

 ;)

Pjotr27

Heb je al een andere computer geprobeerd?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

ericbe

Quote from: McAlbert on December 19, 2023, 12:04:51Ja, ik ken ze...

Ik ben daar al een poos op aan het zoeken geweest. Nadat ik mijn vraag daar stelde kreeg ik ook wat advies en tips, maar uiteindelijk heeft dat niet geresulteerd in het gewenste resultaat...

Tóch bedankt voor de tip!

 ;)
Probleem heb ik ook gehad.
Ik heb een oude pc genomen met win10 en alle beveiliging uitgezet en toen werkte het.
Meridian DSP 5200 SE + Synergistic Research master
Meridian SW 1600
Meridian 218 + Farad 3 SRP + Roon
Gigawatt PowerPrime