Parkeergeld terugvragen

Started by rickw, December 3, 2023, 09:04:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

rickw

Onlangs heb ik een aanslag gemeentebelasting (een bekeuring) ontvangen omdat ik op een bepaald tijdstip (10.03 uur) niet betaald had. Tot zo ver logisch.

Ik had daar vanaf 09.00 uur moeten betalen en heb dit pas gedaan vanaf 10.30 uur tot 23.59 uur.

Ik heb nu dus en een bekeuring en ik heb betaald voor de uren. Nadat ik een bekeuring had gehad had ik dit niet meer hoeven doen.

Een ouderwets bonnetje tussen de ruitenwissers had zo zijn voordelen.

Kan ik nu mijn te veel betaalde uren terugkrijgen? En zo ja, hoe?

BJF

Stel je krijgt een bekeuring voor rijden door rood licht. Bij het volgende verkeerslicht stop je wel bij rood. Is daarmee de eerdere bekeuring onterecht?
NAD M10 V2
Elac FS247

chansig

Vergelijk gaat niet helemaal op volgens mij, maar wel leuk gevonden.

Hoogte parkeerboete is, volgens mij, niet afhankelijk van hoelang je wel/niet betaald hebt. Het siert je dat je nog betaald hebt.

Mogelijk was dat niet meer "nodig" aangezien je al een boete had ?

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

SpeedyAndré

De boete betreft meestal niet- of te weinig betalen, ik denk niet dat je een kans maakt om de betaalde uren terug te krijgen of je moet een heel bijzondere reden hebben om later te gaan betalen.
Niet geschoten is altijd mis, je kan alleen de boete zelf aanvechten en de uren had je toch wel moeten betalen.
Zou wel leuk zijn als je de boete als vervanging van de uren kon zien maar dan is het soms bijna geen boete meer zoals hier met bijna een hele dag :)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

gerard1

Je moet zo denken, de staat/gemeente gaat heel nuttige dingen voor je doen met die paar euro :D 

J.A.F._Doorhof

Jammer genoeg gaat dat niet.

Net zoals je geen boete van te hard rijden weer kan compenseren door langzamer te rijden

Het zou ook kunnen dat als je langer had gestaan je weg gesleept werd ?
Het is en blijft zonde geld.

Heb zelf een keer 2 bekeuringen gehad in 4 minuten. Draaide op een rustig terrein de verkeerde kant op en op die kruising hing een camera. 2x na correctie 54 km/u

Heb nog wel geprobeerd maar de gaven aan dat het 2 overtredingen waren. Dus tja. Zonde geld. Minder haast de volgende keer als ik verkeerd rij.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  3, 2023, 19:15:30Jammer genoeg gaat dat niet.

Net zoals je geen boete van te hard rijden weer kan compenseren door langzamer te rijden

Het zou ook kunnen dat als je langer had gestaan je weg gesleept werd ?
Het is en blijft zonde geld.

Heb zelf een keer 2 bekeuringen gehad in 4 minuten. Draaide op een rustig terrein de verkeerde kant op en op die kruising hing een camera. 2x na correctie 54 km/u

Heb nog wel geprobeerd maar de gaven aan dat het 2 overtredingen waren. Dus tja. Zonde geld. Minder haast de volgende keer als ik verkeerd rij.

Is een verkeersovertreding hetzelfde als een naheffing parkeerbelasting?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Hanky Panky

#7
Quote from: rickw on December  3, 2023, 09:04:54Onlangs heb ik een aanslag gemeentebelasting (een bekeuring) ontvangen omdat ik op een bepaald tijdstip (10.03 uur) niet betaald had. Tot zo ver logisch.

Ik had daar vanaf 09.00 uur moeten betalen en heb dit pas gedaan vanaf 10.30 uur tot 23.59 uur.

Ik heb nu dus en een bekeuring en ik heb betaald voor de uren. Nadat ik een bekeuring had gehad had ik dit niet meer hoeven doen.

Een ouderwets bonnetje tussen de ruitenwissers had zo zijn voordelen.

Kan ik nu mijn te veel betaalde uren terugkrijgen? En zo ja, hoe?

Informeer hier even: https://onterechteboete.nl/naheffingsaanslag-parkeerbelasting-bezwaar/

Als die er geen heil in zien dan zou ik er geen tijd in stoppen.

Op de naheffingsaanslag staat voor welke tijd ze naheffen. Als dat overlapt met het betaalde tijdvak zou je er eens verder in kunnen duiken.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Overtreding is overtreding lijkt me.
Hoe lullig ook.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

Quote from: Hanky Panky on December  3, 2023, 20:20:14Informeer hier even: https://onterechteboete.nl/naheffingsaanslag-parkeerbelasting-bezwaar/

Als die er geen heil in zien dan zou ik er geen tijd in stoppen.

Op de naheffingsaanslag staat voor welke tijd ze naheffen. Als dat overlapt met het betaalde tijdvak zou je er eens verder in kunnen duiken.

Ja lekker. Kost de gemeente nog meer geld welke jij en ik dan weer mogen ophoesten.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Hanky Panky

Quote from: chansig on December  4, 2023, 08:03:55Ja lekker. Kost de gemeente nog meer geld welke jij en ik dan weer mogen ophoesten.

Gr. Hans

Nou en? In mijn gemeente ís parkeren overal gratis dus ik woon waarschijnlijk niet in dezelfde als de TS.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Mediator

Bevat een boete in dit geval ook niet een naheffing? Zo ja dan betaal je dubbel doordat je zelf ook betaald hebt. Verder gewoon geldklopperij dus waarom zou je je schuldig moeten voelen om bezwaar te maken. 

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2023, 08:01:29Overtreding is overtreding lijkt me.


Mij niet.

Voor een lichte verkeersovertreding krijg je namelijk een boete van het CJIB.

Een naheffingsaanslag parkeerbelasting van de gemeente is geen overtreding maar precies dat wat er opstaat: een naheffingsaanslag parkeerbelasting.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Laat ik het anders zeggen.
Je hebt iets gedaan waar een boete op staat.
Of dat nu in 4 minuten door dezelfde roodlicht camera geknipt worden met 4km te snel.
Of een half uur geen parkeer geld betalen.

Natuurlijk kun je het proberen via een schrijven, heb ik toen ook gedaan.
maar als ze daarna aangeven nee, dan ga ik daar niet de rechtsgang mee belasten, die hebben het al druk genoeg.

Vind die bedrijven die dat voor je aanvechten ook pure verspilling van gemeenschap geld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2023, 12:49:28Laat ik het anders zeggen.
Je hebt iets gedaan waar een boete op staat.

Ook iets anders zeggen verandert feitelijk weinig.

Het is geen (vekeers)boete. Het is een naheffingsaanslag parkeerbelasting met een uurtje parkeergeld en doorgaans € 60 ADMINISTRATIEKOSTEN.

Mijn god.....
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Is het echt moeilijk om iets normaal te verwoorden voor je ?

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2023, 13:41:42Is het echt moeilijk om iets normaal te verwoorden voor je ?



Ik denk dat je HP zijn punt mist.
Het is GEEN boete.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

J.A.F._Doorhof

#17
Dat punt is me duidelijk.
Maar het gaat me al tijden om de manier van communiceren.

Als ik zou reageren zoals sommige hier normaal vinden dan zou het forum te klein zijn.
Je kan met net zoveel gemak iets rustig en netjes uitleggen aan iemand zonder meteen te doen alsof iemand minderwaardig is.
Je ziet mij toch ook nooit iemand voor "dom" uitmaken of "Oh god snap je het nu nog niet" posten.

Thats all.
Ben het Punchbag zijn langzaam aan behoorlijk zat aan het worden namelijk.
Probeer gewoon even normaal naar elkaar te reageren.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

#18
Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2023, 13:41:42Is het echt moeilijk om iets normaal te verwoorden voor je ?



Het staat er vrij normaal, jij krijgt alleen je zin niet.

Ik blijf netjes, to the point, volg geen zijsporen en ik gebruik 1 woord in hoofdletters.

Ik vind het niet normaal dat je zo blijft draaien.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

#19
Waarin zou ik mijn zin moeten krijgen dan ?
QuoteNatuurlijk kun je het proberen via een schrijven, heb ik toen ook gedaan.
maar als ze daarna aangeven nee, dan ga ik daar niet de rechtsgang mee belasten, die hebben het al druk genoeg.

Ik geef gewoon een mening :D
Verder kan het me een zorg zijn wat hij ermee doet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on December  4, 2023, 14:53:35Waarin zou ik mijn zin moeten krijgen dan ?
Omdat ik zeg dat als je een boete ergens voor krijgt je dat niet kan compenseren met iets anders wel of niet doen, en dat als je het te ver doordrijft dit de maatschappij geld kost....

Als er iemand draait en de boel op scherp stelt dan voel ik me niet aangesproken, ik reageer netjes en normaal en verwacht dat ook terug.


Nee, je probeert jezelf in een slachtoffer positie te draaien waarin ik dan de zogenaamde agressor zou zijn. Daar is geen sprake van.

En nogmaals: het is geen boete.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

rickw

Quote from: Hanky Panky on December  4, 2023, 13:19:44Het is geen (vekeers)boete. Het is een naheffingsaanslag parkeerbelasting met een uurtje parkeergeld en doorgaans € 60 ADMINISTRATIEKOSTEN.


Het is precies deze nuance (noem ik het maar) waardoor terugvragen niet lukt. Je krijgt een bekeuring voor dat ene uurtje in plaats van een bekeuring voor de uren die je niet betaald hebt. Maar de administratiekosten zijn eigenlijk gewoon een vervanging van het eventuele parkeergeld die je ook nog had moeten betalen als je daar mogelijkerwijs tot xx.xx uur had gestaan.

En het slimme van ze is. De bekeuring ontslaat mij niet van de betaling van parkeerkosten over de uren na de bekeuring. Dus ik kan het sowieso niet terugvragen.

Wat ik lastig vind te accepteren is; als ik later op die dag niet meer betaald zou hebben, zoals ik nu wel heb gedaan, dan zou ik niet nog een bekeuring hebben gekregen. Het is daar 7,50 per uur. Mijn parkeergeld wat ik dus ook nog betaald heb is nog meer dan de bekeuring.


roeleken

Ben je er nu nog niet overheen?  :laugh:
Accuphase E350, Kef R11, Luxman E-200 phono vv, Pioneer PLX-1000, Denon DL103R, Ifi Zen Stream, Dac40,  Atlas Hyper ls