Betrouwbare website voor een projector lamp?

Started by Sheldon, November 28, 2023, 16:53:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Sheldon

Hoi,
Hier een trotse bezitter van een al wat oudere projector (Panasonic PT-AT6000e).
Inmiddels is de lamp aan vervanging toe. De winkel/website waar ik hem in 2016 bij gekocht heb bestaat niet meer. Ik heb bij een andere Nederlandse webshop voor 400 euro een originele vervangende lamp+behuizing besteld, maar heb reden om aan te nemen dat dit niets origineels is.
Weet iemand hier wat wél een betrouwbare plek is voor een lamp? Het helpt ook niet dat Panasonic deze productlijn heeft laten vallen..

J.A.F._Doorhof

#1
We leveren zowel originele lampen als goede 3rd party.
Er zit behoorlijk wat verschil in lampen en wat er eigenlijk aangeboden word, van alleen lampen naar nieuwe lampen met een "gereviseerd" lichthuis en hele units.

Wij zijn zelf een voorstander van origineel of de duurdere 3rd party oplossingen.
Dit zijn gehele units die gewoon nieuw zijn en volledig overeenkomen met de originele lamp.
En gaat het fout zit er gewoon garantie op de lamp.

Voor merken die al lang niet meer gemaakt worden kan het soms wel wat duurder zijn als reguliere projectoren, je kan je dan afvragen of bv een Epson TW7000 niet handiger is, beter als wat je nu hebt en als je uitgaat van 400,00 voor een lamp (lijkt me stug maar zou kunnen) dan is de stap naar de TW7000 een zeer kleine. OF een mooie upgrade naar de TW9400 bv.

In zijn tijd was de Panasonic erg goed, maar die tijd is wel een tijdje terug :D

Het is namelijk niet alleen de lamp die terug loopt maar ook de panelen zelf en bij de 6000 zal dat best al een impact hebben op het beeld.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sheldon

#2
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2023, 11:13:09We leveren zowel originele lampen als goede 3rd party.
Er zit behoorlijk wat verschil in lampen en wat er eigenlijk aangeboden word, van alleen lampen naar nieuwe lampen met een "gereviseerd" lichthuis en hele units.

Wij zijn zelf een voorstander van origineel of de duurdere 3rd party oplossingen.
Dit zijn gehele units die gewoon nieuw zijn en volledig overeenkomen met de originele lamp.
En gaat het fout zit er gewoon garantie op de lamp.

Voor merken die al lang niet meer gemaakt worden kan het soms wel wat duurder zijn als reguliere projectoren, je kan je dan afvragen of bv een Epson TW7000 niet handiger is, beter als wat je nu hebt en als je uitgaat van 400,00 voor een lamp (lijkt me stug maar zou kunnen) dan is de stap naar de TW7000 een zeer kleine. OF een mooie upgrade naar de TW9400 bv.

In zijn tijd was de Panasonic erg goed, maar die tijd is wel een tijdje terug :D

Het is namelijk niet alleen de lamp die terug loopt maar ook de panelen zelf en bij de 6000 zal dat best al een impact hebben op het beeld.

Bedankt, maar ik ben nog steeds erg te spreken over het beeld, zelfs met mijn oude lamp. Ik heb wel eens een Epson van een vergelijkbaar prijs segment geprobeerd, maar vond het beeld bij panning erg schokkerig.
Ik heb je gemaild voor een nieuwe lamp. Hierna wordt het waarschijnlijk een Sony laser projector, dan heb ik helemaal geen omkijken meer naar lampen vervangen. :)

J.A.F._Doorhof

Laser is inderdaad een flinke stap voorwaarts.

Het schokken herken ik niet. De motion flow van de nieuwere Epson projectoren is een stuk beter als 6-7 jaar terug.

Het is maar een advies.
We hebben ook nog klanten met een JVC hd1 ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sheldon

Quote from: J.A.F._Doorhof on November 29, 2023, 11:31:14Laser is inderdaad een flinke stap voorwaarts.

Het schokken herken ik niet. De motion flow van de nieuwere Epson projectoren is een stuk beter als 6-7 jaar terug.

Het is maar een advies.
We hebben ook nog klanten met een JVC hd1 ;)
Dat zal ongetwijfeld zo zijn. Maar ik ben niet zo van de wegwerp maatschappij. En om deze projector nog te kunnen verkopen moet ik nog steeds de lamp vervangen. Dus dan kan ik er even goed nog even mee doen. :) Ik hoor graag reactie via de mail, dan kan ik tot bestellen over gaan. Fijn dat er nog een betrouwbare plek is (die ook al lang mee gaat in dit wereldje).

J.A.F._Doorhof

#5
Annewiek is bezig met uitzoeken

Er zijn meer goede dealers gelukkig. Oa op dit forum maar jammer genoeg word er teveel onzin verkocht of slecht advies gegeven.

Je wil niet weten hoeveel data projectoren worden verkocht als HT, hoeveel mensen draaien met surround omdat de set geen digitale interlinks of HDMI gebruikt terwijl dat wel is. En we zien veel te vaak mensen met totaal verkeerde schermen en projectoren.

Een tw7000 is een serre kan geen 3mtr breed netjes projecteren bv ;)

We proberen gewoon eerlijk advies te geven. Uiteindelijk levert dit altijd de klant op. Misschien niet meteen maar absoluut later. En dan blijven ze vaak.

Dit hele forum was bv opgericht puur om onze klanten van informatie te voorzien in het toen totaal nieuwe home theater land ;). Het is een "beetje" gegroeid en nu open voor iedereen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Sheldon

Inderdaad jammer dat er zoveel onzin wordt verkocht.
Deze plek wordt zeker gewaardeerd en ik ben blij dat ik hem niet vergeten was. Helaas werkt het bij Google niet zo dat kwalitatieve/betrouwbare websites bovenaan staan en daardoor ging ik dus de mist in. Die lamp uit mijn eerste post is inmiddels dan ook retour gegaan.

Ik ga zelf ook alweer even mee. In 2006 mijn eerst Panasonic AX100e. In 2016 deze. 10 jaar per projector vind ik zelf een mooi streven.


Sheldon

Ik kwam net zelfs nog een mailtje van Annewiek tegen uit 2006 toen ik bij jullie een projectiedoek kwam ophalen. :)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

pameijer

Waarom zou je eigenlijk een hele nieuwe unit kopen als een losse lamp veel goedkoper is? slijt de unit ook, of is het puur vanwege het gemak van vervangen?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

Vaak worden de behuizingen wat doffer. Daarnaast is het niet altijd mogelijk
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"