Hifi beurs Brussel

Started by jahtari, November 11, 2023, 20:10:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

the_scary_door

Ik ben ook zaterdag geweest. Ik vond de muziekkeuze deze keer best goed, weinig 'audiofiel' zeer ontoegangkelijk gepingel. De B&W demo vond ik ook goed opgezet, korte uitleg en daarna een aantal nummers en daarna hetzelfde met een andere set. Verder vond ik de Magico S3, TAD (weet niet welke, zie tweede foto), Dali epikore 11 en Audiovector R3 arreté erg goed. De JBL L100 klonken ook erg lekker, ondanks dat ze in de gang stonden te spelen.
Bron+versterker: NAD M33
Luidsprekers: Audiovector R3 Signature

the_scary_door

Heeft iemand trouwens een foto van de Sonus Faber & McIntosh set op de begane grond?
Bron+versterker: NAD M33
Luidsprekers: Audiovector R3 Signature

Graphtuner

#27
Quote from: the_scary_door on November 13, 2023, 10:01:12Heeft iemand trouwens een foto van de Sonus Faber & McIntosh set op de begane grond?
ik heb er eentje van genomen... maar nu tapatalk niet meer werkt is het wel omslachtig om die hier gepost te krijgen vrees ik...

Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Graphtuner

Quote from: jahtari on November 11, 2023, 20:10:53
  • Een set met o.a. MSB veesterking, ikigai bekabeling, antipodes bron op magico S3 speakers. Fantastisch fantoom midden.
  • Nagra waar de DJ het niet kon laten om alleen gepingel met piano of trompet te laten horen,
  • Dan de estelon / dcs ruimte.
  • Klein hoogtepunt, kort naar de mofi sourcepoint 8 kunnen luisteren.
  • Bij B&W naar de 801D4 signature geluisterd, 
  • Een set wilson audio, top geluid.
  • Devialet phantom, klinkt mij niet echt genoeg. Helaas de andere kleine speakers niet gehoord.

ik kan me heel goed vinden in je ervaring, komt grotendeels overeen met de mijne.

Magico, ik zat totaal niet ideaal, helemaal links vooraan maar ben denk ik 45min blijven zitten... ik ben na al die jaren nog altijd een groot magico fan, die raken mij bijna elke keer...
Volgens mij zal het budget voor de set nog wel hoger liggen dan wat je inschat, de verkoper heeft de uitleg gedaan van die dac en dergelijke, ik ben geen expert in het digitale, maar volgens mij stond daar wel een topset op vlak van electronica samen. De ruimte was ook ingemeten en gesimuleerd op voorhand om de juiste akoestische panelen mee te hebben enzo...  ik vond het heel indrukwekkend klinken en blijf dromen van mijn eigen magico speaker  :inlove: Gelukkig hebben ze ook goedkopere speakers die ook top klinken.

Nagra set : ik ben/was een grote fan van nagra, grotendeels omdat ik die altijd hoorde in combinatie met Magico speakers... maar op de laatste 2 demo's lieten ze mij koud (geen magico speakers eraan gekoppeld de oorzaak?). Maar jammergenoeg zo ook vorige zaterdag... het geluid stond redelijk stil, de muziek was saai... dus na anderhalf nummer vertrokken... helemaal niks van wauw gevoel.

Dan de estelon : geluid deed me niks, klonk idd vrij hard

Mofi sourcepoint 8 : wél wauw, klonk top! Leuke meeslepende sound die ik zou thuis zou willen! Ook een mooie speaker en zeker voor dat geld!!

B&W : de eerste ruimte waar ik binnenwandelde... ik ben géén B&W fan, vaak vind ik ze kil en saai klinken, wel helder en zuiver, maar saai... Deze keer was ik wel aangenaam verrast, heel mooi geluid, klonk verdomd goed.

Wilson audio : wauw! zéér indrukwekkend! Of het nu aan de wadax dac lag of niet maar wauw daar kwam geluid uit! Een bas die de ruimte vulde, geluid spatte echt van de speakers vond ik. Daarnaast was Nagra echt een lachertje dit jaar :'( Vorig jaar klonken die speakers ook heel goed op de dan d'agostino amps...

Devialet phantom : na het horen van magico en wilson audio klonken deze inderdaad maar "gewoontjes", maar volgens mij zijn deze beste wel ok. Er komt best veel geluid uit die 2 eieren... niet helemaal mijn ding maar volgens mij wel heel degelijk.

Niet in bovenstaand lijstje : ik vond het fijn de Klipsch Heresy eens opgesteld te zien staan. Klonk gewoon heel goed op audionote amps... stond relatief stil, mijn ervaring is ook wel dat ze té luid niveau snel hard klinken, maar hier klonken ze heel goed.

Ook de 360° speakers van ik ben de naam vergeten klonken weer zeer opmerkelijk goed.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

jahtari

Quote from: Graphtuner on November 13, 2023, 14:48:04Niet in bovenstaand lijstje : ik vond het fijn de Klipsch Heresy eens opgesteld te zien staan. Klonk gewoon heel goed op audionote amps... stond relatief stil, mijn ervaring is ook wel dat ze té luid niveau snel hard klinken, maar hier klonken ze heel goed.
Fijn om te horen dat je veel gelijksoortige ervaringen hebt!

Mbt de klipsch, die stond toen ik er was wel redelijk hard en door mij en een vriend verkozen tot de slechtste weergave in brussel...!  :D  Wat een schel pokke geluid, brrrr. Klonk echt als een oude pa met van die piezo tweeters.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

bartvv

Hier wat foto's van de home cinema in kamer 214, met UHZ50, UHZ66 en de Formovie UST projector op een ALR UST scherm.




De nieuwe UHZ35ST laser short throw 4k projector in kamer 210:


En ik kamer 203 stond een CinemaX P2:


Het was een goede show, er veel bezoekers en er was veel belangstelling voor projectie.






Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

bartvv

Klopt het dt het delen van Google foto's niet wordt ondersteunt?


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Graphtuner

Quote from: jahtari on November 13, 2023, 15:43:29Mbt de klipsch, die stond toen ik er was wel redelijk hard en door mij en een vriend verkozen tot de slechtste weergave in brussel...!  :D  Wat een schel pokke geluid, brrrr. Klonk echt als een oude pa met van die piezo tweeters.

Toen ik er was stonden ze gewoon op gemiddeld relatief zacht niveau te spelen.
Nu best wel grappig... ik ben samen met Kruzer de Heresy 4 eens gaan luisteren in een shop... toen we binnenkwamen stonden ze zacht te spelen en toen dacht ik "wauw", maar eenmaal gaan luisteren op hoger volume vond ik er weinig interessants aan, hard en schel maar tot een bepaald volume vond ik de hoornsound wel superlekker. Uiteindelijk een heresy 2 aangeschaft en gecombineerd met sub en die klinken zowel zacht als hard best goed. Wel minder strak dan de 4 maar dat harde scherpe zit er wel niet in.
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

bartvv

Hier wat foto's van de home cinema in kamer 214, met UHZ50, UHZ66 en de Formovie UST projector op een ALR UST scherm.




De nieuwe UHZ35ST laser short throw 4k projector in kamer 210:


En in kamer 203 stond een CinemaX P2:


Het was een goede show, er veel bezoekers en er was veel belangstelling voor projectie.


Distributeur van: Adeo projectieschermen, Barco residentieel, DVDO, Fortress bioscoopstoelen, Gefen, KanexPro, Optoma projectoren en schermen, Screen Excellence met geluiddoorlatend doek.

Richi

Leuk! Bedankt voor alle foto's.  :clapping:
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

R0N

Is er nog iemand in de kamer (138) bij Isoacoustics geweest?
Voor de geïnteresseerden, kijk eens hier voor een blik in de kamer Presentatie Isoacoustics

ron
Een nieuwe wetenschappelijke waarheid overwint niet door de tegenstanders te overtuigen en hen het licht te laten zien, maar omdat de tegenstanders ten slotte sterven en er een nieuwe generatie opgroeit die ermee vertrouwd is. (Max Planck, in zijn wetenschappelijke autobiografie.)

jahtari

#36
Quote from: R0N on November 14, 2023, 13:49:18Is er nog iemand in de kamer (138) bij Isoacoustics geweest?

Ja, altijd leuke demo. Je hoort het verschil duidelijk, alhoewel het dit keer ook wat "dunner" klonk met de pucks eronder. Bij een eerdere demo met kleinere speakers was het duidelijk beter met pucks, nu was het vooral anders. Heb echter maar kort geluisterd.

Vraag me af als je een monitor op stands hebt, of dan de pucks onder de stands moet, of tussen de monitor en de stands, of beiden?
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

SV..S

Quote from: bartvv on November 14, 2023, 10:15:53En in kamer 203 stond een CinemaX P2:


Het was een goede show, er veel bezoekers en er was veel belangstelling voor projectie.

is dat Bert Visscher?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

brt

Quote from: SV..S on November 14, 2023, 18:49:34is dat Bert Visscher?

Ik denk dat jij iets te veel troubled water hebt gedronken 😀
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

jaco

9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SV..S

Sorry, flauwe reactie van me, maar ik vond hem wel leuk. Moest in 1e instantie ook echt aan Bert Visscher denken ;)




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15