Onze nieuwe foto's (met het blanking systeem).

Started by J.A.F._Doorhof, June 8, 2002, 18:05:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Na het zien van de prachtige foto's van Cinepaulis ben ik ook maar aan de slag gegaan met onze camera, en voila.

http://www.itccomp.nl/htwebf/eigen/jf.htm

Op deze 2 foto's zie je het variabele masking systeem in werking.



En hier de projector.


De zijkant van ons HT.


En onze kast met speelgoed  ;D.


LET OP !!!
Dit zijn links naar de plaatjes, gaarne geen grote bestanden op het forum plaatsen, mail ze eventueel naar ons toe, en we maken er een leuke pagina van waarnaar je kan toelinken (zoals hier).

MvrGr.
Frank


www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robert

#1
Frank,

Is het masking systeem nu helemaal klaar? Want toen ik er was was de bovenkant nog niet gereed. Mooi stukje werk.


MvrGr.
Robert

J.A.F._Doorhof

Helemaal klaar, eindelijk.

Het werkt echt fantastisch, een echte aanrader.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Spacebass

Jezz..begin nu wel heel erg veel kriebels te krijgen als ik al jullie Pic's zie!!!

(Schat...mag ik ook een CRT!!)

rijstfj

Hi Frank
Dat is lang geleden dat ik op die bank gezeten heb :)

Het ziet er goed uit ook de foto's zijn goed waarneembaar in detail 8)

Het scherm ziet er uit als een cinema erg mooi die masking oplossing, veel plezier.

Mvrgr.
Frans

J.A.F._Doorhof

De detailiring is inderdaad verbluffend, de foto's zijn ook nog eens gemaakt ZONDER verlichting, alleen een heel erg gedempte halogeen rij spots.

Was een test van een HP Photosmart 812, was bedoelt als afsluiter van onze HP aktie, en een showcase van hoe slecht digitale camera's met donker omgaan.

Maar je snapt het al  ;D, dit is mijn nieuwe camera.
Inderdaad verbluffend, zijn foto's van 33kb (origineel was 2.5MB). Is voor elke HT liefhebber aan te raden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink

Ziet er mooi uit Frank :)
Vraagje: wat is het witte (met ogenschijnlijk zwart venster) kastje, dat aan de muur hangt, aan het einde van de bank?

Groetjes,
Oscar

J.A.F._Doorhof

Portable airco unit  ;D.
Voor de "hete" filmavonden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

MrPink


Spacebass

Die je wel uit zet tijdens de film neem ik aan  ;D

Nee snap het gewoon aan zetten voor je gaat kijken!

J.A.F._Doorhof

Ligt aan de kamer temperatuur.
Als het snikheet is dan blijft hij gewoon aan.
Het is een redelijk stille unit, maar liever lekker cool en een achtergrond ruis dan dat ik me helemaal lek zweet.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

cinepaulis

Frank,

Wow! Ziet er serieus heel erg fraai uit. Zal ook wel een hele mooie kijk-ervaring zijn met de masking. Dan wordt je aandacht echt 110% in het beeld getrokken 8)

Heb je trouwens plaatjes of foto's van de constructie zelf ?

groeten,
Paul
CRT - You like it now, you'll learn to love it later
Visit Cinepaulis

Classe SSP-30 | Parasound HCA 2205A| 4xB&W N805 + HTM2 | BagEnd Infrasub 18 | CEC TL-51 | BarcoGraphics 808 | Projecta scherm | Philips DVD 720P

J.A.F._Doorhof

Zal ik binnenkort even maken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Frank,

Zeer 8)

Ik moest even zoeken naar de achterspeakers.....

Lever je nog veel in door de speakers hoog te hangen ?

Grtz,
Rob

J.A.F._Doorhof

#14
Het blanking systeem is redelijk simpel.
Aan de onderkant, heb ik achter het scherm een zwarte stof gespannen, zodat als het scherm omhoog gaat er een zwarte achtergrond te zien is.
De onderkant van het scherm (de witte buis) heb ik afgeplakt met gaffertape.

Hier de foto van de onderkant, als het scherm omhoog staat.
Achter het zwart zie je de verduisteringsrolgordijntjes en daarachter het rolluik, dit maakt alles echt helemaal donker.

Aan de bovenkant hangt een normaal rollgordijn van mat zwarte stof, waarvan ik het gehele systeem en buis zwart gespoten heb, voor de bediening moet ik nog wat verzinnen want het zwart laat daar een beetje los.
Om de 2.78 breedte te kunnen overbruggen heb ik wel een extra dikke buis genomen.

MvrGr.
Frank

[attachment deleted by admin]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

En dit is de foto van de onderkant.

MvrGr.
Frank

[attachment deleted by admin]
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Mooi man...

Loopt dat gordijn nou strak over het doek? divm evt. schaduwlicht?

Enne... Zie ik daar een ventialtor onder je center?

Oh ja... Hoe krijg je nu steeds dezelfde afstand? Per film inregelen?

Tot zover het vragenuurtje...

J.A.F._Doorhof

De bovenkant loopt niet strak langs het scherm, met de schaduw van het rolscherm kunnen we blanken, dat gaat het beste, als we hem strak spannen dan is het rollen naar beneden een probleem(pje) en het resultaat is hetzelfde.

Ventilator hoort bij de versterker van de subwoofer.

Per film inregelen inderdaad, dat is juist de kracht.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

SiR-ROUND

Hehehehe, en weer een bezigheid naast het convergeren die eventuele kijkers af zal schrikken... ;D

Maar die schaduw zal dan een minder scherpere blanking geven dan een "harde rand"...?

Een ventilator op de sub? Als je ergens een active koeling van kan maken is het wel een hijgende sub...

 ;)

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

jaco

Quote from: SiR-ROUND on June 11, 2002, 13:02:03Een ventilator op de sub? Als je ergens een active koeling van kan maken is het wel een hijgende sub...

Frank heeft een gesloten subwoofer volgens mij, die 'hijgt' dus niet zoals jij het uitdrukt. Of hij moet hem voor de conus hangen, maar dat is ook geen gezicht, en tevens is daar dan minder luchtflow per oppervlakte dan met een poort.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

SiR-ROUND


gepebril

Hoi Frank,

Ziet er tof uit daar in die HT van je.
Heb wel een vraagje, ook een beetje na aanleiding van de HT-dag. Toen viel me op dat de fan's in Dingen's Barco nogal wat herrie produceerde. Heb jij daarvoor die rode kap om de Barco geplaatst ???

gr,

Albert

J.A.F._Doorhof

Hi, en welkom op ons forum.

Ik gebruik geen Barco maar een Sony G70.
De bak om de projector is inderdaad een zgn hushbox. De Barco's zijn trouwens nog redelijk rustig. Als je dat vergelijkt met andere merken, dan snap je waarom een hushbox nodig is. (en de G70 is al redelijk rustig).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"