Auva isolatoren

Started by AudioEnZo, October 11, 2023, 13:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AudioEnZo

Iemand ervaring met de Auva isolatoren van StackAudio? Een kennis claimde dat dit zelfs beter zou moeten werken dan Isoacoutstic Gaia's en zelfs beter dan de Townshend Podiums.

Voor onder luidsprekers zijn er 3 maten: 50, 70 en 100mm diameter en ze zijn voorzien van cellen met met bepaalde materialen. Hoe groter de diameter, des te meer cellen ze bevatten en resulteert in een "beter" resultaat. En een hogere prijs  :sigh:


fietser

Quote from: AudioEnZo on October 11, 2023, 13:50:49Iemand ervaring met de Aura isolatoren van StackAudio? Een kennis claimde dat dit zelfs beter zou moeten werken dan Isoacoutstic Gaia's en zelfs beter dan de Townshend Podiums.

Voor onder luidsprekers zijn er 3 maten: 50, 70 en 100mm diameter en ze zijn voorzien van cellen met met bepaalde materialen. Hoe groter de diameter, des te meer cellen ze bevatten en resulteert in een "beter" resultaat. En een hogere prijs  :sigh:



Twee uur geleden Gaia's gekocht😂
Magico A3, Dan D'Agostino Progression Integrated, Audio Anologue AA phono, Crystal Cable Diamond Reference2 speakercable, SME 12A 309 arm, Ortofon Cadenza Red, Crystal Cable Micro Diamond 2 interlink. Bonn N8, Cristal Connect netwerkkabel, Forester F1, Audioquest Monsoon, Audioquest Niagara 1200, HRS EXR rack.

AudioEnZo

Quote from: fietser on October 11, 2023, 13:59:41Twee uur geleden Gaia's gekocht😂
Oeps  ;D

Ik wil uiteraard jouw plezier niet bederven  :blush: , ik heb ook zelf geen enkele ervaring met de Auva's, dus vandaar de vraag. Wel met de Gaia's overigens en die zijn prima!

Vhond

Hans B. heeft ze gereviewed op zijn YouTube kanaal

Dura

De prijzen zijn pittig, kleinste en eenvoudigste set (2x4) met vilt ipv spikes komt al boven de €500,-
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Vhond

Zijn het nou koppelaars of ontkoppelaars?? :music:

Mitch--

Quote from: Dura on November 20, 2023, 12:36:49De prijzen zijn pittig, kleinste en eenvoudigste set (2x4) met vilt ipv spikes komt al boven de €500,-

mijn god
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

Vhond

En volgens mij alleen te koop via Stackaudio zelf?
Hun distributiecentrum staat overigens in NL (om Europese importheffingen te omzeilen)...

AudioEnZo

Ja volgens mij wel.

Ze claimen ook dat er geen verzendkosten zijn naar Nederland, maar als ik mijn postcode intik komt er gewoon €23 verzendkorsten bij. Heb dat een paar weken geleden al gemeld en dat zouden ze oplossen, helaas is dat nog steeds zo.

Ben nog steeds in blijde verwachting van een demo setje.

Dura

#9
Quote from: AudioEnZo on November 24, 2023, 11:57:15Ja volgens mij wel.

Ze claimen ook dat er geen verzendkosten zijn naar Nederland, maar als ik mijn postcode intik komt er gewoon €23 verzendkorsten bij. Heb dat een paar weken geleden al gemeld en dat zouden ze oplossen, helaas is dat nog steeds zo.

Ben nog steeds in blijde verwachting van een demo setje.

Oh leuk, ik ben benieuwd naar je ervaringen. In het algemeen vind ik wel dat zachtere dempers een prettiger geluid geven dan spikes.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Vhond

Quote from: AudioEnZo on November 24, 2023, 11:57:15Ja volgens mij wel.

Ze claimen ook dat er geen verzendkosten zijn naar Nederland, maar als ik mijn postcode intik komt er gewoon €23 verzendkorsten bij. Heb dat een paar weken geleden al gemeld en dat zouden ze oplossen, helaas is dat nog steeds zo.

Ben nog steeds in blijde verwachting van een demo setje.
Ben ook benieuwd naar eventuele vergelijking met Iso Acoustics Gaia

AudioEnZo

#11
Quote from: Dura on November 24, 2023, 12:19:39Oh leuk, ik ben benieuwd naar je ervaringen. In het algemeen vind ik wel dat zachtere dempers een prettiger geluid geven dan spikes.
Ben er zelf ook erg benieuwd naar. Het zijn wel een beetje vreemde eenden in de bijt. Ze noemen het isolatoren en dat impliceert dat ze ontkoppelen. Maar er worden ook spikes bijgeleverd en die koppelen. Maar die hoef je niet te gebruiken want er worden ook viltplaatjes meegeleverd die je eronder kunt plakken in plaats van het gebruik van de spikes.
En door de "cellen" die in de Auva zitten met verschillende materialen worden trillingen weer geabsorbeerd/omgezet in warmte.

Dus tja, verschillende technieken, wellicht versterken ze elkaar....

AudioEnZo

Quote from: Vhond on November 24, 2023, 12:58:20Ben ook benieuwd naar eventuele vergelijking met Iso Acoustics Gaia
Die heb ik helaas niet meer, dus kan dat zelf niet vergelijken. Wel met de ViaBlue UFO XL's.

Vhond

Vond/vind je die beter dan de Gaia's??

AudioEnZo

Onder de Xanadu HRS80 toentertijd zeker niet slechter. Onder de huidige Xanadu HRS22YH-MG zou het best kunnen dat de Gaia's in het voordeel zijn omdat bij deze monitoren de woofers in het front zitten, maar nooit getest. Bij de HRS80 zaten de woofers in beide zijkanten en dan zijn de Gaia's minder effectief.