Dolby Atmos test disc

Started by OLED, September 29, 2023, 10:44:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

OLED

Goedemorgen,

Ik ben op zoek naar een Dolby Atmos test disc. Bij voorkeur de versie van aug 2018. Wil iemand een exemplaar aan mij verkopen?

Mvg

squeek

Zo eentje zou ik ook wel willen. Altijd leuk die trailers
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jaco

Je kunt wel demontracks bij Dolby downloaden, maar dan moet je of een disc maken of met een mediaplayer afspelen.
Fysiek discs doet dolby al een tijdje niet meer volgens mij
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

OLED

Quote from: jaco on September 30, 2023, 07:38:23Je kunt wel demontracks bij Dolby downloaden, maar dan moet je of een disc maken of met een mediaplayer afspelen.
Fysiek discs doet dolby al een tijdje niet meer volgens mij

dank je wel voor je bericht. heb je toevallig een linkje voor mij? ik heb op de website gekeken van Dolby maar kan dit niet vinden.

jaco

Beetje zoeken geeft deze:
https://www.demolandia.net/cinema/dolby-demo-trailers-hd/page-10.html

Maar op AVS ooit een link naar een dolby eigen site gezien. Zijn geen film fragmenten maar eigen gemaakte demo's
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

angelo41

#5



Linkje naar mijn mega.1 van de vele die ik heb,Heb ik even geupload.

OLED

Quote from: jaco on October  1, 2023, 10:33:18Beetje zoeken geeft deze:
https://www.demolandia.net/cinema/dolby-demo-trailers-hd/page-10.html

Maar op AVS ooit een link naar een dolby eigen site gezien. Zijn geen film fragmenten maar eigen gemaakte demo's

dank je wel, super.

OLED

Quote from: angelo41 on October  1, 2023, 12:20:11https://mega.nz/folder/294Q0QaQ#FWhG5D-Gn2neaJT-sssYuA


Linkje naar mijn mega.1 van de vele die ik heb,Heb ik even geupload.

Geweldig! dank je wel. Heb je bij toeval ook de versie augustus 2018?

angelo41

Quote from: OLED on October  2, 2023, 09:22:56Geweldig! dank je wel. Heb je bij toeval ook de versie augustus 2018?

Even moeten kijken.

OLED


angelo41


OLED

Quote from: angelo41 on October  1, 2023, 12:20:11https://mega.nz/folder/294Q0QaQ#FWhG5D-Gn2neaJT-sssYuA


Linkje naar mijn mega.1 van de vele die ik heb,Heb ik even geupload.

Ha Angelo, helaas kan ik de download niet voltooien omdat je daar een nogal duur betaald account voor nodig hebt bij Megaupload. Lukt het jou misschien om de Atmos disc via Wetransfer, dropbox, google drive account oid met mij/ons te delen? alvast bedankt.

OLED

Quote from: angelo41 on October  2, 2023, 15:37:17https://photos.app.goo.gl/38eNkiioDpyXDKQn6

Ik heb deze nog staan.

aah ja dan is diegene die je vanochtend hebt gedeeld perfect hoor, alleen kan ik de download niet voltooien (zie mij post hierboven). Mocht het jou lukken om dit via een ander medium met mij te delen dan zou ik dat enorm waarderen. dank je wel en groeten

jazzy

Fijn dat we elkaar helpen, maar let er wel even op dat we geen copyrighted materiaal delen. Daar kunnen we als forum niet in faciliteren.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

angelo41

#14
Quote from: OLED on October  2, 2023, 15:40:36aah ja dan is diegene die je vanochtend hebt gedeeld perfect hoor, alleen kan ik de download niet voltooien (zie mij post hierboven). Mocht het jou lukken om dit via een ander medium met mij te delen dan zou ik dat enorm waarderen. dank je wel en groeten

Zal het bekijken vanavond waar ik hem kan zetten.pm wel .

OLED

Quote from: jazzy on October  2, 2023, 15:47:20Fijn dat we elkaar helpen, maar let er wel even op dat we geen copyrighted materiaal delen. Daar kunnen we als forum niet in faciliteren.


begrijp ik, dank je wel voor je bericht.

OLED

Quote from: angelo41 on October  2, 2023, 16:44:37Zal het bekijken vanavond waar ik hem kan zetten.pm wel .

ontzettend bedankt alvast. Warme groet van een liefhebber.

jaco

Ik heb er ook een gevonden, maar daar vragen ze $100 voor en het lijkt een rip van de dolby software voor producers.

Je kunt wel de kanalen afzonderlijk voorbij laten komen tot 9.1.6 zelfs.

https://spatialcd.com/products/spatial-audio-calibration-toolkit-digital-version

Digitale versie €92,95
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

joostb


jaco

Ja ik heb het geprobeerd. Het werkt maar je ziet gewoon de dolby systeem voor atmos.
Ik heb geen $100 voor betaald :)
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

joostb

Quote from: jaco on December 12, 2023, 19:38:36Ja ik heb het geprobeerd. Het werkt maar je ziet gewoon de dolby systeem voor atmos.
Ik heb geen $100 voor betaald :)

Ok

Jack Mikkers

Quote from: jaco on December 12, 2023, 19:38:36Ja ik heb het geprobeerd. Het werkt maar je ziet gewoon de dolby systeem voor atmos.
Ik heb geen $100 voor betaald :)

Eh.. wil je ons misschien een duwtje in de juiste richting geven hoe wij er ook zonder zo'n bedrag aan kunnen komen?
AVR: Denon X8500ha  |  LCR: Focal Aria  |  Surrounds: Canton  |  Subs: REL

jaco

Quote from: Jack Mikkers on January  5, 2024, 13:34:28Eh.. wil je ons misschien een duwtje in de juiste richting geven hoe wij er ook zonder zo'n bedrag aan kunnen komen?
Dat is helaas niet toegestaan.
Veel staat op usenet maar alle files zijn versleuteld. De wet is aangepast en downloaden is ook niet meer legaal.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm