raar banbeleid

Started by Ohm Ivo, October 16, 2023, 10:26:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

#25
Zoals gezegd
Als forum bezoeker baseer je je op wat JIJ ziet en wat JIJ acceptabel vind.

Zoals hij zelf ook al zegt weet hij waar het mis gaat en gaat dan toch door. Dat is ook een uitleg waar we wat aan hebben ipv moord en brand roepen en klagen

Proces is simpel
Bij report to mods gaat het team ernaar kijken
Bij meerdere is er een watch list
Daarna komen eerst vriendelijke vragen voor correctie
Daarna komen officiële waarschuwingen
Daarna is overleg
Daarna volgt een ban

En zelfs dan staat het modteam volledig open voor een normale conversatie, wat je nu ook merkt.
Hoeveel fora staan toe dat leden dit soort posts openen, op de meeste is het direct weg.

Begrijp me goed
We willen absoluut geen bans geven
We willen iedereen hier een plek geven voor elke mening.

Ik heb regelmatig aanvaringen met bepaalde leden wat soms behoorlijk hard gaat. Toch zullen ook die leden aan kunnen geven dat we zeer mild zijn met bans. En soms zelfs veel te vaak waarschuwingen geven.

Je moet je realiseren dat er een aantal opties zijn die allemaal moeilijk zijn

1. Laat alles toe
Forum is dan absoluut niet leuk en gezellig meer



2. Zero tolerance
Wat op de meeste sites geldt
Heb ook laatst een ban van een jaar opgelopen. Had een foto geplaatst met logo en de moderator gaf aan dat de regels zeggen geen reklame. En ik kon verder mijn mond houden anders was het voor live.
Het bizare was dat ik de foto poste om iemand wat uit te leggen. En mijn foto's hebben nu eenmaal een logo.

Lijkt me duidelijk dat ik daar nooit meer post of bezoek. Dus ook niet ideaal.


3. Je werkt via een watchlist
en een systeem gebaseerd op discussies mogen hard tegen hard. Maar nooit zonder respect naar elkaar. Of wel op onderwerp nooit op de man. En geen trol gedrag.


Wij kiezen voor 3
Alles mag zolang we elkaar niet uit het oog verliezen. Hierdoor kan iedereen zich hier thuis voelen.

En zelfs bij bans zijn we altijd bereidt te herzien. Afhankelijk van de reacties.



Beste stuurlui staan aan wal en zien alleen het water en erboven en niet wat er onder zit ;)

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ohm Ivo

#26
Quote from: mmuetst on October 16, 2023, 21:51:06Wil alleen melden dat communicatie misschien belangrijk is. In dit geval gebrek aan communicatie. Op met moment dat je terecht of onterecht een ban krijgt, kun je niks meer en een e-mail adres (al zou het maar een info adres zijn) is dan misschien handig om er achter te komen wat je fout hebt gedaan. Ik vind het goed dat er een scheidsrechter is die kijkt of iedereen zich aan de spelregels houdt. Wat mij betreft is daarmee de kous af. Of als ik alsnog een paar weken op de bank moet, ook prima, maar communiceer dan duidelijk waarom.

Mmuetst, ik krijg de indruk dat je nog steeds niet precies weet waarom je een ban hebt gehad (een ban die schijnbaar "terecht" was). Maar goed, ik kan het mis hebben. Je hoeft die reden niet hier te gaan geven, maar heb jij er vrede mee? Dan kan, wat mij betreft, dit  topic op slot...

Edit: lees net in je eigen topic dat de situatie duidelijk is voor je. OK.

Groet van Evert

jazzy

Quote from: twani on October 17, 2023, 07:06:16Kun je als modteam nog wel dagen vergaderen, maar als iemand die (om vrijwel niks) geband is zo keurig en schuldbewust uiteenzet wat 'm "overkwam" en evenzo keurig verteld hoe hij zich in de toekomst "over het forum zal bewegen" ben je toch klaar met vergaderen neem ik aan?

Haal die 60 dagen er meteen af. Daar is 99,9% van de medeforummers het direct mee eens schat ik in.
En dat is dus ook wat we gisteren gedaan hebben.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

jazzy

#28
Quote from: DofN on October 17, 2023, 09:14:48Hopelijk relativeert dit je eenzijdige blik op wat er op dit forum gebeurt een beetje. Als er al een groep is die anderen niet in hun waarde laat, dan is dat wel de door jou bedoelde groep met die overtuiging. Of nou ja, laat ik het wat politieker formuleren: het is minimaal 50/50. Dus niet doen alsof de ene groep het slachtoffer is van de andere.
Dank voor je perspectief, maar begrijp me niet verkeerd. Exact hetzelfde wat ik hierboven schreef zou ik ook zeggen als iemand uit "het andere kamp" tegen wrijving aanloopt. Eerlijk gezegd interesseert het me niet zo veel wie welke overtuiging heeft, welke groep de meerderheid heeft of wie er eerder was. Het gaat er om dat we hier met z'n allen naast elkaar moeten kunnen bestaan met een goede balans tussen discussie aangaan en de ander met rust laten.
QuoteVerder had ik eerder al aangegeven dat ik jullie banbeleid bizar vind met een voorbeeld erbij en een vraag die ik niet opnieuw ga herhalen. Ik denk dat jullie er toch niet uitkomen, en dan kan je het maar beter laten.
Ik heb die vraag gelezen maar kan daar niets zinnigs over zeggen. Weet niet om welke uitspraak het gaat, kan me niet herinneren dat ik een RTM gezien heb en weet niet welke admin er toen naar gekeken heeft dus ook niet wat de overwegingen waren.

Wel weet ik dat er de afgelopen dagen iets fout gegaan is en we dat hersteld hebben. Ieder mag daar van vinden wat je wilt, maar lijkt mij toch iets positiefs.

Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

mmuetst

Zo'n ban brengt je ook op creative ideeën zoals de audio BH  ;)  volgens mij kan dit topic dicht, voordat iemand weer een ban krijgt  ;D
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

jazzy

#30
Ik vind het helemaal prima, denk dat alles zo onderhand ook wel gezegd is. Ben er zelf in ieder geval wel even klaar mee. :)
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40