Weer iets nieuws: Dolby Atmos FlexConnect

Started by pameijer, September 22, 2023, 10:58:17

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pameijer

Dolby heeft Atmos FlexConnect gepresenteerd. Hoor er nog weinig over maar is een manier om draadloze speakers aan je TV te linken. Wat het met Atmos van doen heeft, geen idee! Lijkt op een concurrent van Wisa zo op het eerste gezicht. Het idee is dat je je draadloze speakers overal in je kamer neer kan zetten voor -natuurlijk- een fantastisch geluid!

Ik moet het nog maar zien/horen, maar het is voor sommige huishoudens waar de vrouw de baas is misschien wel een oplossing voor een probleem.

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

J.A.F._Doorhof

#1
Draadloos.....
En waar komt de stroom dan vandaan ?
Je kan beter speakerkabels weg werken dan overal stop contacten plaatsen.
Tenzij je altijd met accu's wil werken natuurlijk en daar zal dit wel op gericht zijn, consumenten die iets meer willen dan een soundbar.

Hoop wel dat ze kiezen voor wifi en niet BT.
Bij BT wisselt de lag nogal en dan krijg je al snel flinke problemen in de soundstage lijkt me als het geluid op verschillende moment aan komt, tevens is BT enorm gecomprimeerd.

Neem aan dat ze wifi gebruiken eigenlijk.
Ik gebruik zelf de AIAIAI hoofdtelefoon die op WiFI draait en dan zit je met een latency van stabiel 16ms wat perfect zou zijn voor dit soort toepassingen alleen ondersteunen de meeste draadloze speakers volgens mij alleen BT en dan zit je dus met variaties in latency en zware compressie.

Ben benieuwd

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fox

Lijkt me gewoon een toepassing van de BT-speakers die je zowat van elk merk kan kopen.
Misschien met de uitzondering dat deze per kanaal gekoppeld kan worden aan een basis station of soundbar.

Deze zal dan wel met een batterij werken die je regelmatig moet op laten.
Met de surrounds zal dat wel lukken, maar iedere keer 2x een keukentrapje op om de plafondspeakers op te laden
zal we snel vervelen en niet succesvol zijn bij die generaties uit de folder  ;)

J.A.F._Doorhof

Ben dan benieuwd hoe ze de latency willen oplossen.
Als je kijkt naar de latency graph van een BT speaker zie je dat er flinke verschillen in latency zitten, zelfs gedurende het afspelen, via een buffer word dat opgelost bij een hoofdtelefoon of 1 speaker. maar hoe je dat wil gaan doen met 7 of 8 speakers.....

Aan de andere kant de gemiddelde particulier zal het wel niet horen :D
Als ik echter een BT speaker met gitaar spelen gebruik is het onmogelijk, het is alsof je jezelf in een echo hoort via een telefoon maar dan nog erger. Heel benieuwd naar de eerste serieuze reviews en hoe ze dat oplossen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

gerard1

#4
Gewoon de link aantikken, dan krijg je een hoop antwoorden :D
Geen stopcontact nodig.
Atmos door omhoog gerichte speakers, van je tv en van de losse surround speakers.
Prima toch.

https://www.google.com/search?q=dolby+atmos+flex&rlz=1CAMLXE_enNL1004NL1004&oq=dolby+atmos+flex&aqs=chrome..69i57j69i60j69i65j69i61l2.6438j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8#fpstate=ive&vld=cid:8eabb674,vid:fyQby8Affjo,st:0

Zal wel niet veel worden ben ik bang voor,maar wie weet ;)

J.A.F._Doorhof

Leuke antwoorden... maar geen antwoord hoe ze de tijdsverschillen willen aanpakken bv :D

Zoals gezegd voor een consumenten artikel maakt het eigenlijk ook niet uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"