Bufferen Zappiti

Gestart door wolfkampf, augustus 21, 2023, 22:46:46

Vorige topic - Volgende topic

wolfkampf

Ik ervaar het volgende al sinds jaar en dag op mijn Zappiti en ik kan er niet achter komen waar het aan ligt.
Ik download films via verschillende kanalen en verschillende bronnen: 1080 2160 etc. Deze bestanden plaats ik op verschillende harde schijven van verschillende merken.
En nu komt het: Bij 1 op de 3 films lijkt het beeld om de ongeveer 15 a 20 min te bufferen (stotteren) gedurende +- 4 seconden. Het geluid blijft wel normaal. Ik heb van alles geprobeerd van hdmi kabels tot instellingen in de Zappiti maar niks lijkt te werken.
Ook is de Zappiti al eens vervangen voor een zelfde type (de oude ging op zwart) ik had gehoopt van het probleem af te zijn maar helaas :(
Ervaart iemand hetzelfde? Of heeft iemand tips voor mij?
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=143215.0

J.A.F._Doorhof

Dacht hier dat het een defecte HDD in de nas was, maar na vervanging hebben we het nog steeds soms. Maar wel veel minder vaak.

Heb het niet zo vaak als jij maar bij sommige series of films gebeurt het zeker 2x. Maar kan ook uren kijken zonder probleem.

Heb je al eens dezelfde film via de usb getest ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolfkampf

Ik gebruik verschillende externe harde schijven en het maakt ook niet uit op welke poort ik deze aansluit in de Zappiti.
Bij sommige series of films gaat alles perfect maar toch bij vele gaat het niet goed.
Ik kan ook geen verband vinden. Soms bij de meest simpele 1080 films gaat het mis terwijl bij de zwaardere 4k HDR films het dan wel goed gaat.
Sony vpl-vw590es  ,i visions hd 4k ta8000 120" , zappiti HDR one, Denon avr-x2400 5.1.2 2x klipsch f2 synergy, klipsch rp 440 center, 2x klipsch rw10d subs

J.A.F._Doorhof

Dat is ook mijn ervaring.
Had het verder nog nergens gelezen dus dacht dat het hier ergens zat, hoewel ik het op een andere speler niet heb.
Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

wolfkampf

Welke andere speler gebruik jij Frank?
Want als dit het probleem is stap ik graag over naar een andere.
Het moet dan wel de kwaliteit soortgelijk aan de Zappiti zijn (op het stotteren na uiteraard)

henkieboy

Heb al een jaar of 7 de Zappiti One HDR en ik heb deze ervaring in het geheel niet....ook heb ik 2 WD nassen staat met daaraan verschillende HD`s gekoppeld maar nooit last gehad van bufferen gedurende het afspelen.
Wel bufferen bij het laden van een film ( afhankelijk van welke HD deze geladen moet worden wat langer of korter ) maar nooit tijdens het afspelen. :)  :)

J.A.F._Doorhof

Een popcorn, maar vind de zapitti op alle fronten beter en aangezien het amper gebeurt heb ik er geen moeite mee.
Custom installer