Akiko Audio Tuning Disc

Started by Rowdy, August 6, 2023, 18:13:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Rowdy


chansig

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rowdy

Dank je wel.
Als ik een Akiko Audio Tuning Disc aanschaf, waar heeft het het meeste nut in mijn set, de platenspeler, de CD speler of de versterker?

chansig

Ik zei "zeker" vanuit mijn perspectief. Dus ook nu: het maakt niet uit.

Maar ervan uitgaande dat het iets doet: ik heb geen idee of het 1 lijkt op het ander.

De tegel is veel groter. Moest onder een apparaat en geen waarom dat zoons/was.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

jazzy

Quote from: Rowdy on August  6, 2023, 21:49:08Als ik een Akiko Audio Tuning Disc aanschaf, waar heeft het het meeste nut in mijn set, de platenspeler, de CD speler of de versterker?
"De Tuning Disc wordt gedurende 7 maanden geladen met trillingsdeeltjes van natuurlijke oorsprong. Dit onomkeerbare proces vindt plaats in eigen huis, waarbij het materiaal unieke eigenschappen krijgt, die zorgen voor een zeer ontspannen muziekweergave. De schijf dient op of onder apparatuur of luidsprekers gelegd te worden, zodat de energetisch energie de kans krijgt de directe omgeving te beïnvloeden."

Ik begrijp de tekst niet helemaal dus heb even gezocht op die termen. Het woord "trillingsdeeltjes" komt op internet vrijwel niet voor, alleen een aantal artikelen over deze disc van Akiko en een verwijzing naar "fononen", een trillingstoestand die van toepassing kan zijn op kristallen. Heb ook gezocht op "energetisch energie" maar vind alleen pagina's die over alternatieve geneeswijzen gaan.

De makers van de Akiko tuning disc zijn Nederlanders. Als ze zelfs in de taal waarin ze zich het beste kunnen uitdrukken kiezen voor dermate vage termen dan denk ik dat er iets niet klopt.

Ergo, dit is zoiets waar je in moet geloven. Dus gewoon kopen en kijken of je verschil hoort, als je iets waarneemt dan kun je ook nog experimenteren met de plaatsing.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

jahtari

Hoe meer je er koopt hoe beter het wordt, het beeld wordt rustiger en relaxter. Je portemonnee leger.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

addesmo

Met een lege portemonnee beweeg je jezelf lichter. Je gaat als het ware zweven als een engeltje en de muziek gaat dan hemels klinken.....😇

mmuetst

Beste Jan, zie het als alternatieve audio beleving. Als het voor jou werkt zou ik het gewoon uitproberen. Kijk even van tevoren of je het mag terug sturen als het voor jou geen effect heeft. Werkt het wel dan hou je het gewoon en beleef je de audio weer meer intenser dan daarvoor.
Geniet van Audio, maar betaal met mate.