Compatible players for PSM-1 update

Started by J.A.F._Doorhof, January 22, 2002, 16:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 18 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

De Zoran III is een bekende chip.
Is het proberen wel een keer waard lijkt me.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Vincent


Quote from: Herminator on September  1, 2002, 11:20:23
Heb je hier wat aan?

http://hermi.dvdfreak.nl/arcam.htm

Ziet er wel extreem vet uit  :o

Greetz

Vincent

(ben ook wel benieuwd naar een plaatje van de DV8300 ;D )

J.A.F._Doorhof

Heb jammer genoeg geen plaatjes van de 8300, maar sinds de Toshiba 900 had ik nooit meer zo een mooie speler van binnen gezien.

Daar is de Arcam zeer leeg bij, maar die heeft ook geen DVD-A als ik het zo goed heb.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  2, 2002, 10:13:48
Heb jammer genoeg geen plaatjes van de 8300, maar sinds de Toshiba 900 had ik nooit meer zo een mooie speler van binnen gezien.

Daar is de Arcam zeer leeg bij, maar die heeft ook geen DVD-A als ik het zo goed heb.

MvrGr.
Frank

mmm  DVD-A is een optie

Maar nu je de foto hebt gezien Frank betekent dit dat de blik in mijn speler overbodig is geworden?
M.A.W kun je zo zien of er een PSM1 in kan omdat je mijn speler ook vluchtig zou bekijken?

Of moet de speler nu op de "folter" bank ;) gezien je uitspraak m.b.t. de Zoran chip.

Ik heb net een artikel gelzen over de Toshiba SD9500E welke geroemd wordt om z'n Superieure geluids en beeldkwaliteit.
Echter deze speler heeft een progressive out echter als ik goed zeg op 480p.

Is deze speler ook PSM1 compatible?
De PSM1 heeft ook PAL progressive hoewel het artikel weergeeft dat er alleen nog NTSC progressive bestaat  ???

Bron: Media Totaal Sep nummer.

                                                                    m.v.g Searcher





J.A.F._Doorhof

De Toshiba SD-900 en 9500 zijn NIET compatible.

Speler hoef ik niet meer te zien, we zijn er hier mee bezig om het uit te zoeken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Even over de Arcam, is het mogelijk de foto opnieuw te maken, maar nu met de Analog Device chip GOED in beeld, die zit nu onder de draden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Fijn dat ik dit weet.
En het PAL progressive verhaal? ( zie boven)

                                                                                  m.v.g Searcher





J.A.F._Doorhof

Wat bedoel je met het PAL progressive verhaal ?

De PSM-1 is zowel PAL als NTSC.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  3, 2002, 10:59:46
Wat bedoel je met het PAL progressive verhaal ?

De PSM-1 is zowel PAL als NTSC.

MvrGr.
Frank

Inderdaad,in het kort sinds ik dit Forum bezoek heb ik steeds meer twijfels bij de juistheid van sommige informatie in sommige bladen.
Media Totaal schrijft dat er nu nog alleen NTSC Progressive bestaat en PAL Progressive in het najaar op de markt komt.

Men heeft dan de PSM1 over het hoofd gezien,misschien omdat deze niet in het gangbare doorsnee circuit bekend is.

Wat zijn toch de bezwaren( als deze er zijn) van enkele grote merken tegen
de PSM1?

                                                                     m.v.g Searcher



J.A.F._Doorhof

Er zijn GEEN bezwaren tegen de PSM-1 alleen de PSM-1 is een EXTERN in te brengen device dus valt niet onder de norm.
Net zoals er vandaag de dag nog bijna geen echte SDI spelers zijn, terwijl wij er bv al minimaal 10-20 kunnen modden.

Buiten de PSM-1 en de HT-PC vergeten ze dan trouwens ook de Nintaus, Skyworth en clonen PLUS de legio oplossingen zoals voor de Denon 2800 en Pioneer 747.

De kennis zit jammer genoeg niet op de juiste plekken.
Aan de andere kant moet je het de klant ook allemaal willen uitleggen ?

Meneer hier heeft u een speler van € 2000,00 daar moeten dan alleen nog wel wat gaten in en dan kunt u genieten  :o 50% haakt dan af.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

thommy

Quote from: Herminator on September  1, 2002, 09:52:21
Frank, weet je al of de Arcam DV88/DV27 upgradeble zijn met psm-1?????????

Daar deze player ook hoog op mijn verlanglijstje staat, ben ik ook zeer nieuwsgierig.
Frank, is er geen mogelijkheid om dit even na te vragen bij de Britse PSM collega's?
Ik denk toch dat deze player goed verkocht wordt in de UK?
Kan me dan ook niet voorstellen dat er niemand een PSM heeft laten inbouwen, of is PSM in de UK echt zo ongekend?

Mvgr
Yves.

J.A.F._Doorhof

Wij doen de meeste UK mods, dus ik heb het aan mezelf gevraagd, en ik weet het nog steeds niet.
Het ligt even aan het antwoord dat ik van Herminator krijg over die Advanced chip, als dat een bekende is, dan wil ik het wel proberen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Herminator

Sorry Frank, maar de foto heb ik niet zelf gemaakt, dus ik kan je ook geen uitsluitsel geven over de Advanced chip.  :-\

J.A.F._Doorhof

Kan iemand anders dan even OP de chip van Advanced kijken wat voor type nummers daarop staan ?

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

searcher

Quote from: Herminator on September  5, 2002, 10:29:24
Sorry Frank, maar de foto heb ik niet zelf gemaakt, dus ik kan je ook geen uitsluitsel geven over de Advanced chip. :-\

Misschien dat je de bron kunt achterhalen Herminator ?

m.v.g Searcher



Herminator

#40
Zal wel van Arcam zelf vandaan komen. Ik zal zometeen even een DV88 open schroeven en kijken wat het typenr. van de chip is.


J.A.F._Doorhof

Ik moet de gegevens van de Analog device chip hebben ;).

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


J.A.F._Doorhof

Thanks,

Dat bedoelde ik inderdaad, we gaan het nazoeken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ziet er goed uit, als ik een speler als test kan krijgen binnenkort (als de nieuwe boards binnen zijn) dan kunnen we het testen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Maxi

Hoi frank,

ik heb de mogelijkheid om de marantz dv-17 te kopen, maar ik weet niet of hij compatible is met de psm1?? Kun jij mij vertellen of ie omgebouwd kan worden?

Gr.
Max

J.A.F._Doorhof

Hi,

Ik ken de speler zo niet.
Het risico met spelers die nog niet gedaan zijn is behoorlijk hoog dat het niet gaat werken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"


J.A.F._Doorhof

Hi,

We hebben pas net weer PSM-1's binnen gekregen.
Als iemand een keer een DV88 voor een paar dagen kan missen dan kunnen we wel kijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview