Compatible players for PSM-1 update

Started by J.A.F._Doorhof, January 22, 2002, 16:26:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

UPDATE, these players WILL work with PSM-1

Denon 2500
Denon 2800
Denon 3300
Denon 800
Denon 1600
Sony DVPS-7700
Sony DVPS-335 * (looses overlay)
Micronics Sattelite receiver
Panasonic A7
Panasonic A360
Panasonic RV60
Panasonic RA61 (will loose S-video)
Panasonic RA71 (will loose S-video)
Pioneer DV737
Pioneer DV747A
Pioneer DV939
Toshiba SD-500
Technics A10
XSAT CDTV310
Rotel RV985 *
Yamaha 0795 *
Onkyo 535 *
Denon 5000 *
Sampoo 360 *
Sony DVP-7000 *
Toshiba 5109 *

* = Doubtfull (problems, or not always correct)

NOT COMPATIBLE ARE :

Philips
3D Lab
Micromega
Pioneer DVL909/919
Pioneer DV717 (te groot risico op fouten)
Teac DV-H500
Nad T550
Sony x25, C850
Sony NS400
Sony DVPS-735
Sony DVPS-9000
Tag McLaren DVD32R
Toshiba SD900
Sat Nokia 9800
Sat Pioneer DBR-S201
Sat Xena 1600

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Omnitur

#1
Hallo,

Ik vroeg me af zijn Marantz speler compatible met de PSM-1?

mvg

Vincent

J.A.F._Doorhof

#2
Marantz staat niet tussen de lijst en is dus niet te modificeren, volgens mij gebruikt de Marantz de Philips decoder en dat is een all-in-one decoder en die zijn niet te modden, we hebben echt een aparte MPEG-2 decoder en video encoder nodig.

We zullen steeds al er nieuwe spelers bij komen dat hier melden.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Omnitur

#3
Ok hartelijk bedankt.

mvg

Vincent

Max

#4
Hallo,
 
Ik vroeg me af de pioneer 535 compatible is met de update van de PSM-1? Ik heb de PSM1 in duitsland bij cinematrix  laten installeren, aangezien jullie deze speler toen nog niet deden.

ik hoop snel wat te horen
 
mvg
 
Max

garmtz

Frank, we hebben het eerder over compatibiliteit tussen Marantz en PSM-1 gehad. Ik ben ook razend benieuwd of de Marantz spelers compatible zijn (vooral de DV-12S1 en SA-12S1). Het menu van de Marantz spelers is duidelijk van Pioneer, NIET van Philips. Ik vermoed dus dat wellicht de opbouw van het videoboard ook is overgenomen van Pioneer (of niet natuurlijk).

Ik weet niet of iemand zo vriendelijk zou willen zijn om een speler aan Frank te lenen, zodat hij uit kan vinden of het inderdaad onmogelijk is?

J.A.F._Doorhof

#6
Hou ik me voor aanbevolen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Max

#7
Hoi Frank,

Heb je al een idee of je mijn pioneer 535, die al voorzien is van de psm1, kan updaten? Zo ja, dan zou ik graag een afspraak maken voor de uitbouw.

Groeten
Max

J.A.F._Doorhof

#8
Sorry, wat voor uitbouw bedoel je ?
De upgrade is gewoon softwarematig.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Max

#9
Dus die update (softwarematig) kan wel toegepast worden op de pioneer 535?
En denk je dat verschil goed merkbaar is in beeld en geluidskwaliteit, aangezien die pioneer 535 van mij nou niet echt een top dvdspeler is.
Of kan je van de volgende 2 simpele redeneringen uitgaan: 1. hoe duurder de speler hoe minder het effect is van de update op de beeld en geluidskwaliteit.
2. hoe goedkoper de speler hoe meer effect de update zal hebben op de beeld en geluidskwaliteit.

Wordt er naast die aparte voeding nog andere verbeteringen gemaakt in die update van 100 euro?

Bvd
Groeten
Max

J.A.F._Doorhof

#10
Je krijgt een externe voeding, en de nieuwe software automatisch.

Plus alle mensen met Barco's kunnen zonder meerprijs een schakelaar krijgen voor de 4BNC mode.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Max

#11
Ok, bedankt voor de info

groeten
Max

Robbo

Frank,

Is de Rotel RDV-1080 compatible met de PSM-1?


Grtz,
Rob

J.A.F._Doorhof

Als je de technische gegevens van die speler hebt, dan kan ik het nakijken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Kweet niet of je hier iets aan heb, maar ik zal nog wel even navraag doen of er nog meer technische info te krijgen is.

10bit/54Khz is dat geen Panasonic board?



The RDV-1080, a direct descendent of our world-class CD players, brings the sonic advantages of Rotel 's Balanced Design Concept to the exciting new DVD-A format. With the latest LSICs (large scale integrated circuits), the RDV-1080 handles digital-to-analog conversion of even 24 bit/192 kKz audio data. Jitter, a time-based inaccuracy found in less sophisticated designs, is virtually eliminated by advanced D/A converters, fully shielded reclocking circuitry, and totally separate digital and analog power supplies. The RDV-1080 easily handles stereo PCM, Dolby Digital, dts, and MPEG audio. On the video front, a RISC (reduced instruction set computer) IC capable of 100 million instructions per second (MIPS) controls a 10-bit/54 kHz video D/A converter to assure the best picture quality. The RDV-1080 delivers DVD 's full video potential thanks to composite, S-, and component outputs. Progressive scan outputs deliver extraordinary resolution to suitably enabled monitors and projectors. In addition to full remote control, the RDV-1080 features a "display off " mode for reduced distraction in darkened rooms, gold-plated output jacks for optimum signal transfer and corrosion resistance, a high resolution graphical user interface (GUI), and a 13-step zoom function.

S P E C I F I C A T I O N S
Model  RDV-1080
Frequency Response 2-88kHz  
Signal / Noise Ratio  110dB  
Dynamic Range  108dB
 
THD + Noise (at 1kHz)
 Less than 0.002%  
Digital Output Level (coax)
Digital Output Level (optical) 0.5 Vp-p (75 Ohm)
-21dBm to -15dBm (Peak)  
Digital Output Impedance  75 ohms  
Power Consumption: 20 watts
Power Requirements:  115 volts, 60 Hz (U.S. version)
230 Volts, 50 Hz (European version)
Dimensions (W x H x D):
 430 x 121 x 340 mm
16 15/16 x 4 13/16 x 13 7/16"
Weight (net): 5.1kg, 11.2lbs.  


Grtz,
Rob


J.A.F._Doorhof

Er zijn meer 10bits 54Khz spelers, maar ik denk dat dit wel positief is, de meeste gebruiken de Pioneer/Panasonic/Denon structuur (en da's geen probleem).
Heb je zo een speler, of heeft iemand deze speler voor een test (staat wat tegenover eventueel) ?

Anders kun je er aan één komen voor een paar dagen, ik kan dan wel een redelijke inschatting maken of het gaat lukken.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Robbo

Ik zal eens kijken wat ik kan doen.   Ik wil nl. zo'n speler kopen. Maar wil toch de optie openhouden, mocht ik ooit beslissen een PSM1 te nemen.


Grtz,
Rob

Robbo

Misschien kan een foto van de 'ingewanden' laten maken. Heb je daar wat aan?


Grtz,
Rob

J.A.F._Doorhof

Als je een goede foto kan maken van de MPEG2 decoder dan kan ik wel aangeven of het een compatible chip is.

Het beste zou een ADV 7190 chip zijn.

MvrGr.
Frank

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

garmtz

Frank, ik begin er behoorlijk van overtuigd te raken dat vrijwel alle Marantz spelers ook zijn om te bouwen. Intern is bijvoorbeeld de Marantz DV8300 gewoon een Pioneer DV-747A, maar dan met veel beter klinkende audiocircuits. Zou toch een interessante speler kunnen zijn voor veel mensen denk ik (waaronder ik... :)). Bij andere Marantz speler heb ik ook wel eens Pioneer interfaces gezien (inclusief kazige screen saver...:)). De Marantz SA-12S1 is gebaseerd op de Philips SACD1000, dus die gaat dan weer niet...

Nog een vraag: heb je wel eens gekeken of een Arcam DV88/DV27 kan worden omgebouwd?

Vincent

De NS900V kan ook worden omgebouwd toch?

De DV8300 ook van Marantz dat zou namelijk perfect zijn past mooi bij mijn versterker. Hoewel een 1080 is ook leuk :)

Greetz

Vincent

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Herminator

Frank, weet je al of de Arcam DV88/DV27 upgradeble zijn met psm-1?????????

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Herminator


Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Onze vlag is blauw, wit en:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview