Denon AVC-A1HDA

Started by Miesepies, July 17, 2023, 15:24:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Miesepies

Vervangen door een jonger (en wat lichter) model, is deze mooie Denon AVC-A1HDA nu beschikbaar voor de liefhebber.

Denon AVC-A1HDA <- klikbaar ;):

THX Ultra2 certified 150W x 7ch power amplifier
Dolby TrueHD and DTS-HD Master Audio decoders
Audyssey Dynamic EQ, MultEQ-XT32 and Dynamic Volume technology
Realta sxT2 HQV processing for i/p and scaling
Deep Color (30/36-bit) and xvYCC broader color space support
HDMI to HDMI scaling up to 1080p
Dual HDMI outputs enabling simultaneous output to video projector and flat panel
Three Analogue and One Digital, Four Zone multi-source capability
HDMI 1.4 with 3D passthrough

Komt met 2 afstandbedieningen.
OVP, handleidingen en Auddessey microfoon aanwezig.

De versterker werkt naar behoren echter 2 dingen:
  • Bij het aanzetten kan er een kort een piep uit de voeding komen. Deze verdwijnt vanzelf na een kleine minuut. Dit was volgens het Denon service center normaal bij schakelende voedingen (maar zou ook zo maar te maken kunnen hebben met mijn stroom net)
  • De AVC-A1HDA heeft internet connectiviteit maar dat heeft nooit goed gewerkt. Voor al je stream wensen is een extern kastje nodig.


Vraagprijs: €1500 maar een goed bod is welkom.

Door omstandigheden is het niet mogelijk om de Denon bij mij thuis te beluisteren. Voor serieus geinteresseerden is thuis beluisteren bespreekbaar.

Fr@nk

(Mijn vriendin heeft liever geen onbekenden over de vloer, dus luisteren is helaas geen optie)

1500 Euries vragen en niet eens kunnen testen / luisteren, zou voor mij al een dikke deal breaker zijn ... :omg:  :omg:

Suc6 met de verkoop van dit mooi toestel.

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (Ortofon 2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Bluesound Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE 1000 V2 Stealth - Sennheiser HD 58X Jubilee - HD600 Avantgarde - HD650 - HD 660s -  Amiron Copper Wireless - Denon D7200.

Mario D

Quote from: Fr@nk on July 18, 2023, 18:26:54(Mijn vriendin heeft liever geen onbekenden over de vloer, dus luisteren is helaas geen optie)

1500 Euries vragen en niet eens kunnen testen / luisteren, zou voor mij al een dikke deal breaker zijn ... :omg:  :omg:

Suc6 met de verkoop van dit mooi toestel.



Is inderdaad een beetje jammer, zeker als je hier op HT forum verkoopt.

Miesepies

Tja, het is niet anders...

Maar ook al zou je wel kunnen luisteren; de set is anders, de kabels zijn anders, de speakers zijn anders en de kamer is anders dan bij jou thuis. Dus wat zegt dat dan over de luister sessie?

En daarnaast kopen we vast ook allemaal wel eens apparatuur ongeluisterd online :)

PS. Ik heb overigens deze Denon ook gekocht zonder te luisteren, en heeft toch aardig wat jaartjes z'n best hier gedaan.

jantje112

Quote from: Miesepies on July 18, 2023, 20:22:51En daarnaast kopen we vast ook allemaal wel eens apparatuur ongeluisterd online :)


" online" doet deze ondertussen een heel andere prijs..

Richard70…

Er is niemand die dit toestel koopt zonder hem getest te hebben denk ik.
Je geeft zelf al aan dat hij twee mankementen heeft.
Ik ben niet in de markt of zo, maar mensen willen toch vast wat voor piepjes je het over hebt.
En of hij niet na een kwartier er mee stopt.,

Geen aanval, doe er mee wat je wilt
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Miesepies

Jongens, je kan er over blijven klagen wat je wil, maar dat gaat de situatie niet veranderen.

Wanneer iemand echt geinteresseerd is, is er best wel wat af te spreken zodat diegene de Denon thuis kan testen.

J.A.F._Doorhof

In je eigen situatie testen is juist ideaal. Als dat kan is het toch fantastisch?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 18, 2023, 21:36:42In je eigen situatie testen is juist ideaal. Als dat kan is het toch fantastisch?

Dat is zeker waar, maar dat stond er in eerste instantie niet ;)
Maar succes met de verkoop
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

fluissie

Quote from: J.A.F._Doorhof on July 18, 2023, 21:36:42In je eigen situatie testen is juist ideaal. Als dat kan is het toch fantastisch?

Nou ideaal....

Stel 1 uur rijden , je neemt t ding mee en t blijkt dat er iets niet functioneert

Betekent wel dat je 4 ! Uur aan t karren bent omdat vrouwlief niet wilt dat er iemand over de drempel komt  :wow:

Snap trouwens t probleem niet ? Je kan toch afspreken als vrouwlief van huis is

1500 euro aftikken bij de voordeur....tsja  :withstupid:


Deleted User

Als er nieuwe kasten, bedden, gordijnen geleverd moeten worden, of de wasmachine moet gerepareerd worden, dan komen er toch ook vreemden over de vloer?

Of is dat anders?

jahtari

De prijsstelling van dit oude HD beestje is sowieso belachelijk.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

jazzy

Quote from: jahtari on July 19, 2023, 08:41:40De prijsstelling van dit oude HD beestje is sowieso belachelijk.
Dat mag je vinden, maar we hebben afgesproken daar niet over te discussiëren bij een advertentie.
Woonkamer: Yamaha RX-V4A - B&W DM630 - B&W HTM62 - Canare 4S11 - Quad L-series 12" sub - Sony KD-65XF9005
Kantoor: Edifier S2000 Pro - Rega P3-24 - Pro-Ject Phono Box S2 - QED Reference Audio 40

Miesepies

Quote from: jahtari on July 19, 2023, 08:41:40De prijsstelling van dit oude HD beestje is sowieso belachelijk.

Helemaal mee eens. Dit is een veel te lage vraagprijs voor deze mooie Denon  :D

DustinV

Quote from: Miesepies on July 19, 2023, 11:36:27Helemaal mee eens. Dit is een veel te lage vraagprijs voor deze mooie Denon  :D

Succes met de verkoop 👍🏻